Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1985 FLHT jarrulevyjen pulttien irroitus.

Aloittaja janne63, 09 tammikuu 11, 11:11:07

« edellinen - seuraava »

janne63

Jatketaampas operaatiota.Viime talvena loppui mielenkiinto hommaan kun rikoin kolme 1/4 avainta ja yhden iskumeisselin.On koitettu liottaa,jäädyttää,hakattu pulttipyssyllä, kuumentaa(ei punahehkuiseksi)mutta huomenna kokeillaan sekin kaverin TIGIllä.Jos ei sekään auta lienee ainoa vaihtoehto on hitsata tukeva pultti tohon kantaan kiinni ja koittaa isolla avaimella sit avata...

Kiiski

Senkkikannat vaan vähän purassu kiinni. Hommaa parempia avaimia, yleensä kanta pettää ennen kuin avain.

Yksi tapa saada noi pultit irti on porata noi senkkikannat irti tai halkasta levy pultin kannan alta. Ite tekisin varmaan jomman kumman mieluummin, kuin lämmittäsin valuvannetta. Tiedä mitä lämmöstä johtuvia vääntymiä/ materiaalin muutoksia saa aikaan. Ehkä joku metallurgi osaa kumota/vahvistaa?

janne63

Stahlwillen avaimia oli kaksi ja yks oli Pilateeman musta iskuavain.Näytti pakissa olavan myös yksi puneelle väännetty Stahlwille :) Ihmeen hyvin noi kannat on kestänyt,ei ole yksikään korkannut vielä.

Raimo-Raato

Alkuun kunnon isku tuurnalla joka menee tosta avaimen reiästä pultin pohjalle ja sit uutta yritystä. Pulttipyssyllä noita aukonut useamman kappaleen ongelmitta (laadukkaalla hylsyllä toki). Liekkö ollut vaan hyvää tuuria vai auttasko pulttipyssyn isku...
A.K.A. Rambe

Hemuli

Pulttipyssy on mullakin pelastanut monta päivää noiden kanssa. Kuten Kiiski sanoi, ongelma on senkkikannan ja jarrulevyn välinen kontakti - se jämähtää aivan tautisesti kiinni. Kannan poraus on niistä viimeisistä konsteista se paras, kun se on poissa ja levy irti niin itse ruuviosat lähtee yleensä helposti lukkopihdeillä pyörittämällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

janne63

Siinäpä ne pultit nyt on.Eipä ole tullut noin isoja ennen vastaan jarrulevyissä.M 12 pultti joka hitsattiin kiinni on lähes saman paksuinen.Aukesivat reilulla väännöllä ja puolen metrin putki T-vääntimen jatkona.


Taavi

Lähtihän ne kohtuu vidduilematta irti. Kyllä noita vanteita kestää lämmittää ihan huolella. Japsi vehkeissä monet koittavat ensin mutterimopolla tai iskulla, mutta siisteimmin lähtee lämmöllä. Joissakin tapauksissa on vain käynyt niin että pultti kun on mustaa (epäjaloa) ja vanne alsaa (jaloa) on muodustunut sähköpari ja pultti on alkanut luovuttajaksi ja "kemiallisesti" hitsaantunut alumiiniin kiinni

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 10 tammikuu 11, 15:59:04
Joissakin tapauksissa on vain käynyt niin että pultti kun on mustaa (epäjaloa) ja vanne alsaa (jaloa) on muodustunut sähköpari ja pultti on alkanut luovuttajaksi ja "kemiallisesti" hitsaantunut alumiiniin kiinni
Taitaa olla vaan toisinpäin, rauta on alsaa jalompaa. Alumiini toimii uhrimetallina ihan kuin sinkkikin. Tsekatkaapas teräkseen niitattuja alupopniittejä; ajan myötä muuttuvat jauhoksi. Ei tosin liity alkuperäiseen...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Taavi

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 10 tammikuu 11, 16:34:52
Lainaus käyttäjältä: Taavi - 10 tammikuu 11, 15:59:04
Joissakin tapauksissa on vain käynyt niin että pultti kun on mustaa (epäjaloa) ja vanne alsaa (jaloa) on muodustunut sähköpari ja pultti on alkanut luovuttajaksi ja "kemiallisesti" hitsaantunut alumiiniin kiinni
Taitaa olla vaan toisinpäin, rauta on alsaa jalompaa. Alumiini toimii uhrimetallina ihan kuin sinkkikin. Tsekatkaapas teräkseen niitattuja alupopniittejä; ajan myötä muuttuvat jauhoksi. Ei tosin liity alkuperäiseen...
-Spöke-
Vielä poiketan alkuperäisestä. Kyllä 99% kerroista jolloin mustapultti ja alumiini toisiinsa hitsautuneet ovat olleet niin putti ollut hapero ja jos hyvin saa porattua niin kierretapilla voi loput siistiä pultin jäänteistä pois ja alumiinissä kierre ehjä