Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rautis -82

Aloittaja tuuba, 06 tammikuu 11, 23:23:31

« edellinen - seuraava »

Miska

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 20 kesäkuu 11, 20:27:59

satulan verhoilun teki sovan masa


No ei ihmekään kun näytti niin hyvälle.
-Just another guy on the lost highway-

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 20 kesäkuu 11, 20:27:59
Kun kyseessä vaimon mopo niin äijäväritys tarvi ollakaan

Hyvä kuitti  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

jesse

muutama vuosi sitten yhtä autoa maalatessa keksin lakkaan laittaa punaista helmiäistä...
sitä sitten lurahti aika reippaasti ja pohjaltaan hopeinen auto muuttui vaalean punaiseksi ::)
ensin mietin että kehtaako sillä enään ajaa ollenkaan mutta totesin että kyllä minussa senverta "äijää" on että itsetunto kestää ajaa pinkillä autolla  ;D
naisia kyllä tuo auto veti parkkipaikoilla puoleensa  :P
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

tuuba

no joo tällä viikolla saanu taaas aikaseks jotain
viimeset osat tuli tilattua ja pitäs tulla ens viikolla
tokkäsin mopon pihalle ja ajatteli siivota vähän tallissa
rupiaa näyttämään mottoripyörältä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Kokkonen

Hyvältähän se näyttää. Mun mielestä kannatais saada tuo eturattaan toteutus näkymään myös lopullisessa varsiossa. Asettaa haastetta koneen posken muotoilulle.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

tuuba

no eilen eka pikku koeajo
etujarru toimii kai jotenkin takajarrussa joku tosi paha mato ei toimi yhtään...joten riittääkö 5/8 männällä oleva työsylinteri nissinin nelimäntäselle puristajalle männät siiinä on 2*31mm ja 2*27mm.
ilmaa ei pitäs enää olla systeemissä.
ja sitte kaasari asiaa.
pikku kaasulla menee ihan mukavasti mut ku hiukan vääntää levälleen päin hyytyy heti ja pätkii ihan vitusti ->liian pieni pääsuutin?
kuvassa oleva reikä super e:n etuosassa liittyy käsittääkseni jotenkin kohokammion paineen tasaukseen.
pitäskös siihen laittaa joku suodatin viritys tai vetää vaikka kahdella nipalla letkunpätkä imutorveen suodatin elementin sisäpuolelle.
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rautahauli

Naapuruvoorumin Motopediasta luntattu sössön kaasarinsäädöstä:

Jos S&S Teardrop-ilmanpuhdistaja korvataan korvikeosalla, poista kohokammion lisäilman plugi [14]. Älä koskaan käytä pelkkää kiihdytys-suppiloa kadulla ajettavassa moottoripyörässä! Aiheuttaa heikkoa kaasun vastaamista.

FXEF-81

Kokkonen

S&S ohje sanoo tuosta plugista (14):

LainaaBowl vent screw should be removed for any all-out racing application which includes use of air horn or air cleaner without filter element. Exposed passage in carb body maintains equal pressure between float bowl and atmosphere.

Joka mun ymmärtääkseni pitäis olla auki vapaaseen tilaan, kun käytetään suppiloa tai koteloa ilman suodatinta. Kait siihen voi jonkun suodattimenkin laittaa, mut en laittais sitä päättymään imutorveen.

Tuo muutos kannattanee tehdä ennen kuin alkaa mitään muuta kohtaa säätelemään.
Jos kone ampuu putkiin, niin saattaa olla liian rikkaallakin....
Ja kiihdytyspumppu sitten ihan minimille.

Paineen tasasusta tapahtuu myös ylivuotoletkun kautta, joten tsekkaa jotta sekin on auki ja vapaana.

Säätöohjetta löytyy myös foorumistamme: S&S E säätöohje
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

tuuba

jokunen ilta tullu sahailtua tossa piha kadulla ees taas ja naapureilla varmaan hermot hirressä... no väliäkös tolla kyllä maailmaan meteliä mahtuu.
jarrut saanu toimimaan jotenkin mutta jos siinä jarrutestissä pitäs sataa päästä niin ei ainakaantällä hetkellä tarvi mennä.
kaasarin säädöt melkolailla mehtässä siis isot suuttimet tänään hain hiukan pienenpiä tilalle.
tällä hetkellä pääsuutin .070 ja välialue .0265.
otin tilalle pää suuttimia .068 ja .066 ja välialueelle .030 ku herra Kulmala oli sitä mieltä saattaa olla alapää jo hiukan pieni.
muita ongelmia on tällä hetkellä rosteri imusarjan totaalinen jäätyminen...keitto se vaan virtaapi niin perkeleesti syynä saattas olla pitkähkö imutorvi ja väärä seos.
lisäksi tuli otettua toi dynan 2000 pois kun epäilin että on joteski rikki kun tuntu että kipuna tulee ihan miten sattuu nyt kärjet paikallaan.
en tiedä toimiskohan alumiinista tehty imusarja paremmin ton jäätämisen osalta kun toi armafeksi alumiini teipillä kiinnitettynä tossa imusarjan ympärillä ei varsinaisesti ole mikään kaunistus (jokkis miehet tykkää kai).
oliskohan jollain tietoa mistä sais ostaa alumiinisia tuubikäyriä vai onko sellasia olemassakaan?
vittu alkaa mennä hermot näinkin rauhalliselta jätkältä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

tuuba

alkaa pikkuhiljaa rautis toimia.
välialue sutiksi valikoitui 295 ja pääsuuttimeksi 66 ja kiihotin ihan kiinni.
muuten mennee jokseenkin mukavasti ja veto on hyvä mutta ihan urku auki räkii niin perkeleesti siis siellä ihan lopussa.
ajattelin kokeilla vielä 64 pääsuutinta josko muuttuis paremmaks. vai olisko jotain hyviä vinkkejä yläpään kohilleen saattamiseks?
puola meni oikkariin ja halkes, housut on palanu putkiin joku sata kertaa, muuta mamma pääs koittamaan tänään miltä se rautavoima tuntuu siellä jalkovälissä.MVI 5405
mahtaako olla pannu kuumana?

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rezi

Mamman ilmeestä päätellen mieluinen pyörä. Ja mikä ettei, onhan se makean näköinen bobberi!!

DX

Mamma hymyilee eestä ja takaa,taitaa olla mieleistä kyytiä ;D

tuuba

no tuli kokeiltua pääsuuttimeksi 66 tilalle 64 niin rupee ampumaan putsariin eli menee kait laihalle.
välialue mun käsitykseni mukaan olis aika kohdillaan kun suutin on 0295 ja seosruuvi 1,5 kiekkaa auki vai kuinka?
mulla on rosterista tehty imusarjan mutka tossa ja se hiukan jäätää mutta kun otin sen välistä pois ei mun mielestä tapahtunut oikein mitään.... joten mitäs helvettiä tässä ruvetaan tekemään?
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

tuuba

#58
eilen toimi aluks melko hyvin alhaalla mutta ylhäältä ongelma ei ole poistunut no ajelin koneen kunnollla lämpimäks seurauksena se että motti rupee käymään ihan miten sattuu suuttimina eilen 68 ja 031.
kylmänä toi tuntuis toimivan kaikkein parhaiten
nyt rupiaa olemaan jo konstit tosi vähissä :(
tuli sellanen juttu mieleen että minkälaisia oireita kärkisytkän kanssa voi aiheuttaa 3 ohmin puola vai aiheuttaako mitään?
ja toinen asia joka juolahti mieleen että jos on käynyt niin että nokkien ajoitus olisi mennyt jotenkin vituiks (yritin kyllä katella valokuvistakin että miten neon sinne tullu laitettua mutta ei niistä oikein näy niitä merkkejä) jos siellä olis ajotus pielessä niin voiko se aiheuttaa tollasta yläpää kuolemista?
entäs jos ennakko limppujen jouset on liian löysät ja ne antaa maksimi ennakon liian aikaisin?
kärkivälikin tuli säädettyä eilen samaksi kummallekkin kärsälle eli 0,4
nyt ois kaikki neuvot enenmän kuin tervetulleita.


Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 14 elokuu 11, 09:14:21
tuli sellanen juttu mieleen että minkälaisia oireita kärkisytkän kanssa voi aiheuttaa 3 ohmin puola vai aiheuttaako mitään?
ja toinen asia joka juolahti mieleen että jos on käynyt niin että nokkien ajoitus olisi mennyt jotenkin vituiks (yritin kyllä katella valokuvistakin että miten neon sinne tullu laitettua mutta ei niistä oikein näy niitä merkkejä) jos siellä olis ajotus pielessä niin voiko se aiheuttaa tollasta yläpää kuolemista?
entäs jos ennakko limppujen jouset on liian löysät ja ne antaa maksimi ennakon liian aikaisin?
kärkivälikin tuli säädettyä eilen samaksi kummallekkin kärsälle eli 0,4
nyt ois kaikki neuvot enenmän kuin tervetulleita.

-3 ohmin puolasta olen ymmärtänyt, ettei se tuohon vaikuta, vaan lähinnä komponenttien kestävyyteen. Kondensaattorin kunto sensijaan vaikuttaa paljonkin yläpään toimivuuteen.
- jonkun nokan ajoitus pielessä yhdellä hampaalla vois olla mahdollinen syy vaivaan
- sytytys ennakko kannattaa katsoa strobolla. Jos täysi ennakko tulee jossain 2000 rpm kieppeillä kaikki ok. Mut jotenkin tuntuis ettei tuo vaiva olis tähän pulmaan syynä.

Tarkasta vielä venttiilien säätö. 
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W