Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjä -81

Aloittaja Jarkko, 04 tammikuu 11, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

 Täältä löytyy tuumaisia Rod End:a
FXEF-81

makela68

Shovelin 4-vaihteinen vuotaa ja paljon. Vuoto sai kai alkunsa viime kesänä vaihdetuista uusista ketjuista jotka jäi liian kireälle. Nyt kun tätä ja paria muuta ketjua on lukenut,uusiks kannattais laittaa:4-rattaan ja pääakselin välinen pusla,stefa,holkista viisteellinen malli jossa on jo yksi O-rengas ja toiselle O-renkaalle sorvattais ura ja sitten vielä supernut eturattaan kiinnitykseen,supernutissa on ilmeisesti vielä yks stefa,se kai sen takia?

Oudolta tuntuis se,että lootaan ei vois laittaa manuskan ilmoittamaa öljymäärää vaikka kaikki em.ois tehty. Täytyyhän sen pitää oikellakin öljymäärällä jos kaikki on kunnossa,eikös juu?

Oliko toi viisteelinen holkki ihan katalookikamaa vai pitääkö se sorvata jos sellaisen haluaa?

Tuleeko kenellekään mieleen mitä muuta pitäis tehä?

Spöke

Mä en oo tehnyt mitään em. kikoista, ratasta asentaessa silikonkarnea joka väliin ja pitää. Edellyttää, että öljyvuoto on se perinteinen boorien välistä hiipivä. Jos on väljää pääakselilla, siinä ei mänkit auta.
Summasummarum, ehjä loota ilman kulumia ja rattaan sekä holkin  tiivistys pääakselille/nelosen rattaalle riittää. IMO
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

makela68

Eturatas oli kyllä löystynyt,voisko vuoto johtua pelkästään siitä? Laittais silikonit uriin ja mutterin momenttiin ja kokeilis vielä ennenkuin rupeaa vaihtamaan mitään?

Spöke

No tuossa vaiheessa kandee vaihtaa myös stefa ja tsekata holkin tiivistyspinta. Mut muutoin noin. Se öljy pääsee sieltä holkin ja boorien välistä rattaan kiinnityspintoihin ja lirahtaa sieltä pihalle. Eli niihin jotain mänkkiä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

makela68

Joo,kokeillaas noin ensalkuun,mennään sit pitemmälle jos ei tehoa.Kiitti vinkeistä!

Rautahauli

Juurikin kireiden/löysien ketjujen syndroomaan ostin LBV:n kiristimen toisioketjulle. Ketjun voi jättää pikkusen löysemmälle eikä se kuitenkaan hakkaa sisäenskaan ja startin koteloon, toivottavasti.
Mulla on parikymmentä sekkaa huonolaatuista kuvaa kuinka se nyökkii paikallaan pyöritettäessä mutta tänne ei taida voida viteoo liittää.

Toisten mielestä ehjän korjaamista mutta mun mielestä ei. ;)
FXEF-81

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 09 tammikuu 12, 04:50:27
mutta tänne ei taida voida viteoo liittää.

Uppaa se juutuuppiin tai johonki muuhun videohostelliin ja sit voip liittää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: makela68 - 07 tammikuu 12, 22:42:34

...Oudolta tuntuis se,että lootaan ei vois laittaa manuskan ilmoittamaa öljymäärää vaikka kaikki em.ois tehty. Täytyyhän sen pitää oikellakin öljymäärällä jos kaikki on kunnossa,eikös juu?


Lisäsin laatikkoon kehotuksista huolimatta öljyä sen verran että öljynpinta on lähellä "tarkistusluukkua". (yhteensä siis manuskan ilmoittama ~7dl) Tämä siksi että uusi nelosrattaan pusla saisi heti alkuun reilummin voitelua, vaikka myönnän että en tiedä parantaako öljyn lisäys sitä. Eipähän sitten vaivaa se asia. ;) Kaippa siellä puolilitraakin hyvin roiskuu ympäriinsä.
Jos ne ns. ylimääräiset tulee ulos niin sitten tulee, pidän sit sen puolilitraa rajana.
FXEF-81

Rautahauli

Hyvin toimii läjä eikä toistaiseksi edes vuoda, sentään jo yli 100 kilsaa ajettu!  ;D

Rodchopille pojot fixistä!!!
FXEF-81

Rautahauli

Mitäs tämmöseen oireeseen; liikkeelle lähtiessä ykkönen napsahtaa päälle huomattavasti helpommin kun antaa samalla vähän kierroksia. Onko mahdollisesti kytkimen säädössä jotain tms vai onko ominaisuus kun muistaakseni teki samaa viime kesänäkin. Muuten loota pelaa helvetin hyvin!

Pystyn elämään tuon vaivan kanssa mutta myös ilman sitä. ;)
FXEF-81

rodchop

Jaa a. Mulla on tapana et lähes aina ko vaihdan käytän hetken lisää rundii.
Menee vaihteet paremmin.

Edit. Ns. Välikaasu
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Ok. Joka päivä jotain uutta amatöörille.  Tänään opimme välikaasun käytön.  ;D

Mainitsin edellisessä viestissä että teki samaa viime kesänä, jäi sanomati että silloin en hokannut tuota välikaasuhommaa.  Välillä hukassa oleva ykkönen meni rattoritekniikan piikkiin.
FXEF-81

Rautahauli

Parempikin konsti ykkösen löytymiseen "löytyi". Kytkin pohjaan ja kevyt paine jalalla vaihdevivulle, sit nostaa kytkintä hitaasti niin vaihde napsahtaa päälle ehkä vivun liikeradan puolessavälissä. Ei tarvi potkia. ;) Löytyy useinmiten ilmankin kikkailua mutta tuo on jo tullut tavaksi.

FXEF-81

72shovel

pitäis alkaa huomenna lehmänläjän vaihtoon, rempattu läjä tilalle. ajattelin että otan vanhan lootan irti ja jätän pohjalevyyn koskematta, tsekkaan vaan että se on kunnolla kiinni nyt kun linjassaankin on. onko laatikon pulttien kiristysjärjestyksellä väliä mahdollisten shimminpaikkojen etsimisen kannalta, mikäli uus loota ne pohjalevyn väliin tarvii? kiristänkö eka etummaiset 2 momenttiin vai miten?

edit: muistaako kukaan tukilaakerin neljän kiinnityspultin mittoja? ajattelin hakea uudet pultit tilalle, sillä vanhoista vaan kolmella kiinni ja 1 katkennut laatikon lohkoon.