Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjä -81

Aloittaja Jarkko, 04 tammikuu 11, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

Jarkko

Vähän samoja oireita ollut kytkimen ja laatikon kanssa.Alun perin mun piti vaihtaa vaan laatikon stefa mutta purkaessa tuli ensin vastaan n.10 osassa oleva tukilaakeri ja pääakselissa oleva "pieni" päittäisvälys. Laatikko on nyt purettu ja rattaat näytti hyviltä, olisko joskus vaihdettu.Pääakselin laaakerit ja sivuakseli oli ihan loppu. Kytkimen kanssa ajttelin mennä uudella piikkisialla jne. Helpompi vaihtoehto olis tietty ollut tilata uusi laatikko ja beltti enska+kytkin mutta...$$$

Jarkko

Lohis

Niin kalliiksi se remontti kyllä tuli. Minun kohdallani täytyy vielä ottaa huomioon, että sain hankittua osat viime talven Amerikan matkaltamme. Mr. Gorilla (FL) hoiti sen enskasysteemin tosi halvalla joka helpotti päätöksen tekoa.

masa

Veikkaisin et kysymyksessä lienee enemmänkin kytkimen säätö probleemi kuin aski vika. Mä luulen et kytkin ei irroita tarpeeksi jostain syystä. Tahmeet levyt, kulunut piikkisika, liikaa kelluva kytkinrumpu ja jne..
Näistä lähtisin hakee, oman viispiikkisen säädöt teen tönärillä (on siis työntömitta)on toiminu toistaseksi hyvin.

Lohis

niin sitä kytkimen säätöä minäkin koko ajan epäilin. Ihmetyttää vaan kun uusin sinne tosiaan sen piikkisian, levyt ja sen muovilätkän joka pitää kytkimen aisoissa sekä laitoin enskaan niin vähän öljyä että levyt ei varmaan "uineet" siinä, niin siitä huolimatta ei pelannu. Kytkimen liikkeeksi mittasin muistaakseni 2,3 mm. minkä pitäisi olla varsin kelpo saavutus käsikäyttöisellä kytkimellä ja säätö kanssa perinteisesti tönärillä ym. Joku peukalohäiriö mulla siinä varmaan oli...

Rautahauli

Onkos kukaan ronkkinut lehmänläjän tuuletusröörejä auki vuotojen korjaamiseksi. Ilmeisesti jossain tapauksissa vuoto on loppunut. (otetaan huomioon että kielitaito rajoittuu muutamaan sanaan) Shovelhead-voorumilla on pari kuvaa:



Toinen:



Koko ketju: klik
FXEF-81

Rautahauli

Kävin kurkkaamassa omasta moposta ja auki oli toi parin millin hole.

(mahtaako alakuva olla Ratchet topista)
FXEF-81

Jarkko

Jatketaas tätä. Laatikko kasassa ja toimii ihan mainiosti, lukuunottamatta helvetillistä öljyvuotoa rattaan takaa joten tulipa taas purettua enska aikansa kuluksi. Tais jäädä manuaali tallille kun ei kotoakaan löydy eli paljonko eturattaassa saa olla päittäisvälystä?

Jarkko

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 24 huhtikuu 11, 22:14:48
Tais jäädä manuaali tallille kun ei kotoakaan löydy eli paljonko eturattaassa saa olla päittäisvälystä?

Tehtaan ilmoitus olisi 0.010 - 0.025 tuumaa (n. 0.25 - 0.65 mm)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jarkko

#23
Ok,kiitos.

Jarkko

Rautahauli

Oli tullut vähän klappia vaihdevipuun. Otin solkun pois edestä ja ja niinpä oli se mutteri löystynyt vaihde-akselin päästä (shifter shaft) joka menee laatikon kanteen. pakitin mutteria ja pesin kierteen jarrukliinerillä, Loctiten 270:ä väliin ja väänsin vi**sti kiinni. Tämä poisti välyksen.

Vähän semmonen kutina että akselin neliön muotoinen osuus on päässyt vähän pyöristymään . Toinen vaihtoehto on että akselin päähän pultattu kiinalainen vipu on sen verran pehmeää ettei pysy muodossaan. Mielestäni mutteri ei ollut löystynyt niin paljoa että vipuun voisi pelkästään siitä syystä tulla noin paljon klappia.

Jos tulee uudestaan välystä niin mitä jos sen vivun siunaisi Tigillä kiinni, eihän tuota liitosta tarvi aukoa?

Onkos muilla ollut lehmänläjässä samoja pulmia ja miten niitä on ratkottu? FX mallin läjä kyseessä.
FXEF-81

Rautahauli

Eipä sitä mutteria tarvi aukoa kuin vivun ja Shifter Shaftin vaihtoa varten. Tulee näemmä pakettina kannesta ulos. Jos jompikumpi pitää vaihtaa niin enska pitää irrottaa enivei, eli jos lipsuu vielä niin Tig-liimalla vipu akseliin kiinni, jos vaan saa paikallaan hitsattua enskaa purkamatta kun tilaa ei juuri ole.

Kuvat lainattu Shovelhead  Usa voorumilta.



Tässä se on pöydällä:


FXEF-81

Rautahauli

Lainaan taas ketjua. Näyttäisi siltä että viime talvena rattaan taakse vaihdettu stefa on alkanut tihkumaan. Ei se oikeastaan yllätys ollut, kestikin yli 11K km. Onko perimmäinen syy joku kulunut holkki, laakeri tms, vai alkaako se stefa vuotamaan joka tapauksessa myöhemmin?
Onko heittää arviota paljonko kustantaisi jos otan laatikon talvella irti ja vien sen ammattimiehelle hoitoon, vuodon tilkkimisen lisäksi varmaankin kannattaisi ainakin laakeroida? On vähän pientä häröä ilmennyt muutenkin mutta ei ajoa haittaavaa.

Edellisessä viestissä mainittu vaihdevipu on pysynyt muuten kiinni tuhansia kilometrejä kun liimasin mutterin Locktitella.
FXEF-81

Rautahauli

On niin harvinainen laite että menee yksinpuheluksi. :D

Dual Super Nut:a (O-rengas stefan lisänä) myydään nelilovisen alkuajoilta vuoteen -80. Mitä silloin muuttui laatikko-ensiöveto osastolla ettei se sopisi uudempiin? Pelkkää Supernuttia taas jotkut myy ihan -86:een asti ja toisilla kauppiailla raja on siinäkin -80.

Tuli sellaisia lukemia mahdollisen rempan hinnasta että nyt ei ehjää korjata vaan öljyn tihkuminen vaan kuriin, lisäksi kun enska avataan niin siinä samalla tukilaakeri ja stefa vaihtoon. Sain vinkkiä että kandeis kokkeilla kytkimen säätöä muihin pulmiin.
FXEF-81

Kokkonen

En tiedä miksi -80 on rajana, mutta yleensäkin nelivaihteisessa tukilaakerin kanssa Supernut menee ahtaaksi. Oman kokemuksen mukaan esim -77:n se ei mahtunut. Kun taas mulla on tuossa -80:ssä uudempi nelilovinen, jossa ns. Belt Driven akseli ja siinä taas on tilaa hyvinkin tuolle mutterille.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

seppo

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 16 elokuu 11, 18:27:14
En tiedä miksi -80 on rajana, mutta yleensäkin nelivaihteisessa tukilaakerin kanssa Supernut menee ahtaaksi. Oman kokemuksen mukaan esim -77:n se ei mahtunut. Kun taas mulla on tuossa -80:ssä uudempi nelilovinen, jossa ns. Belt Driven akseli ja siinä taas on tilaa hyvinkin tuolle mutterille.

Omaan -77 soveliin tuo supernutti kyllä mahtui. Tosin mulla on 3" avobeltti joten tuota tukilaakerihässäkkää joutui simmailemaan ulospäin n. 5mm. Perinteisellä ketjuenskalla ja alumiinikopilla tuo ei vissiin sitten onnistu.