Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjä -81

Aloittaja Jarkko, 04 tammikuu 11, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Se on paksumpi niissä holkkien päissä. Niistä tulee puolet, toinen puoli tulee siitä laatikkoon vastaavasta maalipinnasta. Eli 2 maalipintaa jotka sitä askia "nostaa" ylöspäin.

Mutta saattaa kyllä olla ettei mitään merkitystä.
FXEF-81

Kiiski

Koneen ja laatikon niin kuin ensiovedonkin asennuksessa on tärkeää ettei lohkoihin jää jännityksiä. Se että joku kohta ei näytä tarkkuustyöltä ei tarkoita ettei se olis tarkka. H-D:n orgis kiinnikkeet on yllättävän mitoissaan, sen huomaa, kun yrittää asentaa jotain aftermarket kikkaraa jossa mitat ja reiät sinnepäin. Eli koneen kiinnikkeiden ja laatikonkiinnikkeiden rakoja ei ole suotavaa vedellä kiinni pulteilla vaikka ne helposti niin tekeekin. Ei tarvii sit postailla kun lohkot on halki.

Jotenki tuntuis et tollanen pulveriväri vois helposti olla sen 0,2mm puoli, aina itte poistanut maalit.

Rautahauli

Jep, ei viittis ryssiä tätä hommaa. Rapsutin holkkien päistä maalit pois mattopuukon terällä. Oli vähintään sen 0.2mm paikoin varmaan tuplat, jotenkin sitä pulveria oli kasaantunut niihin. 

Pulttaan kiinni kun saan laatikon ja mittailen vielä sen korvakkeen raon ja joko raavin levyn päältäkin maalia tai sit shimmiä väliin.

Täng juu pois.
FXEF-81

Rautahauli

Nyt on aski rungossa kiinni.
Ensin pohjalevy kunnolla kiinni, sitten varovasti sisäkoppaa kiinni ja passasin askin oikeaan kohtaan. Sitten enska kiinni lohkoon ja laatikkoon ja sen jälkeen aski kiinni pohjalevyyn. Otin vielä kopan irti ja hyvin irtoaa eikä kampea mihinkään suuntaan. Kuul :D

Se vitospultin korvake ei kyllä ole mikään jäykkä lirpake. Kun muut pultit oli kiinni niin se rako oli oikeasta reunasta (jos katsotaan ajosuuntaan) nollissa mutta vasemman puolen väliin mahtui 0.4mm:n rakosetä. Kiristyi helposti nolliin ilman väkivaltaa.
FXEF-81

Rautahauli

Siinä se vuodon pääsyyllinen on, eli nelosrattaan ja pääakselin välinen pusla.



Ei siinä mitään isompaa jälkeä näy mutta ilmeisesti vaan kulunut niin paljon että pukkaa mehut läpi. Tilalle on laitettu Jimsin saumaton holkki. Toivottavasti kestää ja pitkään! :D
FXEF-81

eeko

Oliko siinä uudessa muuten noita öljyuria?
Saattaa napata kiinni, jos ei ole ja välys on liian
pieni.
-eeko

Rautahauli

En tehnyt remppaa itse, ehkä seuraavan. Luulisi kuitenkin että asiaa on mietitty kun puslaa on suunniteltu.

Pätkä sovelivoorumilta koskien juuri Jimsin holkkia:

...Also, the new bushing has a slightly different spiral groove pattern on the inside....


FXEF-81

72shovel

Alkanut tuo läjä temppuilemaan 2-3 vaihdossa, toisinsanoen kolmonen menee päälle vaan vetämällä kantapäällä vaihdevipu taakse ja vapauttaa kytkin, senjälkeen vasta antaa vaihdevivun palautua "keskiasentoon"

koko siirtäjäsysteemi on väljä ja ollut huonolla pidolla jo minulle tullessa, miten v-mäiseksi homma menee jos otan koko vivuston pois ja vedän siirtäjätangon suoraa laatikolle? siis siihen palikkaan missä se neliskulmainen reikä. pitää varmasti kääntää se toiseen asentoon ja laittaa semmonen "hem joint" mikähän lie suomeksi. toimiiko se loota tuollai? tarkotus ois ajaa tolla ens kesä vielä ja vaihtaa uuteen ratchet top uustuotanto lootaan sitten, eli en ala tuon korjaukseen rahaa syytämään :)

Rautahauli

#83
Ihan vaan omia huomioita; Jos väljää on liikaa niin siirtäjätanko saattaa ottaa kiinni johonkin eikä liikerata riitä. Mun lootassa oli se neliöreikäinen vipu löysällä/kulunut niin että pahin klappi oli siinä. Uusikin linkku löystyi vaikka se väännettiin kunnolla kiinni. Loctiete korjasi ongelman tältä osin. Kesän ajettu etummainen linkku on jo vähän väljä eli äkkiä ne menee, seuraava on omavalmiste.

Miksei se suorakin tanko laatikon kanteen toimisi, liikerataan se varmaan vaikuttaa, lyhenee/pitenee, en ole perehtynyt.


Niin ja ketjujen kireydet vaikuttaa siihen kuinka pykälät napsahtelee päälle. Toisioketjun kiristin (LBV) ja automaattikiristin enskaketjulle (M6) on tilattu. Ensikesänä tiedetään oliko turhia hankintoja, perse edellä puuhun vai miten se meni. ;D
FXEF-81

Rautahauli

sovelivoorumilta lainattu kuva:

FXEF-81

KvL

Mulla oli tuossa ed. lootassa (vm.-80) suoralla tangolla, no problems.

72shovel

Lainaus käyttäjältä: KvL - 25 marraskuu 11, 11:10:25
Mulla oli tuossa ed. lootassa (vm.-80) suoralla tangolla, no problems.

tuohan näyttää ihan toimivalta systeemiltä, mistä noita silmukkapultteja vai mikskä niitä sanotaan, voi ostaa halvimmalla? ja niitä tankoja niihin erimittaisia? varaosina myytävät "vaihteensiirtäjätangot" on kyllä sikakalliita!

Rautahauli

Halvinta paikkaa en tiiä mutta nimellä Heim Joint, tai UniBall löytyy.

Millimitoilla esim: Täältä.
FXEF-81

ma^ko

Tangon saa turattua näppärästi kierretangosta ja putkesta, esmes ohuesta kromatusta vesipitkesta(kylpyhuonekamaa).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

72shovel

Jees hyvä homma! pitää lähteä heti ensviikolla turaamaan tuo että pääsee kokeilemaan vielä ennen kun lumet tulee maahan  ;D