Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjä -81

Aloittaja Jarkko, 04 tammikuu 11, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

#45
Joo pistä kuvia.

Mutta metalli metallia vasten siinä on puslanvaihdon jälkeenkin joten kyllä se sen stefan tarvii. Jos stefa on moro niin kyllä sieltä tihkuu vaikka pusla olisi ehjä. (mutta väljähän se vanhassa lootassa on, kunhan uskottelen muuta) Jos välystä tuntuu käsin niin kyllä se taitaa olla vaan sen laatikon avaamisen siirtämistä vähän eteenpäin.


Kun kaikki pitää teettää niin aika helposti lipsahtaa lootanvaihtoajatus mieleen, toisaalta taas vanha pussihousu kummittelee alitajunnassa. :D
FXEF-81

rodchop

OK. nyt lehman laja aski purettu. Tuossa pari kuvaa noista osista jos jotain selventaa.
Itse aski vaikutti ihan hyva kuntoiselta Paitsi tuo pusla. Tuossa pusla kuvassa nakyy miten
78.1/2 - 84 vuotisissa 4-lovisissa nuo neula laakerit hakissa, myos tuon toisen ratas paketin neula laakerit hakeissa. (helpottaa hommaa kummasti) ;D Eli tuota askia & paa akselia ei tarvitse purkaa tuon enempaa puslan vaihtoa varten, samalla tietenkin vaihdetaan ne tiivisteet.
En myoskaan nakisi ongelmaa tuon supernutin laitossa. Toivottavasti selvensi.
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

#47
Voi kun näyttää helpolta. ;)

Oliko muuten rattaan ja stefan välissä jotain prikkoja? Varaosaluettelon mukaan rattaan väli stefaan(?) passataan spacereilla kohdalleen L80-81 vuosimalleissa. Osanumero 35079-80. Mikä merkitys sillä että rako saadaan pieneksi vai passataanko niillä prikoilla ketjulinjaa?

Usein käytetty konsti laittaa silikonia Main Gear Spacerin ja vetoakselin väliin ei taida toimia L77 jälkeisissä malleissa koska spaceria ei lukita L-keylla. Näissä tapauksissa kannattaa varmaan vaihtaa spacerikin koska se ei pyöri mukana ja taitaa kuluakin tästä syystä, = vuotaa. (?) Vai onko sovite vaan niin tiukka ettei lukitusta tarvita...

Jos pääakselissa/vetarissa ei tunnu käsin välystä niin taidetaan vaihdella vaan tiivisteitä. Mieli saattaa kyllä muuttua (lue muuttuu) moneen kertaan.

E: Korjaus vuosilukuun.

FXEF-81

rodchop

En nyt noita termeja muista ko Clymeri tallilla. Mutta en itse oo ikina joutunu tuota spaceria vaihtamaan. Tarkoitatko toision eturattaan valiin prikkaa, tuossa ei ollu, mutta oli koko ratas kytkin paketti muutenkin loysalla. vahan silla sa siirrettya, kovin paksua ei mahdu kun muutenkin tuo jenga niin avuttoman lyhyt.

Kun toision ratas kiristetty niin ei sais hirveesti heilua.
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Juurikin sinne toision eturattaan taakse myydään jonkinlaisia shimmejä.

Aikaisemminkin linkitetty luettelo jossa on paremmat kuvat kun Clymerissä: Klik

Pitää ensin tsekata nuo välykset ennen suuria päätöksiä. :D
FXEF-81

Rautahauli

Kuinkas kauan öljyt pysyy sitten omalla puolellaan jos sen puslan vaihtaa sinne nelosrattaan sisään? Oli kaverin kanssa puhetta aiheesta ja oli sitä mieltä että ei montaa tuhatta kilsaa kestä kun on taas pusla väljänä. Tuota en mielelläni uskoisi. Kyllä sen tukilaakerinkin jonkin verran luulisi pitävän keppiä linjassa. (Vaikka tehoja ON!  ;D )
FXEF-81

Kiiski

Kyllä se pusla kestää kymmeniätuhansia kilometrejä jos ei aja liian tiukoilla ketjuilla. Tossa vuotamisessa ihan kynnyskysymyksiä paljonko siellä askissa öljyä, jos täyttää liikaa varmasti vuotaa.


rodchop

Juuri näin mielummin liian vähän kuin paljon öljyä.
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Ok. Laatikko on roiskinut öljyä vähän jo aikaisemminkin mutta täytyy tunnustaa että liian kireät ketjut taisi olla viimeinen niitti. En tiennyt, enkä tajunnut kysyä että pitää hakea se tiukin kohta ja säätää sen mukaan, ei ollut viulunkielenä mutta liian kireällä kuitenkin. Tosin pitkää siivua en ajanut näin. Tuskin sattumaa että vuoto paheni tämän jälkeen. Oppirahoja.

Paljonkos siellä lootassa olisi hyvä pitää öljyä? Manuskan mukaan 0.7L mutta yksi suositteli 0.5L ja toinen sanoi että sekin on liikaa. Katsoin kun yhteen soveliin vaihdettiin painelaakeria niin öljyä ei tullut laatikosta valehtelematta neljännesdesiä ja sitä ei tiedä kauanko sillä määrällä oli rullattu.
FXEF-81

rodchop

Laita se puol litraa, tai jos sulla redlinet niin tuskin saat valutettuu tyhjaks niin 4.5 dl pitas riittaa. hyvas lykys vuoto loppuu tolla siis hyvassa
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Joo vajaa puoli litraa siellä on Redlineä. Pieni noro näkyi enskakopan sisäpuolella kun viimeks katsoin. Ei sentään roiski enää pilkkuja selkään vaikka ajaisi vähän lujempaakin.  Alan lopetteleen ajokautta jo muutenkin eli kohta pääsee toteamaan vian, tai sehän on jo oikeastaan tiedossa.
FXEF-81

Rautahauli

Mahtaako netistä löytyä parempia ohjeita laatikon purkuun kuin Clymerin kirjassa, ei oikein aukea kun on liikaa (vääränkielistä)tekstiä ja liian vähän kuvia.  :D Ja kyseessä kicksitön laatikko jos niiden purkamisessa on eroja. Hahmottaisin että osaisinko itse purkaa, ja vielä koota, vai pitääkö teettää.

Step by step olis jees.
FXEF-81

rodchop

Tuossa ohjetta. Ei puslan vaihdon kannalta eroa onko kiksi, räikkä vai läjä.

http://www.shovelhead.us/forum/showthread.php?t=26085
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

 Joskus tuotakin linkkiä katsellut. Ensin on tyhjä kuori ja parissa seuraavassa kuvassa on jo akselit paikoillaan.  :D Olisi helpompi hahmottaa kun olisi aihio käsillä, ei oikein onnistu pelkällä teorialla.
FXEF-81

Rautahauli

Kyllä sitä öljyä vaan askista ulostautuu vaikka tuskin on paria-kolmea desiä enempää jäljellä . Tänään parisataa kilsaa ajoa ja pyörän peräpää on pilkkukuumeen kourissa  ;D Laatikon toiminnassa ei juuri moitittavaa löydy vuodon lisäksi. 

Tähän on hyvä lopettaa ajokausi, vähän ehdin jo purkaakin.

FXEF-81