Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

mp-nosturi

Aloittaja JKKo, 31 joulukuu 10, 13:41:33

« edellinen - seuraava »

Make

Se ei sitten kuitenkaan ole aina sen nostimen vika, jollei se mahdu ilman lankunpätkiä ja muita kikkailuja pyörän alle.  ;D ;D ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

atco

Pannaanpa tähän jatkoksi, amerikan foorumilta tämän bongasin.

Dynan nostaminen tollasella tavallisella mp-nostimella on melkoista äherrystä kun tuo öljypohja tulee runkoputkien alapuolelle, tarvii kaikenmaailman puukalikoita väliin ja sitten ei tahdo nostin mahtua enää mopon alle ilman vippaskonsteja. Tarkoituksena siis levittää nostinta jotta öljypohja, sen suojarauta ja ne muut härpäkkeet jäävät väliin, kuvat selventää varmaan parhaiten:

Biltsun nostin orkkiskuosissa:

Toi ylimmäinen väliputki poikki, uudet12/140mm pultit, putkenpätkät shimmeiksi ja valmis. Nostimen leveydestä ja pyörän vuosimallista riippuen välttämättä noita shimmejä ei ehkä edes tarvitse, -02 dynassa 35 cm oli sopiva väli.

Äkkiseltään näyttäis että tulee paljon rasitusta noihin pultteihin kun on nuo putkenpätkätkin tuossa välissä, mutta jämäkältä tuo vaikuttaa. Ei amerikan foorumillakaan tuntunut porukoilla olleen ongelmia kestävyyden suhteen. Mopo ylhäällä tuntuu tukevammalta kuin aikaisemmin, nostin menee alle mopon ollessa seisontatuella ja eikun ylös. Madalletussa saattaa vaatia kakkosnelosen seisontatuen alle.

In action:

Tässä vielä linkki alkuperäiseen juttuun, sivulla 8 on lisää kuvia: http://www.hdforums.com/forum/dyna-glide-models/485577-sears-red-jack-modification.html

t. A---
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02

streamliner

Motonetissä myydään mp-nostopöytää hintaan 399 e. Näytti äkkiseltään ihan ok laitteelta. Saranallinen ajoramppi, renkaan pudotusluukku ja tukeva eturenkaan puristin. Olisin huutaen ostanut (mitä silloin muuten huudetaan?), mutta ei omaan talliin sovi. Taisi olla hydraulinen (paineilmalliset taitavat olla yleensäkin kalliimpia).

Taitaa olla sen verran uusi tuote, kun ei löydy motonetin sivuilta tuotetietokannasta.

Roteva vaimo kantaa sen farmariin yksinään ja paketoi jouluksi...

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 23 joulukuu 11, 01:33:39
Motonetissä myydään mp-nostopöytää hintaan 399 e. Näytti äkkiseltään ihan ok laitteelta. Saranallinen ajoramppi, renkaan pudotusluukku ja tukeva eturenkaan puristin. Taisi olla hydraulinen. Roteva vaimo kantaa sen farmariin yksinään ja paketoi jouluksi...

Minä ostin tuon samanlaisen toiselta maahantuojalta, näytti 100% samalta, mutta musta väri pinnassa. Laite toimii hyvin, olen nostanut sillä jo piikkiä, rautiksia ja matkalehmää ('94 Ultra). Toimii kaikille ja kärsii nousta vaikka siihen päälle ja pukille.

Muutama huomio on kuitenkin paikallaan:
- paketti on hervottoman iso ja raskas jopa sille riskille vosulle ;) Meitä oli 2 hoikkaa poikaa sitä kampeamassa ja pumppukärryillä sitä liikuteltiin lavalla ja toiset pyärät piti olla toisessa päässä, koska pöytä on valmiiksi kasattu koko pituudessaan. Eli pakettiauton vaatii kuljetukseen (minulla olisi halpa Hiace muuten myynnissäkin) ;D
- etupyörän tuki on mitoitettu max. 120 mm renkaalle ja matkalehmän 130 mm vaati ennen ensimäistä käyttöä sen kiristysruuvin tuen irti rälläköimisen ja hitsaamisen tuuman kauemmas, eli nyt menisi sitten jo 145 mm eturengaskin
- ajoramppi on liian lyhyt, kun siihen yrittää matkalehmän painoista pyörää, pöytä siirtyy edellä kunnes seinä tai muu kiinteä esine tulee vastaan. Saranoitu kyllä, mutta ei saranalla, vaan irrotettavilla tapeilla.
- tein siihen 80 cm lisärampin, porasin alkuperäiseen ramppiin 2 reikää ja pultit samalla kohdalle irrotettavaan lisäramppiin. Nyt menee lehmäkin helposti pukille, kun on itse puikoissa ja varovasti kytkintä luistattamalla vedättää pyörän lauteille. Rautikset menevät ihan työntämällä jo.
- vaatii miniliftin rungon alle, josta tulee keskituki pyörälle, pelkän etupyörän tuen kanssa ei kyllä kannata/uskalla pyörää siinä mainosvalokuvaa kauemmin pitää ;)

Smokie

Ite oon laittanut pari PUR-levyn lätkää renkaiden eteen niin ei laveri karkaa kun lykkää pyörää päälle. Kiinnityksen oon hoitanut liinoilla pyörän takapäästä niin loppuu se väpinä.

Leksa

Jatketaan tähän topikkiin kun mp-nostopöydästä on kyse . Eli hakusessa olisi hyvä nostopöytä mikä kestää isältä pojalle . Olen katsellut IKH:n ja Toraforssin pöytiä mutta haussa olisi jotain vähän jykevämpää . Ei sillä että mulla olisi mitään normaalia painavempaa vekotinta asettaa pöydälle mutta haluaisin hommata suoraan kunnon pöydän . Löytyykö esim Helsingin seudulta liikettä mistä kysellä ?

ma^ko

Leksa, eti käytetty lastausnostin jostain, siis saksipöytä joita on lastauslaitureiden kupeisiin asenneltuna. Kestää ja nostaa. Sopivasti saa kun malttaa hakea et jossain vapautuu "menossa kaatikselle" mallina.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Leksa

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 17 kesäkuu 12, 15:25:20
Leksa, eti käytetty lastausnostin jostain, siis saksipöytä joita on lastauslaitureiden kupeisiin asenneltuna. Kestää ja nostaa. Sopivasti saa kun malttaa hakea et jossain vapautuu "menossa kaatikselle" mallina.

Korjaa jos olen väärässä , mutta eikös tollainen saksipöytä ole aika painava ? Eli ei ole varmaan kovin helppo liikutella . Tallikin sijaitsee toisessa kerroksessa (hissi löytyy) joten pöydän liikuttaminen 1-3 miehen voimin olisi suotavaa .

ma^ko

Riippuu saksipöydän koosta, ei sellainen "kahden rullakon kokoinen" mahdotomasti paina ja sen voi purkaa siirtoon.

Make

Puhumattakaan siitä että sen pöydän alle virittelee pari rullakon pohjaa. Me liikutellaan duunissa aika painavaa tavaraa ihan tuolla metodilla että parilla rautakangella objekti kulmasta ilmaan ja rullakon pohja alle.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Motomatti

Kuvaliitteessä näkyvää saksinostinta olen käyttänyt menestyksellisesti pyöränostimena.
Väliaikaisesti se on lastaussillan jatkeena kun olen muuttanut talliani uuteen kiinteistöön.

Tuo kumipäällysteinen "läppä" on ajosilta nosturille. Se alla on pienet pyörät ettei töki lattiaan laskettaessa. Läppä voidaan myös lukita vaaka-asentoon.

ss454

Tässä ehkä edukkain malli nostoon. Homosoffa miehet joutuu miettimään miten lepakonsiipi/laukut osuu liikeradalle. http://www.nightrider.com/biketech/bikelift.htm

ezmo

Onkos joku PK seudulla törmännyt tuohon nostimeen kaupan hyllyillä, tarttis nyt ja heti, urakka kusee muuten. Etupää on jo ilmassa ja keula revitty veke, anus pitäisi saada nyt ilmaan, että purkuhommat pääsee jatkumaan...

https://www.tyokalutori.fi/tarjoukset/mp-saksinostin.html

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

013

ootko kysyny hotbikestä? tahi ikl:stä
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

ma^ko

Sekä Biltemassa et Motonetis on noit nostimii ihan ostettavissa, nostopöytää Motonetissä.