Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vakuutus

Aloittaja tase, 20 joulukuu 10, 20:12:10

« edellinen - seuraava »

Spöke

Täällä kans mitään kaskoja ole. Luotettavuuden lisäämiseksi mulla on kyllä AL-turva.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

minna

AL- turva mulla kanssa on, ja nykyäänhän se on kätevä kun yhdellä maksulla kattaa kaikkien romujensa tielleleviämisongelmat.

Mutta onkos nyt kellään haisua osakaskohommelista?

Heti kun on vanhoja vehkeitä leimataan ihan krimikseksi,
paras oli kun iffissä ehdottivat että jätä se vanhus vanhaan yhtiöön ja muut heille.Helvetin hyvä ehdotus ruveta tukemaan vakuutusyhtiöiden kusipäisyyttä.Eipä todellakaan tullut kauppoja...

eeko

Mulla on H-D:ssa osakasko, siinä oli jotain
hirvi- ,palo- ,ilkivalta- ja varkausvakuutus
aika suurilla omavastuilla, maksaa alta satasen
vuosi.
-eeko

Rautahauli

Amatööritunarina otin pyörään täyskaskon Ifistä, sisältää autopalveluplussan ymym. vajaa 360â,¬/vuosi. siis kasko ja liikennevakuutus yhteensä. omavastuu 180â,¬ ja vahingottomista vuosista on kertynyt omavastuuetua maksimit eli 160â,¬.
FXEF-81

JPP

Ifistä ei saa enää uusiin sopimuksiin osakaskoa vanhalle pyörälle. Virkalija kysyi vielä esimieheltäkin. Turvasta sen ainakin vielä sai normaalisti. Yllätys oli kun kysyin samalla osakaskoa autolle, jonka vakuutus ollut IF:ssä. Osakasko maksoi vain viidenneksen siitä mitä IF pyysi.

edit: alta satasen on H-D:n osakasko per vuosi.

akrapu

Lainaus käyttäjältä: hirvenjalka - 17 huhtikuu 12, 12:59:14
DQ:n kanssa samoilla linjoilla. Rautis (-68) kuulemma liian vanha ja/tai muutoksia liikaa kaskoon. Yritetty saada ainakin pohjantähdeltä, tapiolasta, ifistä ja pohjolasta - kaikista kielteinen päätös kaskolle.. Ajattelin että vidut - mä oon sit sellanen outlaw-soa-baikkeri.
Vituttaa kaks ammattiryhmää, auto- & vakuutusmyyjät - kusipäitä kaikki; yhtään yleistämättä...
No joo, eihän ne myyjät niitä sääntöjä laadi. Enpä saanut itsekään osakaskoa mistään soveliin.
. Liikaa muutosprossia kuulemma. Mun kasko on siis ennakoiva ajotapa.
-akr
- akr

minna

Missäs yhtiössä Eekolla on osakasko?

Tuukka

Mulla on turvassa -58 pannun vakuutukset ja ainakin silloin noin 4 vuotta sitten sai osakaskon, kun otti myös kotivakuutusen ko. Puljusta. Myös Nordea olisi myöntänyt osarin pyörään. Hinta on myös satasen luokkaa.
C.O.G.

eeko

Lainaus käyttäjältä: minna - 18 huhtikuu 12, 08:28:55
Missäs yhtiössä Eekolla on osakasko?
Siellä Tappiolassahan se.
-eeko

Hemuli

Noista vapaaehtoisista vakuutuksista... Mä en oo pitäny niitä oikeastaan enää kuin käyttöpyörissä, autoista sanoin ne irti jo aikaa sitten kun ei noiden romujen yhteenlaskettu arvo ole niin paljoa että jos ne joku pöllii niin sanottavammin vituttais. Fillareissakin tuntuu että varkaille kelpaa lähinnä uudemmat vakiopyörät, vanhat on saaneet olla varsin rauhassa. Tietty järkeä saa käyttää, lukitsemattoman fillarin jättäminen yöksi ulos on melkoinen riski.

Heräsin oikeestaan siinä vaiheessa kun autojen osakaskot rupes olee jonkun parisataa vuodessa - sitä kun maksaa vuoden toisensa perään niin yhtäkkiä onkin tommonen vanha sämpyläcaprice vähemmän arvoinen kuin mitä vakuutukseen olet syöttänyt. Ja kun aikoinaan ostin ko. autoon isot ja komeat blingbling-vanteet niin vakuutusyhtiö sanoi että ei ne juuri auton korvausarvoa nosta varkaustapauksessa. Täyskaskoista oon aina ollu sitä mieltä että jos ite mokaan niin itteään saa sitten syyttääkin, henkilövahingot kun korvataan kuitenkin liikennevakuutuksesta. Ja jos vastapuoli on syypää niin silloinhan pyöränkin vahingot korvataan toisen liikennevakuutuksesta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

^- Tottahan tuo että (kaskojen)vakuutusmaksut alkavat esim vanhemmilla autoilla olla kohtuuttomia verrattuna auton arvoon. Mutta tuossakin on toinen puolensa, pidempää työmatkaa joskus ajaneena arvostin hinausvakuutusta kun alla oli hieman vanhempi ajokki.Muistelisin että aikoinaan joihinkin vanhempiin laitteisiin kysellessäni erikseen tuota hinausvakuutusta sitä ei olisi saanut tai olisiko ollut niin kallis että kannatti ottaa täyskasko ennemmin?Samoin sijaisauton mahdollisuus oli ihan kätevä,mahdollisen vahingon sattuessa ei olisi tarvinnut miettiä millä ajaa päivittäisen 100 km työmatkan...Lisäksi kun ajoi parhaimmillaan n.45 tkm/vuosi autolla,lisäksi pyörällä joku 10-15 tkm niin onhan se selvää että liikennevahingon riski on selkeästi suurempi kuin sillä joka ajaa esim.5 tkm/vuosi..

Ymmärrän Hemulin periaatteen että jos itse töppää niin itse maksaakin. Mutta ei tarvi olla kummoinenkaan kolhu niin tiedossa on jo äkkiä tonnin lasku korjaamolta. Ja syykin on selvä, heti kun on jotain kolariin tms viittaavaa niin korjaamot automaattisesti laskuttavat sen mukaan että laskun maksaisi vakuutusyhtiö = reilusti ylihintaa. Nuohan ovat jo karanneet aivan lapasesta. Eräs paikallinen automaalari on todennut että ei enää moneen vuoteen ole tehnyt mitään muuta kuin vakuutusyhtiöiden hommia, niillä kun tienaa niin hyvin, yhtiöt maksaa mukisematta suunnilleen sen mitä vaan kehtaa pyytää. Ja vakuutusmaksutkin senkun nousee tuon takia...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Longben

Minulla on lähivakuutuksessa ymp.vuotinen liikennevakuutus ja minusta on jumal.. kallis. 535e/vuosi 20% alennuksilla.
Kokeilin Ifin nettilaskuria mutta sehän ei toiminut. Laitoin kyselyn asiakaspalveluun ja sieltä vastasivat että tarjouslaskuri ei toimi jos runkonumero viittaa harrikkaan, syy on se että joutuvat tarkistamaan prosentit Trafilta?
Siis jos on Intruderi ja vaihdetut osat on 49 % niin toimii, jos H-D niin ei toimi vaikka olisi vakiokunnossa. Ja nyt oli kyse lakisääteisestä liikennevakuutuksesta!

minna

Joo. no täähän on ollut jo kauan todellisuutta,
joskus 90-luvulla sain kaikkiin pyöriin vakuutukset Sammosta  kunhan ensin arvot määriteltiin, kerran Lankisen Matti-vainaan ja kerran Takalan laatimilla todistuksilla.Ne sitten kelpas kun laittoi mukaan valokuvia.
Joo kiitti Eeko, luin huonosti.

Greasemonkey jake

itsellä iffissä bulunen vakuutuksissa(pakollinen+osakasko) ja mielestäni hitusen kallista,eli 980e/vuosi...boonuksia ei ole,vaan pelkästään keskittämisalennus...lisää ongelmia aiheutti 5% vaihdettuja osia,joiden takia meinattiin osakasko evätä???,mutta asiaan löytyi nopeasti ratkaisu,kun virkailia huomasi otsaverisuonieni halkaisian kasvaneen tuumaan ja kasvoilla helean punaisen juopon punoituksen vaihtuneen maksoittuneen verenpunaiseen raivoon... vakuutusyhtiö selvisi ilman henkilökunnan lisäpalkkaamisen tarvetta,mutta oma elämäni lyheni 15vuodella noissa neuvotteluissa...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

erakko

Mulla on pannun vakuutus Entäs-yhtiössä ( nimi muutettu )
280â,¬ vuodessa liikennevakuutus&osakasko. Liikennevakuutus 50% bjonuksella. Ilman mitää jupinoita sain vaikka muutettuja osia 39%..  ;D
Tosin on tuo joitakin vuosia sitten alunperin otettu.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.