Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vakuutus

Aloittaja tase, 20 joulukuu 10, 20:12:10

« edellinen - seuraava »

Taavi

Lähivakuutuksessa viimeiset kaksi vuotta Sporti ollut ja sillä vanhalla hyvällä vakuutuksella. Fenniassa tuttava töissä ja laski tarjouksen jos siirrämme kaikki heillä.. tökkäs Sportin vakuutukseen. Rakennettu / rakenteilla oleva H-D ei kelpaa heille.. Toki silloin oli Kotarikin vielä ja sen vakuutuksen hinta olis noussut melkoisesti

Kille

Muutama vuosi sitten oli vakuutukset pölhölässä ja kysyin ifistä tarjousta. If lupas useita satoja halvemman vakuutuspaketin. Soittelin pölhölään ja kerroin suoraan mikä on hinta kilpailijalla ja mitä ne voi tarjota. Vastaus oli et voimassa olevia vakuutuksia ei hinnoitella uudestaan. Eipä siinä sen enempää tarvinnu neuvotella.

hirvenjalka

Lainataas tätä ketjua. Eli tuli vastaan tilanne että IFssä ei rautikseen saa kaskoa koska on yli 40 vuotta vanha. Tapiolasta sanotaan että koska vaihdettuja osia on yli 35prossaa niin eivät huoli hekään. Pohjantähdestä just kyselin ja heiltä saa kaskon, mutta kuvia pitää ensiksi arvioitavaksi lähettää. Alkaa tuntua olo ihan "outlaw bikerilta"  ;D... onko kokemuksia mikä vakuutusyhtiö olisi suopea vanhoille "ei museorekisterissä" oleville prätkille?

Juvakka

Onpahan hassua... Asiakas haluaa ostaa, mutta myyjä ei halua myydä.  ::)

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

jakke

osaako joku sanoa onko evosportissa kalliimmat vakuutukset kun rautapäässä? vuosi lukuja jos vertaa niin seitkytkulu vastaan yhekskytluku

-jakke

Hemuli

Ainakin meidän perheen pyöristä rautapäässä on kovemmat vakuutukset kuin evolaisessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Eikös rautiaisessa ole kovenpi tehopainosuhde otteessa kuin evosportossa?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

minna

Hola amigos!
Kalahti postista mielenkiintoinen kirje Tapiolan ja Lähivakuutuksen yhdistymisestä.
Mitähän ihanaa tää taas lupaa tähän iänkaikkiseen vääntöön seisonta-ajallisesta vakuutuksesta ja osakaskosta.
Kävin tsekkaamassa nettitiedotteen pikalukuna ja tässä lainaus siitä yleisiä kysymyksiä osiosta: :
"Säilyykö molemmilla yrityksillä jatkossa omat tuotteet vai sulautetaanko nekin jatkossa yhteen?

Tähän kysymykseen emme pysty vielä vastaamaan. Voit kuitenkin luottaa siihen, että mikäli muutoksia tulee, kerromme niistä etukäteen ja hoidamme kaikki asiat puolestasi"

Niin varmaan...
22 vuoden ajan mitä olen näillä öljyä kusevilla läjillä ajellut on mennyt vakuutusyhtiö vaihtoon parin vuoden välein.Eikä tämä fuusiokaan taas mitään hyvää luvanne...
Ihan pikakyselynä: missä muussa yhtiössä kuin Lähiksessä saa mukisematta osakaskon sekä seisonta-ajallisen vakuutuksen?Ei ihan huvittaisi pelkästä kilvestä ja kasasta romua maksella ympärivuotista kun ajovehkeestäkin joutuu makselemaan.Meillä ei duunissa maksella niitä stay-bonuksia...

Tämä homma ottaa ikeneen sinänsäkin että hiljattain iffi otteli yhteyttä ja lähetti vakuutustarjoukset.Huomasin lapuista tietty heti ettei pannuun oltu laitettu osakaskolaskelmaa mukaan.Myyjä soitteli,huomautin asiasta ja sanoin etten pysty hahmottamaan tarjousta ilman.Pahoitteli asiaa notta oli varmaankin unohtanut laskea sen mukaan.Jepu-jepu.Odotin viikon puhelua,sitten kyyppari soitteli ja selitti ettei niin vanhaan saa.Yllätys yllätys...Same shit different year.Voin sitten kertoa että luurin toisessa päässä oltiin kokolailla kuuloelimet punaisena kun meitsi uskoo tällaiseen välittömän palautteen voimaan. Helvetti mitä potentiaalisten asiakkaiden aliarviointia.

Mulla on aina alkanut nämä vakuutusyhtiökeskustelut juurikin noista kahdesta seikasta, eritoten osakaskosta.Sen jälkeen otetaan juttuun mukaan muut vakuutukset,joiden hinnoilla ei juurikaan ole ollut niin suurta väliä kuin sillä että saa vanhuksen/vanhukset turvattua jotenkin jos joku vaikka kääntää ne...

Olis kiva kuulla jos jollain olisi vakuutukset asiallisessa yhtiössä, ja mikäli jonkun firman agentti lukee, niin voi esittää privana tarjouksiakin, pistelen sitten vehkeiden rekkareita tulemaan.

013

no ainakin fenniassa on seisonta-ajallinen vakuutus. tosin mulla on 2 samanlaista pyörää kw ja kg on samat, vuosmallit -72/ -73, niin liikennevakuutuksen lähtöhinnassa reilu 100e ero :o

vaimolla oli rautis 1 päivän kesällä ajossa niin joutui maksamaan koko kuukauden maksun kun hän oli valinnut seisonta ajatoman vakuutuksen  >:(
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

eeko

Kyllä Tappiolassa (nimi muutettu) on seisonta-ajallinen vakuutus
pyörille, mutta muistaakseni vakuutuksen pitää olla vanha, uusille
sitä ei saa. Mulla on aina (=vuodelta miekka ja kypärä) ollut
vakuutukset siellä ja nyt on kolme pyörää, joita heittelen
ajoon ja siirtelen bonuksia nettisivuilla. Yleensä kaikki on seisonassa
koko ajan.
-eeko

ma^ko

Kyllä ainakin viime vuonna Tapiolassa olisivat nimenomaan tarjonneet vain seisonta-ajallista prätkään.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

eeko

No sehän on hyvä juttu, jos onnistuu.
Ihviltä kyselin kerran tarjousta koko läjästä +
auto, niin se aiheutti vaan vaivautunutta
käsien vääntelyä. "Niin, kun tuo yksi on
vuosimallia 1954, niin me ei voida antaa tarjousta".  ;D
Että voi olla helppoa.  :D
-eeko

mista

ifissä saa kans seisontaan ja mun rautiksen vakuutus tippui muutaman satasen kun siirsin ifiin.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Don Quijote

Itse olen suosiolla luopunut kaskoista sun muista, pelkällä liikennevakuutuksella mennään. Ja jopa sen "saamisessa" on joskus joutunut muistuttamaan sen lakisääteisyydestä, eli pakko on sellainen myydä pyörään kuin pyörään  ::)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

hirvenjalka

DQ:n kanssa samoilla linjoilla. Rautis (-68) kuulemma liian vanha ja/tai muutoksia liikaa kaskoon. Yritetty saada ainakin pohjantähdeltä, tapiolasta, ifistä ja pohjolasta - kaikista kielteinen päätös kaskolle.. Ajattelin että vidut - mä oon sit sellanen outlaw-soa-baikkeri.
Vituttaa kaks ammattiryhmää, auto- & vakuutusmyyjät - kusipäitä kaikki; yhtään yleistämättä...