Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kustomoinnin In ja Out

Aloittaja Kokkonen, 16 joulukuu 10, 10:55:22

« edellinen - seuraava »

Natking

Mua taas sieppaa suunnattomasti toi iso etukummi, ja viela tarkennettuna KAPEE etukumi.  Kauhee rohjo tollanen pyora, pitka, levee ja lihava, ja sitten siihen laitetaan polkupyoran etukumi. ::)

Mut en myoskaan noita nappulakumi pystysarvi virityksia oikeen kauheesti ihastele. Jotenkin niinkuin keinotekosesti tehty trendi, eipa noita tollasia rukkeja oikeessa maailmassa ole missaan kaytossa oikeestaan tommosenaan ole ollut, toisin kun esim flat track mallisia rukkeja. Ja se  stuukki taasen on ihan asiaa.
Just trying to be different (like everyone else)

sporttivartti

Tuomo

mustien tyyppien mopoilunhistoriasta on olemassa kirja, ihan hyvää luettavaa

ja kun mentiin etniseksi niin latinoilla on tämmönen video
(tehtaan kohderyhmämarkkinointia tämäkin)

http://www.youtube.com/watch?v=RfHxa_kqL-8

Miska

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 21 kesäkuu 11, 11:36:30
mustien tyyppien mopoilunhistoriasta on olemassa kirja, ihan hyvää luettavaa

Johnny knigalta ilmestyi tuosta suomennos hiljattain.

-Just another guy on the lost highway-

Kokkonen

Custombike lehden vuotuinen lukijaäänestys on tehty ja sen perusteella voisi todeta että tavallisen tallaajaan tasolla edelleen kaikki ääri-ilmiöt ovat out ja rakentelu jossa moottoripyörän tunnistaa moottoripyöräksi on in. Aistikasta maalausta arvostetaan.
Kahdenkymmenen eniten ääniä saaneen joukossa oli kymmenkunta vanhaan raaserityyliin rakennettua. Tirkkosen Chopper oli kuudes, joka on erittäin hyvä saavutus tässä "kisassa". (Osallistujista julkaistiin vain yksi kuva edellisessä lehdessä).
Paksut takaläskit eivät sittenkään ole kokonaan out, parhaiten sijoittui yksi Intruder viidenneksi, siinä 280 takanakki. Pari muuta läskipersettä pääsi kahdenkymmenen joukkoon.

Eniten sai ääniä tämä -50 Pannu

CUSTOMBIKE - 1.Platz Harley Panhead [HD]

Kakkoseksi saatiin XS650 (750cc) moottorinen kulkupeli jäykällä rungolla, valkoisilla valuvanteilla, springerillä, lihakoukuilla, termotech päällysteisillä putkilla.

Kolmanneksi 260cc AWO 425, aistikas vihreä/valkoinen maalaus, matala plungerirunko ja mikä parasta, rakentajaveljekset ovat nuorta harrastajakuntaa, joten alalla on tulevaisuutta.

Tämä on siis todistetusti tänään in Saksanmaalla.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuomo

meinasin postata tuon viikon sporaksi saatesanoilla "hieno bobber" mutta kenties liian provosoivaa...
sinällään että katupyörästä tehdään maastokelpoisempi on jonkinlainen suuntaus jenkkilässä. eli rupulikumi-trendi ei rajoitu pelkiin harrikoihin,  alla myös parit muut, kenties onnituneemmat esimerkit
60 sivua aiheesta

Natking

Musta noi maastoon tarkoitetut rupulikumi rakennelmat on ihan ok, omaan tyyliinsa sopivaa renkasvalintaa.
Mutta naa saatanan limp-dick tyyliset rullalauta hipitihoppop heppujen rakentamat rukit, rukki on oikeestaan jonkun nakonen bobberi(ei edes flat track tyylinen) ja sitten siihen tunketaan jokku vanhat swampilta haisevat nappulakummit! Mita vittua, ja miksi?
Ja mainitaan nyt ne samaisten satulanhaistelijoitten suosimat converssit kanssa, vaikkei ne tahan kuulukkaan mitenkaan ;)
Just trying to be different (like everyone else)

Hemuli

Älä oo Gary tollanen, rupulikumit on ihan ok - ne on paljon halvempia kuin vastaavat katukumit eikä näillä värkeillä ajo-ominaisuuksissakaan huomaa juuri eroa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Mäkään en oikeen rupulikummeja katupoppereis ymmärrä, itse en laittaisi.

Tämä sporty sensijaan on jotenkin über ruma ja en olisi uskonut että pidän mekaanista keulaa jossain fillarissa miinuksena mut tuossa pidän... springeri joutunut paikkaan jota ei ansaitse. Karmea sätös mun silmään koko keksintö.

Tää taas on ihan hieno "möhkö-enska" sporty.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 marraskuu 11, 18:51:46
Älä oo Gary tollanen, rupulikumit on ihan ok - ne on paljon halvempia kuin vastaavat katukumit eikä näillä värkeillä ajo-ominaisuuksissakaan huomaa juuri eroa.

En tiiä miten oot pyöräs tehny, mutta kyllä mun lapiossa, ja myös porsterissa oli aika iso ero niissä ajo-ominaisuuksissa kun vaihto nappulakumit pois..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

JaZZo

Mulla on bonnevillessä nappulakumit alla ja hyvin niillä mutkatietäkin ajelee polvi maassa kun unohtaa järjenkäytön. Soratiellä sitäkin kivempi. Entiseen sportsteriin oisin laittanu kans jotkut nappularenkaat jos oisi jäänyt käsiin se laite. Hiekkatiellä riehuminen tommosella jäykkäperällä tahi millä vaan, on ihan helvetin kivaa puuhaa.

Tuo oranssi rautapää-enduro herättää jonkinasteisia perverssejä ajatuksia talviajosta. Musta springenduro on aika vaatimaton tekele, mut hienosti tuo krossilokkari istuu tohon risuun.. me likes! Mitenkähän ottaa tällit vastaan kun pommittaa vähemmän tasaisella maapohjatiellä? :D
Shovelpiä

Kiwi

ainut mikä pistää tossa oranssissa silmään, on toi putki... se menee tollaseen pyörään hyvin epäkäytännöllisesti alakautta, vaikka toho sais XR tyylisiä putkia, ei sillä kuitenkaa ketää kyydittäis :)

Kokkonen

Jos saksalaisiin lähteisiin on uskominen, niin 70-luvun tyyli kaikkine vivahteineen on in.

Ja mun veikkaus on että korkeat apet ovat taas tulossa myös....
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

mikira

Noita kokkosen ennustamia korkeita apeja on täällä itävallassa tulossa ensikesäksi useampi ulos laitumilelle.

callahan

Itse uskon ja toivon Diggerien lisääntyvän katukuvaan. Vielä kun näkisi tienpäällä lehtikulta kuvioiduin tankinposkin, eikä välttämättä v2 moottorisen kapistuksen etenevän reissuvermeineen  ;D
Juden mainitsemien käsipeli-kaiverrusten luulen myös lisääntyvän. Hienoja ovat mitä noita Japoniisialaisten väkerryksiä olen interwebistä sihtaillut.

Se mikä on in ja out.. Luulen määritelmän elävän aina aikakauden mukaan.
In voi olla jotain "uutta & oksettavaa" mutta myös hiljattain valtaväen rakentelusta poistunutta. Mielestäni kaikki käsityö yhdistettynä laitteen käytettävyyteen on aina in.

Out osasto onkin sitten vähän miten se nyt ottaa. On asioita jotka laittavat kävelemään ohi ja on asioita joita jää kumminkin tutkimaan löytäen siitä hienoja ratkaisuja vaikka kokonaisuus ei miellyttäsikään.

Kuvaelma "niskaan polkaistu mäyräkoira" on kyllä out.   
Rotumääritelmässähän sanotaan että Mäyräkoiralla on mm. vahva- ja itsenäinenluonne eikä sillä ole miellyttämisen tarvetta  ;)  ;D
- In MMAF we trust -