Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kustomoinnin In ja Out

Aloittaja Kokkonen, 16 joulukuu 10, 10:55:22

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Yks kanssa varma In juttu on messinki/pronssi osat. Kattelin juuri MCS:n ens vuoden päivitykset ja lähes joka sivulla vilisee messinki-osia. Toinen yleistymään oleva tyyli on maalausten taiteellinen ja  monivärinen skene tähän tyyliin:



Itse en tuollaisista juurikaan tykkää koska ne ovat jo taidetta ja siitä en mitään ymmärrä. Varsinkin epäsymmetriset viritelmät näyttää olevan happopäissään tehtyjä. Mutta näissä ilmeisesti kyse 70-luvun retroamisesta (jolloin ne kait ainakin oikeesti maalattiin happopäissään  ;D )? ? ? Osaako joku sanoo mistä tuollaisen maalaustyylin uusi tuleminen viime vuosina lähti vai enkö vaan ole kiinnittänyt siihen aiemmin huomiota?

Kolmas mun mielestä IN oleva tyyli on juurikin kuvan tyyliset bobatut Spårat. Tuon tyylin laitteet ovat yleensä mun mielestä kyllä ihan hienoja mutta inhoan niitä sen takia kun ne on niin yleisiä nykyään. Kuten aiemmin totesin niin muoti on mulle kirosana. Ja kaikkein eniten inhoan sitä kun yksilö tekee jotain vain sen takia että niin on vaan aina tehty eikä kyseenalaista asiaa kummemmin (tai ei uskalla erottua massasta). Tästä syystä myös Swedish Chopper stuukki ei maistu mulle vaikka kauniita luomuksia ovatkin.

Tarkotus oli olla kirjoittamatta omia mielipiteitä ja pysytellä vain havainnoissani asiasta mutta eihän se mitään onnistunut. Joten sama loppuun todeta että ruostisoppereissa on ihan liikaa stretsiä ja ihan liian lyhyt keula!
A.K.A. Rambe

ma^ko

Tuo että fillari on tyystin lokasuojaton tuntuu kyllä olevan vähintäänkin jossain määrin IN, sekin seikka kyllä josta en juurikaan pidä. Kuvan vermeessä kyseessä toki voi olla vain vaiheessa olo, mutta tyystin lokasuojattomia poppereitr kuitenkin tuntuu maailmal esiintyvän varsin runsaahkosti jopa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Smokie

Ei luultavasti mikään yleinen suuntaus mutta mua kiehtoo älyttömästi vanhennetut koneet, kuparikierukat, käsiöljypumput yms. messinkiset vipstaakit.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 17 joulukuu 10, 19:11:38
Ei luultavasti mikään yleinen suuntaus mutta mua kiehtoo älyttömästi vanhennetut koneet, kuparikierukat, käsiöljypumput yms. messinkiset vipstaakit.

sama homma. nykyään kun tulee Onnisella tai muualla työn puolesta käytyä, niin kyylään aina josko löytyis jotain mukavaa uutta tsopperi-osaa! :D

Tuo Ramben postaama spora on muuten mun mielestä pilattu juurikin tuolla moottorilla. Liian kliini ja steriili sydän. 
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

annek

Tästä joutuu varmaan ristiinnaulituksi, mutta nykyään tuntuu olevan kovin trendikästä vääntää kaikki jäykkäperäiseksi. Tyyliin tuo ylläoleva evosportti.
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

streamliner

Oon ihan nyyppä näissä hommissa, mutta olen ottanut itselleni muutaman prinsiipin.

1. Kaikki on IN:
- mikä saa pyörän kulkemaan kovempaa
- mikä saa sen kiihtymään nopeammin

2. Kaikki on OUT:
- mikä tekee pyörästä raskaamman
- mikä tekee pyörästä hitaamman
- mikä tekee pyörästä vaikeammin hallittavan
- mikä ei liity juuri siihen moottoripyörään

3. Joskus kohtiin 1. ja 2. voi olla poikkeuksia.

Sitten vielä tietysti:
- more go, than show
- form follows the function
mut ne tavallaan sisältyy kohtaan 1.

Tää herra tekee parhaat pyörät, eikä jumiudu yhteen merkkiin tai aikakauteen.

Rezi

Kustomointihan on jo sanana sama kuin personalisointi, eli oman mielen mukaan muuntelua. Ei kai se voi olla In tai Out?

No joo, jeesustelua, kyllähän prätkärakentelun enemmistöä muotisuuntaukset ohjaa ja mikäpä siinä. Näin on aina ollut ja aina tulee olemaan.

mikira

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 17 joulukuu 10, 19:11:38
Ei luultavasti mikään yleinen suuntaus mutta mua kiehtoo älyttömästi vanhennetut koneet, kuparikierukat, käsiöljypumput yms. messinkiset vipstaakit.

Mulla taasen on sellanen tunne että nämä todella vanhat jutut uusiokäytössä, tarkoitan siis juuri näitä keltaisista metalleista valmistettuja osia, tuollaiset pehmeämmät metallit oli yleisiä 40 lukuisissa ja sitä vanhemmissa pyörissä.

Kaippa ne stretsi tankit tulee kohta takasin, mutta toivottavasti ylileveät renkaat on nytten kokeiltu ja balanssi löytyy tuossa asiassa.

Hieman on näkyvissä trendi isommista vannekoista, jotkut tekee jo 30 tuumaisia etuvanteita ja 20 tuumaisia takavanteita. Aika vekkulilta näyttää tämä homosoffa.

Make

^^^
Jos tossa on ollu teemana Alien - 8. matkustaja, niin hyvin on onnistunu. Tuli heti mieleen ku pikkunassikkana salaa katoin sen. Alko taas pelottamaan ihan helvetisti.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: mikira - 17 joulukuu 10, 21:56:23
Aika vekkulilta näyttää tämä homosoffa.


Argh... toi on hirveä!

Toisaalta tuo on melkein kastia että niin ruma et siin on jo jotain kaunista.

Järkyttävä verme.

Koht joku duunaa sit kopterin jossa on 3m akseliväli nolla stretsillä ja 15" levee takafillari ja 30" etufillari...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: annek - 17 joulukuu 10, 21:05:40
Tästä joutuu varmaan ristiinnaulituksi, mutta nykyään tuntuu olevan kovin trendikästä vääntää kaikki jäykkäperäiseksi. Tyyliin tuo ylläoleva evosportti.

hehe.. Nykyään?? ::)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 17 joulukuu 10, 22:25:33
Lainaus käyttäjältä: mikira - 17 joulukuu 10, 21:56:23
Aika vekkulilta näyttää tämä homosoffa.

Argh... toi on hirveä!

Toisaalta tuo on melkein kastia että niin ruma et siin on jo jotain kaunista.

Video saman tapaisesta: Dirty Money Gets HOT!
A.K.A. Rambe

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: masa - 16 joulukuu 10, 22:24:16
Niinpä nii jos nyt palataan alkuperäseen(Kustomoinnin In ja Out ) onko sillä ny mitään välii jos ittelleen rakentaa onko levee takanakki ,onko pitkää keulaa,tai jotain muuta,eikös se lopputulos oo paras sillon kun on ite tyytyväinen lopputulokseen,jos muut tykkää nii se on sitten bonusta ;)

joo tottakai ittelleen saa tehdä semmosen kun haluu. mutta mistä tulee se mimmonen sen pitää olla? harvalla kait pyörämaku pysyy muuttumattomana läpi elämän?

amerikoissa kait laukkupyörät on nyt kovastikkin IN, esimerkkihän nähtiin jo yllä...

ehkä Raimon puhuma maalastyyli on saanut suosiota syystä, että halutaan yhä tehdä näyttävä maalaus mutta kaikki kait saanneet yliannostuksen liekkejä, maltanristejä ja pääkalloja viime vuosina?

Hemuli

Eiks toi laukkupyöräbuumi oo jo hiljentymään päin? Johan se oli nousussa viitisen vuotta sitten... Mutta kyllä isot virrat liikuttaa massoja, kyllä maailman muotisuuntaukset vaikuttaa vaikka sitten alitajuisesti myös härmäläiseen rakentajaan. Mutta ei kukaan nyt lähde kopioimaan yks'yhteen mitään näkemäänsä vaan tuo siihen soppaan myös oman lusikkansa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Lainaus käyttäjältä: mikira - 17 joulukuu 10, 21:56:23
Lainaus käyttäjältä: Smokie - 17 joulukuu 10, 19:11:38
Ei luultavasti mikään yleinen suuntaus mutta mua kiehtoo älyttömästi vanhennetut koneet, kuparikierukat, käsiöljypumput yms. messinkiset vipstaakit.

Mulla taasen on sellanen tunne että nämä todella vanhat jutut uusiokäytössä, tarkoitan siis juuri näitä keltaisista metalleista valmistettuja osia, tuollaiset pehmeämmät metallit oli yleisiä 40 lukuisissa ja sitä vanhemmissa pyörissä.

Tietenkin, mutta joskus tulee vastaan "uudehkoja" 70-80-90 luvun moottoreita joihin em. osilla saatu tosi vanhan näköinen ilme. Esmes tää tuuttihondasta tehty "Henderson". En kuolemakseni vaan muista missä aviisissa se tuli vastaan, lehdessä kumminkin. Kaverilla on tallin seinällä julisteessa muistaakseni suomalainen härveli Husqvarnan V2 moottorilla, se on käsittääkseni vähän höysetty lisä putkilla ja vimpuloilla vaikka vanha onkin. Sitä pitää aina tuijottaa hurmoksessa kun siellä käy  :D