Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kustomoinnin In ja Out

Aloittaja Kokkonen, 16 joulukuu 10, 10:55:22

« edellinen - seuraava »

Soikkeli

#15
Ma^ko:n näppäimistöltä lainattu:
"Nykyiset chopperit joissa on hyvin loiva keulakulma näyttää mun silmään aivan dorkilta, ennemmin karsee stretsi jos pitää olla älyttömän pitkä keula, mun silmään vaan hyvin loiva keula näyttää siltä että rungon niska on nitkahtanut"

Tuollaisesta lausunnosta joutuu täällä keskimaassa roviolle ja sitä ennen kierros waka-wakaa ;D
C.O.G. 
Lifemember

mielikuva

Hei, apua! mitä mä nyt teen? Ekaks mä lyhensin, sitten pidensin, sitten mä ostin kaiken mahdollisen, sitten sanottiin et nyt on muotia taas lyhkänen ja nyt kerrotaan että rupukumi menee muodista ja pitäis rakentaa kyykkypyörä...

Rautis saa outoja piirteitä...

Oho, nyt mä heräsin. Hyvä että se oli unta. En joudu kasaamaan itseäni.  ;D ;D

Jack

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 16 joulukuu 10, 17:10:17
Ma^ko:n näppäimistöltä lainattu:
"Nykyiset chopperit joissa on hyvin loiva keulakulma näyttää mun silmään aivan dorkilta, ennemmin karsee stretsi jos pitää olla älyttömän pitkä keula, mun silmään vaan hyvin loiva keula näyttää siltä että rungon niska on nitkahtanut"

Tuollaisesta lausunnosta joutuu täällä keskimassa roviolle ja sitä ennen kierros waka-wakaa ;D


Juu, toivotaan todellakin, että ne lyttyynpoljetut mäyräkoirat muuttaa moottoripyörien taivaaseen ja rakentajat joutuu kiirastulen kiroihin. (eli että siitä genrestä päästäis, kun ne ei oo edes kunnolla lowridereita)

Tervetuloa Ylämaahan.

J
Flatheads!!!

Jude

#18
Mikäs sitten raadin mielipide on lowriderin/diggerin mittoihin ?
Oisko korkeus x 3 = pituus ?
On itellä about noilla mitoilla ja prismatankilla väärinpäin,gooseneck runko, pitkä springeri ja en sitä ihan swedish styleenkään laske.
On ollu pidempi haave ja oon tossa muutaman vuoden keräilly sopivia osia.


Edit. Eli tää on joskus mulla palanut verkkokalvoihin , tyylisuuntauksena ollu "out" ainaskin suomessa tai sit niitä on vaan niin harvassa.

Miikka

Elikkäs kohta päästään vanhaan aiheesen miksi moottoripyörä näyttää/ei näytä hyvältä.... :D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 16 joulukuu 10, 17:10:17
Tuollaisesta lausunnosta joutuu täällä keskimassa roviolle ja sitä ennen kierros waka-wakaa ;D

Meikäläisen ruumiinrakenteella voisi kyllä luovuttaa vähän enemmän keskimassaa ihan mihin vaan, vaikka roviolle...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

filtteri

keskimassaa.....roviolle....pekonia hhmmm :P

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jack - 16 joulukuu 10, 17:30:04
Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 16 joulukuu 10, 17:10:17
Ma^ko:n näppäimistöltä lainattu:
"Nykyiset chopperit joissa on hyvin loiva keulakulma näyttää mun silmään aivan dorkilta, ennemmin karsee stretsi jos pitää olla älyttömän pitkä keula, mun silmään vaan hyvin loiva keula näyttää siltä että rungon niska on nitkahtanut"

Tuollaisesta lausunnosta joutuu täällä keskimassa roviolle ja sitä ennen kierros waka-wakaa ;D


Juu, toivotaan todellakin, että ne lyttyynpoljetut mäyräkoirat muuttaa moottoripyörien taivaaseen ja rakentajat joutuu kiirastulen kiroihin. (eli että siitä genrestä päästäis, kun ne ei oo edes kunnolla lowridereita)

Tervetuloa Ylämaahan.

J

ARRGGHHH!!! Virhe! Mikään, siis ei yhtään mikään, ole hienompi kuin stockholm-style chopper! Sopivasti retsiä suhteessa keulan RIITTÄVÄÄN pituuteen, siinä se! Painakaapas tämä kalloihinne... ;D ;D :D ;) :) 8) :P

Mikään ei ole myöskään hauskempaa, kuin omien mieltymysten estoton kehuminen ja niiden absoluuttisina totuuksina julistaminen...

Long John Stroker

Spöke

Fashion fades, style is eternal.
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Mut tää meni nyt vaikeeks, tuo hanhenkaula-sporty... siin on loiva keula, mut jotenkin tuo häksätin melkein miellyttää. En kyllä itselleni mokomaa haluais mutta en tiedä, pitäis nähdä livenä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 16 joulukuu 10, 20:18:28
Mut tää meni nyt vaikeeks, tuo hanhenkaula-sporty... siin on loiva keula, mut jotenkin tuo häksätin melkein miellyttää. En kyllä itselleni mokomaa haluais mutta en tiedä, pitäis nähdä livenä.
Jollain sairaalla tavalla diggerit viehättää minuakin. Pitäiskö varata lääkäri?
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 16 joulukuu 10, 20:35:25
Jollain sairaalla tavalla diggerit viehättää minuakin. Pitäiskö varata lääkäri?
-M-

Ei. Tuosta taudista pääsee vain yhdellä tavalla: rakentamalla diggerin!

**

Ns. ”suurien näyttelyiden” voittajapyörien tyylisuunnat ovat nykyään aivan jotain  muuta kuin muotia. Ne ovat moottoripyörätaiteen tyylisuunta ja mun mielestä niillä on hyvin vähän tekemistä massamuodin kanssa, eikä niiden perusteella voi paljoa sanoa mikä on kustomoinnissa In ja mikä Out. Jotain toki sentään. Mm. että muutkin pyörämerkit ja -mallit voivat voittaa kuin BT Harley. Tämän vuoden Rosmalenin ”Best of Show” oli 1980 Yamaha XS650, ”Brothel Creeper” joka ei kyllä minuun iskenyt mitekään. Tekisi mieli sanoa että se oli ”hirvittävä” mutta en sano. Mutta joka tapauksessa jotain uutta.
En tiedä myöskään kenelle ovat suunnattut ”Confederaatio” tyyliset luomukset? Niitä on muitakin. Guzzipohjainen tallinnalainen Renard GT (www.renardmotorcycles.com) ja espanjalainen H-D koneinen Flyig Sbay (www.sbaymotorco.com). Ilmeisesti ne on luokiteltava kuitenkin In-osastoon laajan tarjontansa takia ja liekö noissa pohjaa jopa tulevaksi muodiksi? Se riippuu yksinomaan markkinaihmisten taidoista. Sopiva sauma, TV sarja tai elokuva niin siitä se lähtee.

Se mikä varmana kustomoinnissa on edelleen In ja ehkä lisääntyy on hillclimb ja board track tyyli.  Yhtä varmana In on muiden pyörämerkkien kuin HD:n kustomointi. Myös kaksitahtiset tulevat mukaan. Myös pieni koneen koko on In.

Samalla varmuudella kromi, billet osat ja paksut takaläskit ovat Out.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Make

Mä näkisin että touhun monimuotoisuus on aina IN. Jos joka hiipparilla ois sellanen arkkutankki-sikastretsi-flake-king&queen-henkinen luomus, maailma ois aika tylsä paikka. Riittäis ihan hyvin, että mulla olis sellanen vekotin. Homman överiks pistäminen on IN, vai nikkaroiko joku mahdollisimman huomaamatonta ja kaikin puolin säädyllistä pyörää tuolla jossain?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

masa

Niinpä nii jos nyt palataan alkuperäseen(Kustomoinnin In ja Out ) onko sillä ny mitään välii jos ittelleen rakentaa onko levee takanakki ,onko pitkää keulaa,tai jotain muuta,eikös se lopputulos oo paras sillon kun on ite tyytyväinen lopputulokseen,jos muut tykkää nii se on sitten bonusta ;)

Psycholasse

Meikäläinen on jotenkin perverssi että tyylilajilla/suunnalla ei välttämättä ole niin väliä. Kunhan fillari jollain tavalla kolahtaa tai puhuttelee tuntuu munissa ja niin edelleen. Ymmärrän kyllä että tehdään vallalla olevan tyylin mukaan näyttelyyn pyöriä.Mutta näin takapihan askartelijana sanon et sitä pitää duunaa mistä kuti lähtee. Vielä kun sais tarpeeksi oravan nahkoja  sais haalittua kokoelman ajopyöriä  chopperista caferaaseriin. Unohtamatta sitä neuvostovalmisteista skootteria mikä odottaa aikaa, paikkaa ja kahtatoista koria kaljaa

Lasse