Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kemiallinen metalli?

Aloittaja jyrggä, 11 joulukuu 10, 20:35:00

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Vaikka nyt onkin 4-pyöräisestä kyse niin kysyn silti täältä, kun yleensä vastaus tulee nopeesti ja tietoakin tuntuu olevan..

Onnistuin pyöräyttään kierteet vituiksi suodatinjalan ilmauspropusta, kun ilmasin tuota suburbania tähään. Alumiinia näyttäs olevan. Saiskohan tuon propun kemiallisella metallilla (tai jollain vastaavalla) näppärästi vielä pitäväksi? Kierteytysvehkeitä ei oo täällä kotitallissa, ja sinne talliin missä on, tulee matkaa vajaa 30km. Ja autohan ei käyntiin lähde, ennen ku sieltä on ilmat pois.. perkele. Kotoa löytyy tuota metallia, ja jotain moottorisilikooneja näköjään. Kestäisköhän nuo silikoonit tuollaisessa paineisessa paikassa?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Juvakka

Mie oon paikannut kemiallisella metallilla öljypohjan, kun olisi ollut niin paskamainen irroitta hitsaukseen. Kesti ne muutamat vuodet, mitä tuota autoa pidettiinkin.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hemuli

Voi olla ettei tule kalua kemiallisesti, eikös naftalinjassa ole melkoinen paine? Jossain paineettomassa paikassa on joskus tehty pysyviä tilapäisvirityksiä niin että reikä täyteen tatinaa ja ruuvi kierretään perään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Joo, vähän arvelin kans että ei se varmaan tuu kestämään.. Ja tuskin nuo silikoonit ja muut ees toimis senkään takia, että asennuslämpötila taitaa huomennakin olla sitä toistakymmentä miinuksella  ::)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 joulukuu 10, 22:10:21
Voi olla ettei tule kalua kemiallisesti, eikös naftalinjassa ole melkoinen paine? Jossain paineettomassa paikassa on joskus tehty pysyviä tilapäisvirityksiä niin että reikä täyteen tatinaa ja ruuvi kierretään perään.

Ei siellä oo kovaa painetta ku vasta suutinputkissa, siirtopumppu ei montaa baaria tuota. Oikeenlaista kemiaa vaan peliin, jonain talvena korjasin tollasella tuubimetallilla ensiautoni Fiat 127:n lohjenneen vaihteiston korvan. Kesti jopa pari päivää  ;D Ja jos yhtään epäilyttää, niin viina saa huonotkin ideat tuntumaan hyviltä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Immu.

Kuumailma pistooli pörisemään sopivan etäisyyden päähän kyllä kuivuu. Raketaa vaikka tuulensuojaa

siihen viellä. Eihän se vaadi kuin parikymmentä minuuttia niin on kova. -Immu-

Mauri H.

Rivi - ja jakajapumpullisessa dieselissä polttoainen siirtopaine on ylleensä 1 barin verran, joten kamalaa painetta ei linjassa ole, saattaisi kemiallinen töhnä kestääkin tuon tarvittavan matkan.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

jyrggä

Oli sen verran horoksi menny ne kierteet, että pyöräytin siihen 6mm reikään shovelin nostajapesän pultin noin niinku kylmiltään uuden o-renkaan kanssa.. Nyt pala shovelia tuossakin vehkeessä, ja noin 60km testilenkin perusteella tuosta(kin) väliaikasesta korjauksesta taitaa tulla pysyvä..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ultimate welder

Problemo siis ratkaistu. Itse tuota töhkää laitoin joskus traktorin lohkon kansitasoon, oli syöpynyt kuopalle ja poltti kansipahveja, tuo korjaus tuli tehtyä joskus 80- luvun puolivälissä, ja pitää yhä.. ;D