Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tuonti(kolari)pyörä vaihtomoottorilla ja katsastus

Aloittaja mikjus, 11 joulukuu 10, 13:22:23

« edellinen - seuraava »

-Teme-

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 joulukuu 10, 18:45:04
Duoda noin, mikäs asia siinä 1999 vuoden kuluessa muuttuu niin, että rakkine tarvitsee ton käyttöönottopäiväselkkauksen takia enemmän paperia? Ainakin päästömittaus, tehomittaus ja rungon mittauslaput voi lain mukaan vaatia myös vastaavasta 1998 salvagepyörästäkin. Ja muistaakseni (en just nyt jaksa tarkistaa) myös jarrulappu vaaditaan jenkkituonneissa 1997 alkaen...
LainaaMilloin ei tarvita vaatimustenmukaisuus- todistusta:
- USA:sta tuotu pyörä, joka on käyttöönotettu välillä 1.1.1991-3.4.1999, jos runkoputkessa on FMVSS-tarra (valot, ohjauslukko ja nopeusmittari on muutettava EU-normien mukaisiksi). Jos tarraa ei ole, voi valmistajan edustajalta pyytää joko uuden tarran tai CoC-paperin.
Lähde: MMAF: Milloin tarvitsen vaatimuksenmukaisuus- todistusta

Jensen

Kurko Jep Jepillä sulle sen katsastaa suomen kilpiin jos et muuta keksi. Nuita uudempia kolari harrikoita näkyy jonkun verran myynnissä mutta en taida tohtia ryhtyä moiseen. :)

mikjus

Joo ei tässä onneksi enään mitään ongelmia katsastuksen suhteen mutta nyt vaan koitetaan minimoida kustannukset. Se on niin järjetöntä maksaa kaikenmaailman lappusista kun näitä samanlaisia pyöriä on maa pullollaan.

Ostin tämän tietoisesti pikku riskillä kun tekniikka oli niin himoittava.

Tässä hieman laskeskelin kuluja:

Rekisteröintikatsastus 120-150e
Vaatimuksenmukaisuustodistus tuv nordicilta 300e?
Pakokaasu päästöt jos menee heittämällä 6e
Tehopenkki 40e
Rungonmittaus 100-150e

Tiedän että paikasta riippuen näiden lappujen tarpeellisuus vaihtelee...

Hemuli

TUV-Nord ei noita lappuja kirjoita salvagepyöriin, ne vasta pihalla onkin. Kerran niiden kanssa juttelin ihan yleisellä tasolla hommista ja niiden mielestä jokainen jenkkituonti pitää erikseen testata ja tarkastaa että se todella vastaa euromallia ennen kuin siitä voidaan todistus tehdä. Ohje on kuulemma tullut Saksasta. Sen takia se Jepjepinkin tarjoama katsastuspaketti mällipyörille maksaa niin tuhottomasti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mikjus

#19
Ok. Laitoin TUVille kyselyn. Eli tässä on silti vieläkin kaikki katastrofin ainekset kasassa. No ainahan tosiaan voi JEPJEPille keventää kukkaroaan pari tonnia... On tämä touhu täällä EUvostoliitossa kummallista.

EDITTIÄ // Unohtukin sitten että koska vaatimuksenmukaisuustodistusta vaadittiin vaan jarruille niin sanoivat että tästä voi suorittaa erillisen jarrutestin joita jotkut firmat saavat tehdä. Kuulemma ovat niin tehneet täällä kun on muutettu pyöriä jäykkäperäisiksi. No talvella ei tämmöstä kyllä sitten kai pysty tekemään mutta taaskaan ei pitäisi tästä jäädä kiinni.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: mikjus - 14 joulukuu 10, 21:23:08
EDITTIÄ // Unohtukin sitten että koska vaatimuksenmukaisuustodistusta vaadittiin vaan jarruille niin sanoivat että tästä voi suorittaa erillisen jarrutestin joita jotkut firmat saavat tehdä. Kuulemma ovat niin tehneet täällä kun on muutettu pyöriä jäykkäperäisiksi. No talvella ei tämmöstä kyllä sitten kai pysty tekemään mutta taaskaan ei pitäisi tästä jäädä kiinni.

Juu. "Jotkut firmat" = yksi ainoa firma = Testmill Pentanova Oy. Ota yhteys vaikka meikäläiseen, niin testi voidaan kevväämmällä tehdä. Kannattanee ehkä kuitenkin kysellä sen vaatimustenmukaisuustokarin perään ensin, voi olla, että tulee halvemmaksi kuin testaaminen.
Long John Stroker

mikjus

TUVilta tuli tieto että saa paperit tähän heiltä kun lähettää kuvan kummaltakin puolelta pyörää, kuvan tyyppikilvestä ja titlen. Kysyin nimenomaan USA salvageen papruja.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker