Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mitä täytteeksi pläkkärin säkkiin?

Aloittaja Marko, 09 joulukuu 10, 15:34:20

« edellinen - seuraava »

Marko

Morjensta vaan!

Onko kokemuksia mikä täyte toimii hyvin pellin muokkaamiseen tarkotetussa säkissä?
Jossain puhuivat lyijykuulista..monesti huomannu sen kulkevan nimellä hiekkasäkki, siis oisko simppelisti vaan  hiekkapuhallus hiekka toimivaa..

-Marko

Jensen

Tuossa hyviä vinkkejä pellin muokkaamiseen.    METAL SHAPING WITH HAND TOOLS (English craftsman)   :) Tämä pläkkiseppä sanoo käyttävänsä hiekkaa säkissä.

Spöke

Mulla on säkissä ollut aina hiekkaa, enkä ole huomannut siinä mitään huonoa puolta. Lyijy olisi varmaan pro, mutta mistäs sitä tänä päivänä semmoista myrkyllistä raskasmetallia...
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Hauleja käyttävät, mielellään vielä niin karkeita että ei meinaa Suomesta löytyä. Itselläni on myös hiekkaa mutta se on vähän liian tiivistä ja jotenkin on sellainen fiilis että raskas lyijy olisi parempi lyötävässä kapistuksessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juvakka

Mitenkähän nuo singon haulit kävisi? Painoahan noilla on pirusti, ja kulutuksen kestävyys riittäisi...
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Hemuli

Minkäkokoista raetta se on? Jos en väärin muista niin noihin suositeltiin jotain kolmemillistä. Aikoinaan etsin omaan säkkiini lyijytäytettä mutta aseliikkeestä hankittuna olisi säkille tullut melkoisesti hintaa, niinpä jouduin tyytymään hiekkaan mutta vaihdan heti kun jostain tulee parempaa materiaalia esiin.

Jake

http://www.unlimitedammo.fi/kauppa/index.php?cPath=26_126

Aika hinnakasta on, vaikka käsittääkseni pulju on edullisimmasta päästä.

Hemuli

Niinpä, varsinkin kun kilolla ei pääse vielä edes alkuun. Taitaisi mennä lähemmäs kymmentä...

Jack

Mikäli mä en oo ihan väärässä hauli #4 on 3-3,25mm kokoista.

eikös tässä olis teille haulit?

http://www.midwaysuomi.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=140257

Jack
Flatheads!!!

Lyytinen

Kova on kilohinta, mutta tuossa ehket enempi tulee vastaan tuo antimoni. Sitä ja lyijyä sekoittamalla saadaan ns. kovalyijyä. Eli ei läheskään niin pehmeää kuin puhdas lyijy.

Jack

samassa paikassa toista merkkiä, jossa ei puhuta antimonista mitään.

Ja onhan toi kilohinta ihan muuta kuin siinä jaken linkissä.
Flatheads!!!

Juvakka

Jaa että noinkin isoa raetta etsitään...

Nuo mitä mie oon sinkopuhalluksessa käyttänyt oli noin millin halkaisijalla.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

ma^ko

Nklaamaton lyijyhauli 2.7mm, 2.9mm tai 3.3mm koossa maksaa 6â,¬/kilo normaalisti, voi saada huokeammallakin. Siis ihan haulikon haulina, niklatut maksaa enemmän. Tuo on halpis haulia ku se on kiekkopaukun täytettä. Esimerkiksi UnA myy hauleja.

Toi Midwayn hauli on kallista, 25lb = 11,34kg, 151â,¬/11,34kg = 13,32â,¬/kg
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Eiku ihan oikeesti, mää oon hakannut pellejä kymmeniin mopiileihin ja jokuseen mopoon. Eikä ikuna oo lopputulos ollut riippuvainen siitä mitä raetta säkissä on. Ei tossa säkkiä vasten mitään tarkkoja muotoja haeta, kyllä ne haetaan rauta rautaa vasten. Voi tässä herneitä laittaa nenään, mä kun en mikään plootuseppä oo, mutt kyllä säkkiä vasten tulee hakattua ensin ja sitten PH:lla, alasimella tai muotoraudoilla. Pääasia, että säkki on raskas, muotoiltava ja rekyyltitön. Tai sitten en vaan tiedä paremmasta. Nih.
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Mutulla tässä itse vetää kun en ole koskaan kokeillut kuin hiekkaa. Juuri tuo rekyylin väheneminen kuulostaisi siltä mitä painavammalla materiaalilla haetaan. Spöke puhuu ihan asiaa, nahkasäkkiä vasten ei hivellä vaan lyömisessä pitää olla tappamisen meininki. Sitten muilla vehkeillä tehdään se viimeinen pinta. Sehän siinä vissiin on ideana, pehmeähkö alusta ja oikeanlainen muovivasara niin voi lyödä pellin huolella lontolle ilman että siihen tulee teräviä vekkejä joita on vaikea siloitella.