Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Noskoolfab

Aloittaja Spöke, 04 joulukuu 10, 22:19:12

« edellinen - seuraava »

Spöke

#15
Pistetään nyt samantien jatkoa, kun on aikaa roikkua koneella, talliinkaan ei pääse. Sviddumaisin homma oli tehdä tuohon yläkolmion reikiin ohjausolakkeet takajaloille sekä upotus ohjauslaakerin mutterille. Eihän sitä nyt sovi jättää näkösälle. Heppasin akselinpätkän ohjausakselin reiän yläpuolelle, jotta sain yläkolmion sorviin kiinni ja sorvasin sopivan upotuksen. Jalkojen ohjauksia varten tein upotikset omatekoisella porrasporalla. No fotos ´bout that.
Takajalkojen yläpäihin tein umpijöötistä natsat, johon tein 1/2UNF jengat ja alapäihin sorvasin puslat linkkujen kiinnikeiksi. Ne on nyt vähän paskan näköset, voi olla, että menee uusiksi. Mun silmään sopisi jokin muu kuin pyöreä muoto, tuolla jalan alapäässä, mutta so not.


 
Tommoset biitit tulee yläpäihin, näistä koko hässäkkä pultataan yläkolmioon



Jatkuu...
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

#16
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!  Näin aamulla unta olevani Teutelin perheen juniori, jolta Katainen pyysi Suomi-teemapyörää. Ideoin siihen Halosen pään näköisen ajovalon ja istuinverhoilu muistutti Pekkarisen tupeeta. Heräsin omaan huutooni ja päätin lähteä viettämään itsenäisen Suomen juhlaa tallissa.
Mutta asiaan, ohjausakseli piti saada tikkusuoraan, koska käytin ylä- ja alakolmioita osana jigiä ohjausakselin ollessa ainut yhdyspiste näiden välillä. Akseliin heftit ja sorviin, kas näin:




Tollasen keulan kasaaminen on enemmän mittaamista kuin tekemistä, tarkoitus on, että pyörä on sekä pystyssä, että suorassa. Pirullisinta on, että mittauksille on paha löytää kiintopisteitä. Tässäkin jyrsin olis auttanut. olisin tehnyt kunnon jigin, mutta kun ei oo, niin ei oo... puolivalmista tuotosta:

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiiski

Tuntuu syntyvän! Ja vauhtikin on kohillaan. Pakko tökkää pari inspiraatio kuvaa jos vaikka säilyttäsit ton swingin. Vehje on Walter Sieglin tekele ja tehnyt muitakin samalla kaavalla.

Spöke

#18
Nyt Kiiski oot kotvan myöhässä, aamusta rälläköin rungon persauksen huitsin v***uun ja ylemmät takaputketkin on heppailtu paikalleen. Mä tein tuohon alakolmioon putkenpätkistä wanhan tyylin läpivientihelat, jotka pudotin hitsausten päälle, näyttää vähän tehdymmältä. Juotan ne messingillä yläpäästä putkiin kiinni, jahka saan vietyä keulan johonkin, missä on kaasupillit.




Alapuoli ei sit ookkaan ihan yhtä nätti, mutta minkä mitta heittää, sen pulverimaali peittää :P

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Niin, unohtu mainita tuosta perän jäykkäämisestä vielä, että kyllä tässä(kin) tapauksessa  se tehdään puhtaasti ulkonäkösyistä; Mulla on pakkomielle tehdä tohon molemmin puolin trumpettipäiset pakoputket, jotka kulkee suht ylhäällä. Nuo perskeleen iskarimötikät on sillon tiellä...ja onhan tallissa yks swingiperä ennestään.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiiski

Ok , ymmärrän. Itellä ollu jäykkärunko sen verran kauan ettei varsinaista uutuuden viehätystä ja pitää olla jäykkä asennetta meinaa löytyä. Swingi on jotenkin teknisesti kiihottava ylös alas liikkuvine renkaineen ja iskunvaimentimineen. Myönnän toki että vaikea saada jousiperästä hyvän näköistä ainakaan niin että perä vielä toimii. Mutta siinähän sitä haastetta olis.
Hyvä idea laittaa noi holkit siihen t-kappaleen päälle. Huono idea näyttää alapuolen kuva, kun ne kaipaa vastaavaa holkitusta ihan selkeästi. Mä ainakin, jos näen livenä tulen ilmanmuuta tarkastamaan t-kappaleen alustan tilan.

tertsi

missä teetit vesileikkauksen

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Antti S.

Täähän vaikuttaa aivan helvetin hienolta projektilta,vaikkei tämän pidemmällä vielä olekaan.
Tuon tyylin modaus fatbobbeihin kävi mielessä kuin sulla,mutta sorruin sitten jostain syystä 2 osaisiin kavennettuihin.
Sinänsä hienoa että joku jaksaa muokata fatbob-tankkejakin ainaisten sportsterin tankkien sijaan.Komiaa!!

Spöke

#24
Kiitos kehuista, haukkuakin saa, jos sen tekee HILJAA.
Tehhäänpäs tohon vehkeeseen illan iloksi sarvet. Niinku aiemmin mainitsin, sarvet tulee kiinteesti yläkolmioon, joka on rosteria. Saksan Uralzentralen toimitti mulle edukkaasti rosteriset lihakoukkukahvat, vaatii siis vaijerien vetämisen sarvien läpi. Ajattelin hitsata jotkut umpinysät tuohon yläkolmioon, joihin taas hitsaan sarvet kiinni. Mutta toi yläkolmio on 15mm paksua, kun taas nysät on juuresta 30mm. Siis vinottain sorvissa jyrsien tangosta palat pois. Tää käy näppärästi, kun laittaa sisäterän pakkaan kiinni ja teräpidikkeeseen jyrsittävän tangonpätkän tolleen:



Kuinka ihmiskäsi pystyykään tuollaiseen  ;D



edit; kirotusvihreet
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

#25
Vähäsen tiggiä ja sarvia vääntään




25 millistä putkea hyllystä, parit pikaiset taivutukset ja hups, aika etunoja ajoasento, sitähän tässä haettiinkin... ;)



Tein vielä vaijereille ulostulot tangon alapuolelle ja olihan sitä vähän mallailtava ja hiottava saumojakin, et näkee mitä on tulossa...



Jos nyt pitäis taas vähän taukoa näitten juttujen kanssa, ettei mene vallan yksinpuheluksi.

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 06 joulukuu 10, 11:34:04
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!  Näin aamulla unta olevani Teutelin perheen juniori, jolta Katainen pyysi Suomi-teemapyörää. Ideoin siihen Halosen pään näköisen ajovalon ja istuinverhoilu muistutti Pekkarisen tupeeta.
:D :D :D :D :D

Stna, lens kaljat pitkin pöytää...

Mut hyvä meininki projektissa, erittäin hyvä! Eikä ajele samanlaista ihan heti vastaan.
Long John Stroker

Spöke

#27
Perskules, onpas täällä hiljasta ::). Joko tää projekti on menossa päin pakaroita, tai sitten tää on niin kummallisen näköinen rojekti, ettei jengi ilkeä kommentoida...
Rohkea rokan syö, ja jatkaa. Lipsahti tuossa ylempänä kuva valmiista valaisimesta, jatketaan siis aiemmalla linjalla, "How is it made?"
Jostain perverssistä syystä olen viehättynyt rättärin lampun kuupasta, niinpä niitä on talliin kertynyt jokunen (kiitos Lievestuoreen rättäriharrastajat). Yksi aihioista sai hiekkaa, siitä on parempi jatkaa:



Tää ei kuitenkaan sovi tuohon pattitankkigenreen, joten pattia myös valaisimeen, pliis. Eihän kuuppaan sikkikone sovi, ja pirukaan tuohon pattia hakka, joten jotain muuta siis...uusi pala patilla pellistä:



Oli niin vitt**ainen hitsaussessio, että olin luovuttaa. Sitikan tehtailla on osattu; pelti oli 0,15mm paksua. Näkyyköhän valo siitä läpi??? Valmista kamazioonia:


Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 10 joulukuu 10, 20:43:20
Sitikan tehtailla on osattu; pelti oli 0,15mm paksua.

No mut jos se olis jostain toyomastdatsunist niin maalin poiston jälkeen sitä ei edes olisi, ku nehän osaa poistaa sen pellin maalikerrosten alta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

tase

Mitä tuota kommentoimaan, naatittaan vaan tekemisestä. Lisää vaan rokumenttia edistymisestä ;D