Tekniikka / Moottori > Shovelhead

Ennen käynnistystä??

(1/1)

Sammy:
No niin, talvi tekee loppuaan ja aurinko paistaa jo lämmittävästi.
Talven projekti on jo loppusuoralla, mutta muutama asia vaivaa ennen varsinaista käynnistystä.

Eli, öljytankki meni vaihtoon letkuineen sekä suodatin siirtosarjalla mopon perään.
Järjestelmä on tyhjä ölpästä.
Kysymys kuuluukin miten eteen päin? Öljyt toki säiliöön jonne kuuluvatkin, mutta pitääkö järjestelmä ilmata jotenkin vai raakasti käyntiin?? 
Omalla mielikuvituksella ajattelin polkea sen aikaa että paluulinjasta saisin tavaraa tulemaan. Vasta sen jälkeen starttinappia hyväilemään. Mites tuolla kiksillä, saako öljyn liikkumaan? ???

Toinen jonka tänään totesin on startin päälle jääminen >:(  Piti ihan vaan koittaa onko sähköjen teko onnistunut, niin eikös se penteleen solenoidi jämähtäny jumiin..
Siinä sitten kaapeleita kiireen vilkkaan irti. Täytyy tuotakin selvitellä.

1977 FLH 1200 kyseessä jos jotenkin vaikuttaa mahdollisen vastauksen saantiin ;D

Tällästä tällä kertaa...

-Sami

Hemuli:
Riittää kun irrotat öljypumpusta sen sisemmän tulpan jonka alla on ohut jousi ja kuula. Reiästä pitäisi nousta hissukseen öljyä ihan tekemättä mitään - jos ei nouse  niin pyöritä konetta kiksillä kunnes öljyä tulee. Jos ei muutaman polkaisun jälkeenkään näy mitään niin voi olla että joudut syöttämään "siemenöljyt" pumppuun manuaalisesti. Yritä kuitenkin ensin sitä että irrotat syöttöletkun pumpun liittimestä ja päästät kaikki ilmat letkusta pois, kun letkun päästä tulee öljyä liitä se takaisin pumppuun. Toista polkurituaali kunnes pumpun reiästä tulee tavaraa. Jos tuollakaan tavalla ei onnistu niin pumppaa tippakannulla moottoriöljyä suoraan pumpun liittimestä sisään samalla hissukseen kiksiä painaen.

Kun öljypumppu on ilmattu niin ei muuta kuin kone käymään, varmista tässä vaiheessa että öljy kiertää takaisin öljysäiliöön. Jos säiliö on sellainen että sinne ei pääse fikkarin kanssa kurkkimaan niin ota paluuletku säiliön päästä irti ja johda suurehkoon läpinäkyvään muovipulloon jotta näet kuinka öljy kiertää.

Koneen sisäänajosta löytyy hyvinkin perusteelliset ohjeet vaikka S&S:ltä http://www.sscycle.com/modules/instruction/uploads/Break-in.pdf

Suomeksi vähän vielä perusteellisempi ohje joka ottaa huomioon myös vanhempien koneiden kansien jälkikiristystarpeen täältä: http://www.a-moottori.com/techtips_main.html

Sammy:
Kiitokset ohjeistuksista. Eilen pärähti kone käymään, ja iloisesti siellä öljy kulki niin kuin pitikin.
Startissa vaan on ongelmia solenoidin kanssa. Joko ei lyö kunnolla päälle tai toisinaan jää jumiin.
Onneksi on tuo polkusin jolla ratsun saa tulille niin halutessa..
Täytyy solenoidia ihmetellä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta