Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pienet jarrusatulat eteen

Aloittaja Lawless, 21 marraskuu 10, 15:34:26

« edellinen - seuraava »

Lawless

Onko ehdotuksia mahdollisimman pienistä tuplajarrusatuloista eteen (pari), tärkeintä on se että satulat ovat 1-mäntäiset ja mahdollisimman ohuet.
Mistä moisia löytää, tai missä pyörässä olisi tuollaisia käytetty?

Rautahauli

.

Spöke

Multa löytyis tuollaiset hyllystä ylimääräisenä. Laita yv:tä, jos haluat tarkempia mittoja. Ei noi kyl mun mielestä ole kauheen ohuet.
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Lawless

Kiitos vastauksista.
Tarkennan vielä että nyt ei tarvitse rajata osia vain HD:n tuotteisiin, kaikki käy - näähän saa aina sovitettua ;)
Kokoluokka olisi jotain ISR:n yksimäntäisten tapaista, mutta kyseisen merkin tuotteisiin, niin hyviä kuin ovatkin, ei ole nyt varaa...
Eli vaikka kevarin satulat, kunhan olisivat ohuet/pienet
PM:lläkin oli joskus jotkut mini-caliperit, mutta taisivat olla hintavia ???

Taavi

Jos leimalle menossa muutosten kanssa niin kannattaa varautua todistamaan että jarrut vähintään saman painoisesta laitteesta

Hemuli

Eipä taida kysyjän laitteet juuri konttoria nähdä jos vanhat merkit pitää paikkansa...

Ja kyllä ne heikommankin luovuttajan jarrut saa laillisiksi, vaatii vaan jarrujen testaamisen. Jos testivaatimukset täyttyy niin kaikki on ok.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

trumpetti

mikroauton jarrut on ainakin pienet

Lawless

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 marraskuu 10, 21:39:32
Eipä taida kysyjän laitteet juuri konttoria nähdä jos vanhat merkit pitää paikkansa...

Ja kyllä ne heikommankin luovuttajan jarrut saa laillisiksi, vaatii vaan jarrujen testaamisen. Jos testivaatimukset täyttyy niin kaikki on ok.

Jep, keskitytään ihan vaan jarruasiaan, eikä näihin muihin "ongelmiin" ;D

Ja mieluiten moottoripyörän jarrut, kuten Hemuli sanoikin, saa olla "heikommastakin luovuttajasta", nää omaan käyttöön tarvittavat jarrut pitää olla pienikokoiset, varsinkin satulan paksuus. Ja ihan vaan asennusteknisistä syistä.

Oliskos Hemulilla vinkkiä ale-budjetin tuplasatuloista?  ::)

Tuukka

https://sparewheel.net/p/p_list/gid/545

Ton halvemmalla tuskin ainakaan uusia löytää. Pienet ja huonot...
Mutta olen nähnyt noita kyllä käytössä.

edit: Tarkoitin siis linkin takaa loytyviä ajp:n yks mäntäsiä.
C.O.G.

bikerpig

MP-purkaamoista vois kysellä. Itsekin pitäisi taakse saada jostain pienet jarrusatulat että voi sovittaa jarrulevyn ja rattaan samalle puolelle.

http://juubi.hlan.net/index.php?page=bike/MPpurkaamot

Don Quijote

Mulle laitettiin eteen PM:n jarru, tosin vain toiselle puolelle. Sportyn t-kappaleet ja hydrakeulan alaputket sportsterin navalla saivat aikaan sen, että välystä on vain muutamia millejä mm. pinnoihin. Todella tiukka sovitus mutta toimii silti, ja takajarrun kanssa myös pysäyttää ihan hyvin 8) Kiitokset Juholle SpokMotoriin kärsivällisyydestä ja ajatustyöstä.

Satula ei ollut kovin halpa, mutta varmaan ainoita, joita tuohon paikkaan sai sopimaan. Nimenomaan kapeuden (tai ohuuden) ansiosta.

Saako tuosta kuvasta mitään selkoa?

Edit: ei ole kromattu tämäkään, viittaus tuohon t-bonen kommenttiin tuossa alla ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Tuusulan T-Bone

Joo, PM:n satulat on hyviä, mullon noita edessä kaks... ::)

Mut eivät halpoja. Kustom Techin valikoimasta löytyy vastaava satula, muistaakseni se on vähän halvempi kuin PM. Mut se ei ookkaan kromattu...

Takajarruksi yksi tuollainen on todennäköisesti riittämätön. Vähintäänkin se on siinä tarkoituksessa huono.
Long John Stroker

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 22 marraskuu 10, 16:23:54
https://sparewheel.net/p/p_list/gid/545

Ton halvemmalla tuskin ainakaan uusia löytää. Pienet ja huonot...
Mutta olen nähnyt noita kyllä käytössä.

edit: Tarkoitin siis linkin takaa loytyviä ajp:n yks mäntäsiä.

Mulla oli tommonen Triumphissa takana,toimii jos ajaa hiljaa ja alkaa jarruttamaan kilometria ennen...ei viitsi suositella.

Taavi

Kannattaa ottaa huomioon että nuo Sparen satulat on mopoihin joiden paino on jotain muuta kuin moottoripyörän...

Uusissa kyykyissa on takasatulat melko pieniä ja purkaamoilta löytyy kohtuu hinnalla...

mikira

Mun scott sportster polkupyörässä on tosi pienet yksimäntäiset puristimet, käy kattomassa polkupyöräliikkeessä jarruja saataa löytä sopivat.