Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pienet jarrusatulat eteen

Aloittaja Lawless, 21 marraskuu 10, 15:34:26

« edellinen - seuraava »

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: mikira - 22 marraskuu 10, 21:20:25
Mun scott sportster polkupyörässä on tosi pienet yksimäntäiset puristimet, käy kattomassa polkupyöräliikkeessä jarruja saataa löytä sopivat.

Veikkaan ettei toimi, fillareissa käytetään niin ohuita jarrulevyjä, ettei prätkän levy mahdu siihen palojen väliin. Toisekseen polkupyörän levyjarrut on mitoitettu hieman erilaisille kuormille, etten laittaisi vaikka sopisikin. Tuossa jo todettiin mopon jarrutkin liian heppoisiksi, miten sitten kymppikiloisen fillarin jarrut olisivat riittävät 300 kg moottoripyörään?

Pieniähän ne ovat koska polkupyörän osissa suunnittelua ohjaa monesti painon säästö. Niissä kun pitää kiskoa lihasvoimalla sitä rakkinetta eteenpäin, toisin kuin näissä malmikasoissa ;D

Vai oliko tämä sarkasmia joka meni multa tosikolta ohi??
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Noissa kyykyn takasatuloissakin on se huono puoli että ne ei ole järin kapeita. Kyllä se menee enempi tonne kustomosastolle jos pientä haluaa. Tai sitten kannattaa katsella skootteriosastoa, ei muuta kuin kylän nakkarille rakkareiden kymcoja vaklaamaan ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

No ehkä sitten mielummin vaikka kevarista ne jarrut kuin skodesta... Hommassahan tulee sitten eteen ongelma jos laitetaan molemmille puolille satula niin pitää olla vasuri ja oikean puoleinen satula

Lawless

PM:t ja Kustom Techin tuotteet on kyllä hienoja ja toimivia, mutta liian kalliita mulle.

Onkos kellään tietoa näiden kahden yllämainitun koosta verrattuna ISR:n yksimäntäisiin? Eli kummat on "ohuemmat" paksuudeltaan?

Noita kevareiden jarruja voisi tietysti myös yrittää metsästää...
Pistää vaan miettimään se kun jarrulevyni ovat 5mm paksut että meneekö ne kevarin satulan väliin ???

Taavi

Kateleppa tuolta http://www.purkuosat.net/ satuloita.
Kyllä kevareissakin on melko paksuja levyjä olemassa.

erakko

Vähän offtopic mut kysynpä nyt kuitenki;

Minkä paksuisia hd:n normi jarrulevyt on? Tai aftermarket levyt?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

95 taalaa ikälopuista shovelin jarruista jotka on loppupelissä aika kolhot ja vaikeat kiinnittää mihinkään muuhun kuin niille tarkoitettuun keulaan? Kyllä noi on mun mielestä aika kalliit, Suomen swapeista noita saa muutamalla kympillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: erakko - 24 marraskuu 10, 16:21:44
Vähän offtopic mut kysynpä nyt kuitenki;

Minkä paksuisia hd:n normi jarrulevyt on? Tai aftermarket levyt?

Riippuu malleista:
Shoveleissa
Edessä 0.2" sekä 10 että 11,5 tuumasissa levyissä
Takana 0.3" 10 tuuman levyllä ja 0.2" 11,5:ssa

Evo Sportissa takalevy on taas paksumpi koska vaihtoraja on 0.205", joten liekö 0.25"?

PM:n 11.5" ovat 0.200", mutta myös 0.275" löytyy. 13" on 0.200"
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Mopopoika

Tälläisiä on swapeissa liikkunut (mullakin pari ylimääräistä) ja näkyy aina välillä jonkun pyörässäkin. Joku näitä on joskus kasan vääntänyt. Tehoista en tiedä koska ei ole mulla ollut koskaan käytössä.
Tietääkö joku näistä enemmän? esim. sopiiko jonkun valmistajan palat suoraan?



Jarkko

Moikka

Mopopojalla on puristajat myynnissä myydään osastolla, katso kuvat sieltä :D.Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itsellä on samanlaiset hyllyssä että tietääkö kukaan mistä ne mahtaa olla peräisin, näyttävät ihan itse tehdyiltä, ja käykö niihin jonkun vehkeen palat suoraan?

Jarkko

Mopopoika


Jarkko

ai näistä olikin jo juttua täällä

Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 09 joulukuu 10, 13:52:08
Moikka

Mopopojalla on puristajat myynnissä myydään osastolla, katso kuvat sieltä :D.Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itsellä on samanlaiset hyllyssä että tietääkö kukaan mistä ne mahtaa olla peräisin, näyttävät ihan itse tehdyiltä, ja käykö niihin jonkun vehkeen palat suoraan?

Jarkko

erakko

noi vois olla aika lähellä sitä mitä alunperin haettiin..?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hessu

Noi Mopopojan esittämät puristajat on mun aikoinaan tekemiä. Eli aiheen tiimoilta kandee kysyy multa.
Voin kertoa sopivat kahvat ja jarrupalat. Noi kiinnityslevyt on joku duunannu ite ja on liian paksuja. Riippuu jarrulevyn paksuudesta/ ohuudesta, mutta vaarana on, että kun palat kuluu loppuun, pääsevät tippumaan välistä pois.

Noi Erakon esittämät on Hurstin Airheart:tit. Varmaan niitä ensimmäisiä markkinoilla olleita tarvikepuristajia. Alunperin käytetty kai putkidragstereissa. Hankala saada asiallisesti kiinni mihinkään, kun ovat yksimäntäisiä ei puristajassa ole minkäänlaista liukusysteemiä.
Niihin ei saa varmaankaan paloja juur mistään, paitsi ehkä tuolta http://www.airheart-brakes.com/ ,
Mutta niitä paloja pystyy tekemään ite. Kun hommaa vaan paksua kitkamatskua. Palat on pyöreitä ja niissä ei ole metallista runkoa ollenkaan. 

mirka

Brembon 2 -mäntäiset on mun mielestä kohtuupienet,mut sehän lienee katsojan silmis. On pitänyt mitata ne tallilla, mut on unohtunut. . .
bikefellows turus on myynyt niitä. . .