Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Laitetaanko foorumi vain rekisteröityneille näkyväksi?

Aloittaja Webmaster, 12 marraskuu 10, 14:10:30

« edellinen - seuraava »

Webmaster

Joskus ihmetyttää, että miksi sitä ei voi rekisteröityä tänne foorumille, kun kuitenkin täällä moni käy "salaa" lukemassa tätä foorumia.
Mitäs olette mieltä, laitetaanko foorumi siten, että vain rekisteröityneenä pääset lukemaan tänne kirjoitettuja juttuja?

Smokie

Varmaan joka foorumilla tilanne on se että aktiivisia kirjoittajia on vähän verrattuna rekisteröityihin käyttäjiin, jos lukeminenkin vaatii rekisteröitymisen suhde varmaan korostuu entisestään. Mulla ihan yks hailee, yritän suodattaa ulosantiani niin ettei tarvi välittää kuka sitä lukee ja jos en siinä onnistu niin yritän olla välittämättä ;D

Webmaster

Kiitos kattavasta kommentista Mr.Smokie, ne on aina tervetulleita.
Toki äänestyksen tulos on vain pieni otanta foorumin lukijoista, koska äänestämään pääsee vain rekisteröityneet.  ;D
Ja ei tämä tulos vielä välttämättä mitään muutosta asiaan tee, kunhan kysyn mielipidettä.

Jack

Vastasinpa ei, menee muuten salaseuran puolelle. Toisaalta voisi olla kylläkin, saattaisi suodattaa itsestäänselvyyksien kyselyt. (mitä ne on?? paha sanoa, mutta jos fokus on tekniikassa/rakentelussa öljynvaihto-ohjeet voinee kysellä muualla...)

just my 2 cents worth
Flatheads!!!

filtteri

eikait tää niin salamyhkäistä toimintaa ole ja miten rekisteröidyt jos et tiedä mihin olet sotkeutumassa,mutta joku erillinen osio vois olla vain rekisteröityneille.....jos joku semmoselle jonkun käytön keksii,muuten free meininki hyvää sanomaahan täällä levitetään.

Webmaster

Lukija ja kirjoittaja kuntamme hyvän hengen johdosta ei ehkä ole hyväksi rajoittaa lukemistakaan tällä tavoin. Ja johtokunnan mielipiteen tästä asiasta tiedänkin.
Mutta onhan niitä muitakin vastaavia foorumeita maailmalla joissa on rajoitettu jopa rekisteröityminen foorumille pelkän kutsun saaneille. Mutta se varmaan on jo vähän liikaa.

Redneck

Tuo, että kuvat näkyvät vain rekisteröidyille käyttäjille riittää mielestäni. Siinä on jo tarpeeksi täkyä "just passing through" lukijoille.  
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

mirka

Vastaan ei, koska aina välillä joutuu lukemaan täältä ja ei pääse rekisteröitymään.(Työkone . . .)

Lyytinen

Lähestyn asiaa toisesta näkökulmasta: nyt kun on meneillään samantapainen sortokausi kuin 100 vuotta sitten jossa tyrannia kyylää ja sortaa kansaa, ehkä on viisasta pysytellä erossa kaikesta siitä mikä vähänkään liippaa siihen suuntaan. Mitään järkeä ei ainakaan vapaaehtoisesti ole ruveta rekisteröimään sitä kuka lukee ja mitä (ei kyllä muutenkaan). Punaisesta ilmiantonapista puhumattakaan. Eli vastaus on: ei.

ma^ko

Yleensä nuo invite-only saitit on hyvin suppean ja välttämättä ihan täyslaillisen asian saitteja. Lukuoikeuden rajaaminen rekisteröityneelle on keskimäärin ollut foorumin surma.

Eli estottomasti sanon jotta ei lukemista sulun taakse, mut joku punainen kyylänappi vois olla jees,,, toiminnaks et painamal pääset jäähylle muutamaks tunniks...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Vaikka mielipiteeni tiedätkin niin sananen aiheesta sallittakoon...

Kutsuun/hakemukseen perustuvat foorumit ovat varsin toimivia silloin kun niillä käsiteltävä aihealue on riittävän suppea. Tiedän, koska olen itse muutamankin sellaisen jäsen. Mutta tällainen yleisfoorumi ei toimi pienellä porukalla - varsinkin kun tarkoitus oli muistaakseni tehdä tästä koko kansan tietopankki josta jokaisella on mahdollisuus sitä ammentaa. Lisäksi Suomi on niin pieni kielialue että tällaisen alakulttuurin piiristä on vaikea löytää niin suurta määrää aktiivista porukkaa että juttu pysyisi luistavana. Eihän siitä mitään tule jos tämän foorumin 20 aktiivisinta juttelee keskenään siitä että onko pyörä chopperi vai ei ;D...

Olen ollut suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka hyvänä tämän foorumin henki on pysynyt avoimuudesta huolimatta (vai juuri sen takia?). Muutamaan ylilyöntiin on reagoitu nopeasti eikä moderaattoreiden linjaan ole kenelläkään ollut isommin narisemista. Muualla kun tuntuu että saadaan tappelu aikaiseksi ihan mistä vaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Janne R.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 marraskuu 10, 16:06:11
Olen ollut suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka hyvänä tämän foorumin henki on pysynyt avoimuudesta huolimatta (vai juuri sen takia?). Muutamaan ylilyöntiin on reagoitu nopeasti eikä moderaattoreiden linjaan ole kenelläkään ollut isommin narisemista. Muualla kun tuntuu että saadaan tappelu aikaiseksi ihan mistä vaan.

Komppaan! Jatketaan siis samaan malliin?

nicnac

Itse ainakin haluaisin, että esim. projektit osio olisi pelkästään rekisteröidyille käyttäjille. Tässä hienossa tietoyhteiskunnassa itse alkanut olemaan hieman kriittinen näissä yksityisyys asioissa. Näinhän on monellakin foorumilla. Monella foorumilla ei ole rekisteröimättömille käyttäjille kuin osa foorumista luettavissa.

mielikuva

Mun mielestäni pitäis pitää avoimena. Itse vihreänä HD harrastajana olen ihmetellyt saitin asiallisuuden säilymistä ja tiedon syvällisyyttä. Muilla kulkuneuvojen harrastajien saiteilla on vaikea suodattaa sitä oikeaa tietoa.

Musta on tuntunut että ne aktiiviset tällä saitilla myös tietävät asioista.  Ehkä sen vuoksi uudetkin  jäsenet miettivät vähän asiaa ennen kuin kysyvät - tai vastaavat. Kaikkiin kysymyksiin on toki vastattu asiallisesti.

Mun mielestäni henki saitilla on tosi hyvä ja itse arvostan täällä tietomäärää, tiedon jakamista ja omien projektien esittelyä. Avoimmuutta. Se just innostaa minua etsimään aikaa omille projekteille.
Tuon hengen syntymisen ja säilyttämisen resepti on se mikä mut täällä pitää.

Smokie

Jees, meno on ollut hyvä. Ite oon aika tirsmu foorumeiden suhteen mutta FB pysyy hyvin suosikkilistan kärkipäässä ;D Asiallista jutustelua, neuvontaa ja vähät mitä kauppaa oon käynyt niin porukka on ollut rehtiä. Ite oon sitä mieltä että vakiintunut porukka määrittää aika pitkälti foorumin linjan, asiapitoiset foorumit tuppaa pysymään asiapitoisena ja sekoilu & vatipääfoorumit pidättäytyy sitten siinä sekoilussa, en ole huomannut että rekisteröitymispakko hirveästi vaikuttaisi mihinkään. Ehkä idiotismiin on helpompi lähteä mukaan jos sen voi tehdä tosta vaan mutta jos älyttömyydet on vähemmistössä niin eipä sellaista tarvetta tulekkaan. Oon myös huomannut että itse ei jaksa enää vaivautua vastaamaan johonkin perusvaivoihin esim. turbojen suhteen vaikka se voi jollekkin juniorille olla ratkaisun paikka jatkaako harrastusta vai heittääkö hanskat tiskiin. Ehkä sitä tulee vaan ite laiskaksi.. Onneksi ei tunnu olevan yleinen vaiva tällä foorumilla!

Täytyy kyllä "johtoryhmälle" nostaa hattua että tätä foorumia on vedetty tosi hyvin. Erityisesti Señor Kokkonen on varmaan tuhlannut aika paljon omaa aikaansa mun ongelmia selvitellessä. Erityiskiitos siis Kokkoselle ja muille ihan tavallinen kiitos :D