Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin enskan offset osat

Aloittaja bikerpig, 04 marraskuu 10, 12:10:13

« edellinen - seuraava »

bikerpig

Osaako joku kertoa minkä kokoiset offset palikat (siis laatikon alle ja etuhihnapyörään) tarvitsen, kun aion laittaa BDL:n 3", ETC kytkimellä varustetun avobeltin. Takarengas on 16" 180 / 60 jonka todellinen leveys on 195mm. Mielellään vielä niin että toimii O-rengas ketjulla. En tiedä saako O-rengasketjulle tarpeeksi tilaa jos laittaa laatikkoon tukilaakerin ja offset rattaan?

Olisin pystynyt asian varmaan mittaamaankin, mutta suunnitelmat muuttui pyörän paloittelun jälkeen ja nyt ei ole edes runkoa enää kotona.

Pyörä on 1200FX -74

Kokkonen

Kun nyt muuta ei näytä ilmestyvän, niin yksi lainaus ameriikan foorumilta, jos siitä olis jotain alkuun:

LainaaMines running a 160 Metzler me880 16" tyre on 3" rim with a stock late model square swingarm.
I used a 1/2" offset plate under the rear sprocket, the sprocket is out as far as it can go without hitting the swingarm.
BUT there is still 1/2" to 5/8" clearance between the tyre edge and the o-ring chain.
Based on that you could fit a 170 easy and maybe the 180. The 180 should fit, but a lot depends on rim size and tyre brand so don't sue me! My 160 would be fatter if it was on a 4" rim (i plan to do next) instead of the 3" rim i have now.
I used a 1/4" trans offset plate, home made (easy) plus a 1/4" spacer under the front primary belt pulley, so the chain is spaced out 1/2" from stock.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Mulla oli aikanaan Softailissa 180 kumi o-rengasketjulla. Se vaati puolen tuuman siirron laatikolle ja enskalle sekä offsetrattaan. Shovelissa ongelmana on että tukilaakeri on niin lähellä eturatasta että sinne ei kovin suurta offsettiä mahdu. Helpoin tapa lähteä ratkomaan ongelmaa on asentaa ensin haluttu takavanne rattaineen paikalleen ja sen jälkeen ottaa takarattaan kyljestä suora linja eturattaan kohdalle ja mitata paljonko laatikkoa pitää siirtää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Sitä tukilaakeria voi kanssa siirtää... jonkin verran.
Long John Stroker

bikerpig

Kiitoksia vastauksista, tarvitsee varmaan odottaa että saa rungon takaisin kun noita muuttujia on kuitenkin jonkinverran. Oma ajatus tosiaan oli alunperin että ¾ tuumaa riittäisi, mutta en myöskään halua hirveästi ylimääräistä offsettia.

arto718

tuuman ofset 200mm levelle kummille vaihdelaatikon sekä kampuran päähän .jos laitat 240
renkaan niin sen jälkeen 11 mm ofset eturatas ja jos käytät umpi ensiön startilla niin joutuu
hitsaan alumiini plootun enskan sisäpuolelle joka on 10mm vahva, ja sen jälkeen jyrsiä vanha enskan sisäöpuoli puhki etytä toisio ,eli kettinki pääsee kulkeen vapaasti .silti kun käytää näillä
muutoksilla niin renkaan joutuu jätään vähän sivuun oikealle puolen.mutta se ei vielä aivban vaikuta ajettavuuteen.

j

Moro!

Justiinsa kesällä sain valmiiksi. 200 takarenkas, 3" avobeltti (ilman starttia) -> 1" siirto. Se offseteturatas oli hyvä ajatus, mutta piti viritellä melkoinen määrä holkkia tukilaakerin väliin o-rengas ketjulle; tavallisella ketjulla mahtu "hyvin". Noh...semmoisella ketjulla ei tee mitään, joten jatkan virittelyä normi eturattaalla.

jussi

arto718

niin se on ,sellaista virittelyä näitten käljyen takia,että maailma olius vapaa pyöriin.

Soikkeli

180-17" munkki ja pohjalevynä +15mm.
C.O.G. 
Lifemember

arto718

240 munkki 11 mm ofset ratas ja 11,5 mm sivulla oikealla takare´ngas ja kovaa men
öö kotia päinj.shovelissa 79,