Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Sportsteri

Aloittaja Hemuli, 18 maaliskuu 09, 21:50:34

« edellinen - seuraava »

Sepixlh

Tässä olis yks 70-luvulla rakennettu "raceri" rapakon takaa...
Siis mitä nyt taas..

Psycholasse

Aikasta muikee! Mutta mun silmään(kaikkiin neljään) ois sopinu pinna varustelu takavanteelle

Lasse

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Psycholasse - 05 kesäkuu 09, 01:51:48
Aikasta muikee! Mutta mun silmään(kaikkiin neljään) ois sopinu pinna varustelu takavanteelle

Lasse

Liikaa tehoja, pinnat taipuilevat ;-)

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Raimo-Raato

Vanhempaa:




Ja bonuksena


Ja sit ihan "normi" rautis (XLRTT)


Kuvat poimittu täältä
A.K.A. Rambe

Psycholasse

Oli taas väriviinan kanssa liikaa aikaa... Löytyi tämmönen täältä www.streetchopperweb.com

Mauni

hipoo jo täydellisyyttä! keskitapit tuohon ja kovaa ajoa  8)

Hemuli

Joo ja 2.2 gal peanut-tankki - toi uudempi kolmepistekolmonen on ihan järkyttävä möhkäle muuten ilmavaan popperiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Joo tää viimenen on tyyppiesimerkki siitä, miten vaikea unit moottorisesta on tehdä jäykkäperästä hyvännäköistä pyörää. Ihan kuin etu ja takapää olis eri laitteista. Etupää prätkästä ja takapää väärin suunnitellusta kottikärrystä. Sama vika vaivaa suurinta osaa muodikkaista unit Trumpista tehdyistä "boppereista". Tai sit kun niistä tekee sopusuhtasia, ne näyttää hyvältä niin kauan, kun kukaan ei istu niiden päällä. Kun 80kg kuljettaja hyppää puikkoihin, yhdistelmä näyttää koripalloilijalta monkeyn päällä.
Ja tää on syy, minkä takia prätkänäyttelyt on ihan hanurista. Kaluston päällä ei ikinä istu kukaan. Eli aja. Prätkä on ajoneuvo ja homman pitää näyttää ajettaessa joko hyvältä,sopusuhtaiselta, dorkalta, huvittavalta, vaaralliselta, epämukavalta, mutta ei tyhmältä.

No on niissä näyttelyissä jotain hyvääkin. Syy järjestää hipat.
Jaa, tais livetä vähän aiheesta.

Hemuli

#113
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 12 kesäkuu 09, 14:08:48...No on niissä näyttelyissä jotain hyvääkin. Syy järjestää hipat...

Aamen - siispä huomenna HBS:n jälkeen Tattarisuolle!

Muutenkin olen samoilla linjoilla Hessun kanssa, toi rako takarenkaan ja koneen välissä on tossakin rungossa aivan liian iso. Siellähän on jo akku mutta silti kymmenisen senttiä ilmaa ja satulan ja lokarin väliin mahtuu vaikka pieni majava. Jack niistä KR/XLR-mallien rungoista aikanaan hehkutti kun meinasi vielä ostaa oikean moottoripyörän eikä mitään Wikakasaa niin tossa nyt muutama kuva sellaisista - näissä on kyllä meikäläisen mielestä jo vähän liian lyhyt perä ja korkea istuma-asento.

Lisää vintagekuvia täältä: www.harleykrxlrtt.com







Ai niin, toi Hessun kielikuva "yhdistelmä näyttää koripalloilijalta monkeyn päällä" lausutaan amerikkalaisittain "monkey fucking a football" ;D ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Thomas

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 kesäkuu 09, 14:20:31
Aamen - siispä huomenna HBS:n jälkeen Tattarisuolle!

Sorry ei pääse.. täytyy roudata autokuormallinen äijiä MotoGP'n ääreen ;-)


Mutta aiheeseen palatakseni, kyllä omasta mielestä tyylikkäin Tehtaalta lähtenyt malli tehtiin 4-nokkaisena vuosien '52-'56 välillä.. kyllä silmä lepää noissa yllä olevissa dirt track-pyörissä.. on se kaunis..

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Smokie

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 12 kesäkuu 09, 14:08:48
Prätkä on ajoneuvo ja homman pitää näyttää ajettaessa joko hyvältä,sopusuhtaiselta, dorkalta, huvittavalta, vaaralliselta, epämukavalta, mutta ei tyhmältä.

Tässä olis monella vähän sisäistettävää. Aika osuvasti sanottu! Sanoisinpa jopa että ihan siteeraamisen arvoinen lause!

Tosi komeita noi vanhat raaserit.

Jack

#116
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 kesäkuu 09, 14:20:31...Jack niistä KR/XLR-mallien rungoista aikanaan hehkutti kun meinasi vielä ostaa oikean moottoripyörän eikä mitään Wikakasaa...

Joo, siksi ei Wikakasasta tuu vissiin jäykkää. Tosin takarunko kaipaa modifiointi, mutta onkelma on kax-paikkaisuuden säylyttäminen. päätöksiä,päätöksiä...sigh.
Mutta Sportin jäykistäminen edelleen mun mielestä tapahtuu noilla raaseriperillä parhaiten. Siis jos on tekemässä Bobberia.
Tai sitten näin http://www.ttandco.com/gallery.custom.enndou.html

Jack
ps. joku varmaan laittaa tänne kuvan suoraan kun en ite kerkee...

Edit: Lyhensin lainausta ja lisäsin kuvat - Hemuli





Flatheads!!!

Hemuli

Ettei mene ihan kilvanajoksi niin otetaan kotimainen chopperiluomus tähän väliin:


Tämä yksilö löytyi nettimotosta myynnissä - www.nettimoto.com/789680

Tuossa on aika hyvin toteutettu takapyörän ja koneen välinen osuus vaikka se ei ihan lyhyt olekaan.

Edit: Onpas nettimoto tehnyt kuvien lainaamisen vaikeaksi...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 12 kesäkuu 09, 14:08:48
Prätkä on ajoneuvo ja homman pitää näyttää ajettaessa joko hyvältä,sopusuhtaiselta, dorkalta, huvittavalta, vaaralliselta, epämukavalta, mutta ei tyhmältä.

Hessu osasi valita hyvät sanat. Monta pyörää on rakennettu niin, että näyttää hyvältä, kunnes kuski istuu kyytiin. Munkin mielestä pyörä pitää rakentaa ajamista varten niin, että pyörä ja kuski ovat kokonaisuus.
Long John Stroker

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 kesäkuu 09, 14:20:31
Muutenkin olen samoilla linjoilla Hessun kanssa, toi rako takarenkaan ja koneen välissä on tossakin rungossa aivan liian iso. Siellähän on jo akku mutta silti kymmenisen senttiä ilmaa ja satulan ja lokarin väliin mahtuu vaikka pieni majava.

Tämpä taatta itsekkin olen aina vastustanut sporsteri pohjaisia choppereita (ja myös bobbereitakin). Ei vaan näytä hyvältä. Toki löytyy loistavia poikkeuksia jotka vahvistaa sit säännön. Mut siksipä sportystä pitääkin rakentaa sporttipyörä. ;) Itse on kyllä siitä kiitollisessa asemassa että omalla pituudellani mikään pyörä ei näytä pieneltä mun alla.  ;D

Tohon liikaa ilmaa koneen ja takanakin välissä ongelmaan auttais muuten pikkasen se että stretsais sitä runkoo myös eteenpäin.
A.K.A. Rambe