Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Motoristit karsastavat katsastuspakkoa

Aloittaja Webmaster, 27 lokakuu 10, 03:10:22

« edellinen - seuraava »

rokker

If you don't swear while driving then you're not paying attention to the road at all.

mista

Tapetaan vaan kaikki harrastaminen ja erilaisuus. "Parasta ajella vakiolla"
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Yhtä lailla sitä vakiopyörääkin joutuisi käyttämään vuosikatsastuksessa. Sikäli tää uhka ei ole pelkästään rakennettujen pyörien asia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Joskus aikanaan('70-'80) luvuilla kun kaikki muutokset oli persaatteessa kielletty, oli muutamilla duplikaattimopoja, eli katsastuskuntoinen Trumppa/Pässi/Nortti/Arska/tms ja ajanhenkisesti rakennettu vastaava, kun kilvet läks, ni käytiin katsastamassa se katastuskelpoinen yksilö... Osalla mopot oli vaihtoehtoajossa, tai sit toinen aina rullaavana eli heitä tekniikka svappi kun joudut leimalle. Samaako taasen, katastusmopo nurkkaan? Nykyisinhän kyllä saa rakennetunkin katsastettua.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 heinäkuu 12, 12:22:54
Yhtä lailla sitä vakiopyörääkin joutuisi käyttämään vuosikatsastuksessa. Sikäli tää uhka ei ole pelkästään rakennettujen pyörien asia.

Viittasinkin harrastamiseen, koska vakiopyörien läpimeneminen on aika selvä juttu jos vaan jarrut yms muut pelaa. Rakennelluissa yhtälailla kaikki pelaa, mutta muutokset ei välttämättä otteessa ole vaikkei turvallisuuteen vaikuttaisikaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Jos sulla on rehellisesti leimattu vakio tai rakennettu mopo, niin tuost tulee vain samanlainen svituttava rahastus ku esmes venetrailerin(yli 750kg) katastus nykyisin. Toisaalt saattaa lieventää osan kissaloista asennetta tienpäälä ku onhan tää leimassa kuitenkin...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Mista, mitä moottoripyörän vuosikatsastuksessa katsastetaan niin että läpimeno vakiolla olisi helpompaa? Mitä ylipäätään prätkästä voi katsastaa? Valot? Jarrutkin on pakko vetää vaan koeajolla koska rullilla autonkin jarruista katsotaan lähinnä niiden tasapainoisuus. Älkääkä nyt edes kuvitelko että pyörää rullille ajettais...

Tietty jos on muutoskatsastamattomia laitteita niin se on sitten eri juttu mutta ihan yhtä helposti niiden kanssa käy käry tien päällä.

Toivottavasti nyt kuitenkin saadaan taas kerran torpattua tää naurettava lakiehdotus.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

Hienoa että motoristin odotetaan luovuttavan oma turvallisuutensa katsastajan käsiin ja vielä sitä maksua vastaan. Ihan parasta, mitä prätkänomistaja voi vaan kuvitella. Maksaa taas hieman lisää.

Kyllähän tuo ehdotus läpi menee kun huolestuneet kansalaiset perustelee asiaa jokseenkin näin, niinkuin nimimerkki Orvokki:

"Ilman muuta pitää kaikki moottorilla kulkevat menopelit katsastaa.Minäkin oon nähnyt sellaisia viritelmiä tuolla liikkuvan että ite en uskaltaisi sellaisiin kajota.Sitten vielä pakoputkeakin trimmataan sillälailla,että ilmoille pääsee mahdollisimman iso pärinä.Ei sellaista kukaan jaksa kuunnella.Mopot ja moottoripyörät kaikki talliin vaan ja tuonne metsään lintuja kuuntelemaan kaikki!"

>:(
Shovelpiä

Hemuli

Ei sitä viimeistä naulaa ole vielä arkkuun lyöty, moottoripyörien vuosikatsastusta on ehdoteltu useampaankin kertaan kansallisella tasolla ja aina se on saatu torpattua JÄRKIPERUSTEIN. Jopa virkamies on tajunnut että ei siitä olisi mitään hyötyä kun meillä on toimiva muutoskatsastusjärjestelmä.

Nyt on tietty eri juttu kun asiaa ajetaan EU-tasolla mutta on siellä myös sitä järkiporukkaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

arho

Niin ja katsastus kolmeen vuoroon niin ehtis katsuri hoitaa työnsä! Mopot, peräkärryt, autot, prätkät, traktorit, maitokärryt ja muut >:(
Do it doggystyle

Tuusulan T-Bone

Kyllä se aloite viimeksikin tuli Brysselistä. Meiän eduskunta antoi silloin virkamiehille ohjeen, että prätkien katsastusta ei Suomessa tarvita. Sillä mentiin 2009, saa nähdä mitä nyt tapahtuu. Kova on joidenkin tahto, kun perustelut karsastuksille ovat lähinnä huijausta. No, sitähän se eeuun homma nykyään muutenkin on. ::)
Long John Stroker

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 heinäkuu 12, 13:50:37
Valot? Jarrutkin on pakko vetää vaan koeajolla koska rullilla autonkin jarruista katsotaan lähinnä niiden tasapainoisuus. Älkääkä nyt edes kuvitelko että pyörää rullille ajettais...

Asiaan kovinkaan paljon liittymättä. Sama homma näiden nykyaikaisten jatkuvalla nelivedolla olevien autojen kanssa. Niiden jarruja ei voi testata rullilla. Kierretään kerran halli kolmeakymppiä, katotaan päästöt jos viittitään suhaa fiude halliin ja printataan uus ote.
Huntti kiitos. Hyvä bisnes.

Make

Asiaan liittyen, vois tehä sellasen tieteisleffan jossa vallanhimoiset pohatat ohjailevat nukkepoliitikkoja, jotka säätelevät erilaisia maksuja kansalaisten niskaan, ja rahat menevät näille pohatoille. Toiminnan laajentamiseksi eri valtioita sulautetaan yhteen epämääräisillä verukkeilla tms.

Onpas mulla sairas mielikuvitus.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

filtteri

tuo malli ei toimi pelkästään sun mielikuvituksessa....

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 27 heinäkuu 12, 07:30:06
Asiaan kovinkaan paljon liittymättä. Sama homma näiden nykyaikaisten jatkuvalla nelivedolla olevien autojen kanssa. Niiden jarruja ei voi testata rullilla. Kierretään kerran halli kolmeakymppiä, katotaan päästöt jos viittitään suhaa fiude halliin ja printataan uus ote.
Huntti kiitos. Hyvä bisnes.
Älä unohda vikakoodeja ne luetaan kanssa oisko 25â,¬, jos niitä on niin tulee hylky, ne saa kyllä nollattua helposti ennen leimaa maahantuojalla parillasadalla.