Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lehtijousikeula

Aloittaja Spöke, 20 lokakuu 10, 18:50:32

« edellinen - seuraava »

Spöke

Mulla on tekeillä tommonen lehtijousikeula:
http://www.kiwi-indian.com/gallery/front_ends/index.php?image=12

Mitenkähän on, tarviiko tuo jotain jousituksen rajoittimia, ajattelin lähinnä jarrutustilanteita, ei kait noi linkut pääse meneen "ympäri"? :o Tulee tuplat 10" levyt ja jousi kevyestä peräkärrystä.
-Markku-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Ei toi mun ymmärryksen mukaan pääse ympäri menemään... jousenhan pitäisi taittua silloin melkeen kaksinkerroin.

Mutta sopivan jousipaineen kanssa voi tulla säätämistä. Valistunut luulo, ei tieto.
Long John Stroker

Jack

jousipainetta säädetään liikuttamalla jousta eteen- tai taaksepäin.

Noita ihan oikeita jousipakkoja saa muuten uustuotantona....

Jack
Flatheads!!!

Spöke

Kiitos, menee niinku arvelinkin. Juu Jack, tiedän että noita saa uustuotantona, muta tähän genreen kuuluu tehä ite :-\
Täytyy käydä vielä vakoilemassa kaverin inkkaria joku ilta, niin saa kopioitua noi linkut ja nivelet.
-M-

Jack

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 lokakuu 10, 22:20:02
muta tähän genreen kuuluu tehä ite :-\
Täytyy käydä vielä vakoilemassa kaverin inkkaria joku ilta, niin saa kopioitua noi linkut ja nivelet.
-M-

Tein ite ja säästin, que? sitten "savun hälvettyä" tarkistin kytkennän. Oikeesti siitä tulis varmaan parempi kun on kunnollinen eli tässä tapauksessa oikeanlainen jousipakka. Mutta omasihan on. Eikä siitä inkkaria tuu, vaikka koitatkin sitä lehtijousikeulalla naamioida.... ;D
Flatheads!!!

Spöke

Tästä tuleekin sellanen wannabee-chief ;D
-M-

Hemuli

Älä oo Jack tollanen vaikka et ite osaiskaan lehtijousikeulaa tehdä ;D... Eipä se Inkkarin oma jousi yhtään sen erikoisempi ole kuin mikä tahansa vastaava - kuten itse sanoit niin jäykkyyttä saa säädettyä pakkaa siirtämällä ja progessiota saa kun laittaa tarpeeksi monta ohutta lehteä nippuun.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Tommonen tuli, tuskin ees toimii, mokoma peräkärrynjousikeula.... ;D

AMi

ma^ko

Tuleeko tuohon jonkinmoinen iskunvaimennus vai toimiiko tuollainen ajettavasti ilman mitään vaimennusta? Hienohan sen on pakko olla koska se on mekaaninen hässäkkä ja mekaaniset hässäkät on hienoja.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Saisko kuvan sivulta, niin sitten sanon vasta jotain. Onko toi umpijööttiä?

Lehtijousikeula (ainakin inkkarin, omatekeleistä en sano mitään) toimii erittäin hyvin ja on oikein säädettynä todella miellyttävä ajaa. Ei pogoa, ei pompi, imaisee tien epätasaisuudet todella hyvin.
Flatheads!!!

Hemuli

Lehtijousihan toimii itsessään iskunvaimentimena - kun lehdet liikkuvat ylös-alas suunnassa niin samalla ne liikkuvat toisiinsa nähden pituussuunnassa. Tästä syntyvä kitka vaimentaa liikkeen nopeutta pehmentäen tuntumaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Tossa on vähän parempi (?) kuva, jousen etupää nousee vielä, kun lisään siihen yhden lehden. Linkutkin menevät samalla parempaan asentoon. Ei oo umpijöötiä, saumatonta putkea ja rosteria.
-Markku-

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 marraskuu 10, 15:55:58
Lehtijousihan toimii itsessään iskunvaimentimena - kun lehdet liikkuvat ylös-alas suunnassa niin samalla ne liikkuvat toisiinsa nähden pituussuunnassa. Tästä syntyvä kitka vaimentaa liikkeen nopeutta pehmentäen tuntumaa.

Toki jossain määrin, mutta vaimennuksen määrä riippuu aika olellisesti lehtien määrästä ja pituudesta. Toki lehtijousi on rauhallisempi kuin vaimentamaton kierrejousi, esimerkiksi ilman vaimenninta oleva Girderi on ihan mahoton ajettava. Tuollaisest inkkarimallin lehtijousikeulast ei oo mul mitään kokemusta. Sitä siis ihmetelin lähinnä että onko tuo lehtipakan kitka riittävä, kai se sit on.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

Aika heviltä näyttää, tosin mun keula onkin sieltä siroimmasta päästä Inkkarin keuloja.
Pikkasen noi etummaisten putkien aika jyrkän näköiset mutkat häiritsee mun silmää, mutta sehän on makuasia. Ihan jees.
Siihen, riittääkö tossa kitka vaimentamaan iskua, en osaa sanoa mitään. Intiaanin konstruktiossa on noita lehtiä aika paljon enemmän. Ja mikäli olen ymmärtänyt oikein tulisi sen lehden missä on etujalat kiinni olla suorassa.

kuvassa näkyy asento aika hyvin.
Flatheads!!!