Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lehtijousikeula

Aloittaja Spöke, 20 lokakuu 10, 18:50:32

« edellinen - seuraava »

Spöke

Tuohon tulee viisi lehteä, noin niinku alkuun kokeeksi. Inkkarissa niitä on kuusi, mutta ohkasempia. En mäkään tykkää noin jyrkistä mutkista, mutta ilman putkimankelia loivan mutkan tekeminen on helvettiä. Kasvatin vähän putkien paksuutta scoutin  vastaavista, onhan mopon painokin jotain toista.
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

noissa "uudemmissa" eli isompirunkosissa Chieffeissä, joissa rupes olemaan painoa alko jousen lehtien määrä kasvamaan. Vikana vuonna 1945 oli lehtiä 10. (nopealla surffauksella tutkittu, jotenkin mulla on takaraivossa maksimi 13 lehtä)
Eli mitä painavampi, sitä enemmän lehtiä.

Flatheads!!!

kimmo

Hieno keula. Tämä valaa uskoa että tommosen voi tehdä.
Käytitkö DIN 2391-C hydeputkea, vai jotain kovempaa? Minkä paksuista?
Inkkareissa on kai ohuempaa tavaraa tuo etuputki?
Olin jo menossa sringeriin omassani, mutta nyt tarttee pitää tuumaustauko.

Spöke

Ihan hydrauliikkaputkea tuo on. Takajalkojen takaputket on 30:stä, etummat on 25:sta. Seinämä on takusissa 4mm, etusissa 3mm. Tuota nyt oli hyllyssä. Jos haluut tehä tollasen, multa löytyy yks pari vesileikatuita
ylä- ja alakolmioita...
-Markku-

kimmo

Vaikka onkin sitä st-37.4 putkea, niin tuo "häkkyrähän" on mahottoman tukeva kun siinä on nuo etu ja takaputket liimattu ala-T kappaleen kans kaikki nippuun. Eikös springerit käytännössä jatketa samalla matskulla ja niissä on vaan yhdet jalat? No nehän kyllä litistetään...
Kyllä nuo ylimääräiset palat vois kiinnostaa.
Voisin kyllä miettiä myös vaihtoehtoisesti semmosta "In-line" malliakin. Täytyykö silloin kaventaa tuonne ylä-T kappaleeseen ettei tankki mene ruttuun kääntäessä? Vissiin kait?
Mitoititko itse tuon?
Noita kaupallisia pläänejäkinhän on myytävänä jenkkilässä.

Spöke

Mitoitus on lainattua, varastettua ja omasta päästä. Juu, in-line-mallissa on pakko tehdä kapea yläteepala tai siirtää tankki syliin. Olis paremman näkönen, muttei riittänyt into vääntää jalkoja yläpäästä "sisälle", on muutenkin  tossa puuhaa.
-M-

tyg

Kyllä ne muutkin kuin inkkari....
Törmäsin sattumalta 20-lukusen BMW:n tuplalehtijousi keulan kuvaan.