Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Softailin -91 ketju kilkattaa

Aloittaja jjk, 20 lokakuu 10, 09:27:03

« edellinen - seuraava »

jjk

Elikkä ensiöketju kilkattelee, kun ei ole veto päällä tai pyörä rullaa vapaalla. Veto päällä ei ongelmaa. Säädin kyllä ketjun uudelleen, mutta ei paljon auttanut asiaan. ( jätin löysää ketjun paksuuden verran. Kone kylmä). Onko tämä ominaisuus vai tarttisko tehdä jotain?  :-\.
Tutuilla kun ei ole evo- koneita niin ei ole oikein vertailupohjaa.

filtteri

jospa se oliskin kytkin joka siellä kilkattelee :-\

Kokkonen

Minä tarkastaisin pikimmiten ensiövedon eturattaan kiinnityksen ja rihlojen kunnon. Ei olis ensimmäinen joka on päässy löystymään.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Myös ensiön eturattaan kannalla, varsinkin jos kone sammutettaessa kuuluu voimakkaampi kilahdus. Löysä ratas syö myös äkkiä kampuran stefan. Softailin ketju on sen verran pitkä että se saa kylmänä olla varsin löysällä, jotenkin muistelisin että kylmä arvo on jossain 9/16-5/8 välillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jjk

Juu kytkin on kyllä toiminut hyvin. Ainut, että vapaan löytäminen on oma taiteen lajinsa. (tästäkin vois kirjoittaa oman juttunsa).

Mutta täytyypä aukaista koppa ja paneutua tarkemmin asiaan. Tarkoitus onkin tässä talven aikana opetella tarkemmin pyörän sielunelämää. (näin aloittelevana H-D:laisena)

Kiitos...(Eli kilkatus ei ole ominaisuus)

Hemuli

Täytyy tietysti muistaa - varsinkin kun on aloittelevasta harrastajasta kyse - että se mikä toiselle on kilkatusta niin toiselle taas ihan normaalia ääntä. Tällaisia vikoja on vaikea diagnosoida näin etätyönä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jjk

Näinhän se on :). Siksi asiaa alustavasti kyselinkin, jotta voisiko olla normaalista äänestä kyse. No, se selviää aikanaan.

Mutta vielä olisi toinenkin "ominaisuus" mielen päällä. Eli vaihde ei mene millään vapaalle pyörän paikallaan ollessa, vaan se pitää keretä vaihtaa pyörän vielä liikkeellä ollessa. Tai ajattaa uuden lenkin. Eipähän tuo tietenkään ongelma ole kun sen tietää. Muuten kyllä vaihteet toimii ja menee päälle hienosti.


Kiiski

#7
Tästäkään asiasta mitään tiedä mutta pakko heittää kommentit tähänkin. Se kampiakselin mutteri pitää kiinni rattaan lisäksi laturinroottoria ja vetopuolenlaakeria. Pitkällinen ajo löysällä eturattaalla tuhoaa melko suurella tod.näkösyydellä sen roottorinspoorit ja huonolla tsäkällä vielä kampiakselin spooritkin, eikä vetopuolenlaakerivauriokaan ole kaukana.

Niin kuin Kokkonen näköjään tuolla aikaisemmassa viestissä hienovaraisesti kertoikin. Eli tarkasta se ennen kuin ajelet ei iso homma tai tarkastuta max.tunnin työ.

mopo-ukko

Mutta vielä olisi toinenkin "ominaisuus" mielen päällä. Eli vaihde ei mene millään vapaalle pyörän paikallaan ollessa, vaan se pitää keretä vaihtaa pyörän vielä liikkeellä ollessa. Tai ajattaa uuden lenkin. Eipähän tuo tietenkään ongelma ole kun sen tietää. Muuten kyllä vaihteet toimii ja menee päälle hienosti.


[/quote]

Rasvaa vaihdevivuston nivelet,mulla ainakin takertelee vapaalle meno kuivilla nivelillä

jjk

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 20 lokakuu 10, 15:59:20
Tästäkään asiasta mitään tiedä mutta pakko heittää kommentit tähänkin. Se kampiakselin mutteri pitää kiinni rattaan lisäksi laturinroottoria ja vetopuolenlaakeria. Pitkällinen ajo löysällä eturattaalla tuhoaa melko suurella tod.näkösyydellä sen roottorinspoorit ja huonolla tsäkällä vielä kampiakselin spooritkin, eikä vetopuolenlaakerivauriokaan ole kaukana.

Niin kuin Kokkonen näköjään tuolla aikaisemmassa viestissä hienovaraisesti kertoikin. Eli tarkasta se ennen kuin ajelet ei iso homma tai tarkastuta max.tunnin työ.

Kiitoksia vastauksista...Tämän teen. Ja itse. Tässäpä on koko talvi aikaa askarrella asian parissa. :)