Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä järkihintaista pulverimaalausta eteläsuomessa?

Aloittaja Hemuli, 19 lokakuu 10, 08:08:27

« edellinen - seuraava »

Juvakka

Joskus dinosaurusten aikakaudella kun tuli pulverilla maalailtua, niin jos piti korjailla vanhaa pulverimaalattua pintaa, uunitin ennen uuden jauheen ruiskutusta että pinta pehmeni.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

vtwin98

Ainakin bike Fellows kautta järjestyy pulverointi Turun suunnalla

frosteus

Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin Hemulin kysymykseen ei ole vastausta, koska täällä ei halvahkoja paikkoja ole? Eli jotakuinkin 300â,¬ pääkaupunkiseudulla puhallus ja pulverointi rungolle. Mikähän mahtaa olla puhalluksen osuus? Jos sen tekisi itse. Kotikutoiset soodapuhallus laitteet olisi. Ja äkkiäkös niitä hiekallakin käyttää, jos ei suudalla irtoa.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

juutasqsa

Lainaus käyttäjältä: JPP - 19 lokakuu 10, 16:47:08
Pikkuosille oon käyttänyt Eastwoodin myymää jauhemaali"ruiskua". Tulee tasaista jälkeä ja asennusvalmis heti jäähdyttyään. Kätevä myös kun ei tarvi tinnerien kanssa läträtä vaan lopuksi lakaisee lattian ja putsaa "ruiskun" paineilmalla.

Mitenkäs tuon setin kanssa menetellään? Pitääkö laittaa uuniin ruiskutuksen jälkeen? Toimiiko tuo USA vehje 230 sähköllä vai pitääkö olla muuntaja? Nyt olis starttikitti 99$ tuolla ja alkoi kiinnostamaan.

Jussi

Dincorissa kellokoskella käytin talvella, nopeasti tekivät ja alta parinsadan oli puhallus, maalaus ja lakkaus yhteensä. Runkonumero vaan jäi suojaamatta ja vaikka pyysin suojaamaan puhalluksen ja maalauksen ajaksi, niin olihan se puhallettu maalattu ja lakattu. Melko homma saada se uudelleen esiin.

mirka

Huoltopalvelu kettunen metsälässä hommasi pulverimaalaus laitteet talvella ja sieltä kannattaa kysellä. Itsellä kokemusta timpan puhalluksista, muttei pulverista. Mutta kannattaa kysyä sielt.

Hemuli

Kukas se oli kun käytti mulla pari mustaa sportsterin vannetta pinnattavana viime talvena? Unohdin jo missä ne oli maalattu mutta pinta oli todella hyvä, suorastaan virheetön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Minä käytin ainakin yhet vanteet Hemulilla, mustat ja sportista...

Maalipinnan salaisuus on niin suuri ettei sitä voi julkisesti paljastaa, loppuu äkkiä firrahommat...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Et se ollut sinä, tää tais tulla muualta kuin tätä kautta...

makela68

Kouvolassa on aloittanut Tehontiellä pulverimaalauksen Pintek oy,puhallukset alihankintana,hintataso on järkevä ja kun tiistaina vein,perjantaina sai hakea pois eli homma onnistu ihan nopeasti ja jälkikin oli ok.

Mika_P

Jatketaan tähän vielä jauhemaalaus aiheesta; oletteko jostain suomesta löytäneet uunituksen kestävää teippiä, jos haluaa olla nihilisti ja tehdä pohjat / suojauksen itse ennen pulverointia?

maick

Ei mitään hajua mitä teippiä oikeasti käyttävät (jotain aika hintavaa kuulemma), mutta kävisköhän tällainen Mylar-teippi?

http://www.lamtekno.fi/shop/product_catalog.php?c=252

Mä oon saanut ihan onnistuneesti tehtyä pienempiä suojauksia alumiiniteipillä. Ja sitä saa joka rautakaupasta. Irrottaessa jeesaa kun kuumailmapuhaltimella vähän antaa lämpöä.

Hemuli

Mä oon tota alumiiniteippiä miettiny itsekin suojaukseen, sitä kun on remppahommista jäänyt yli. Sen huono puolihan on se että metallisena pulveri tarttuu siihen ja käytännössä sillä suojattujen paikkojen rajat pitää leikata auki. Vai olenko ihan pihalla?

maick

Joo, tarttuuhan se alumiiniteippiin. Tässä kuva kun laitoin koko moottorin kuumakestopulveriin. Isommat reiät oli tukittu vaneripaloilla, pienemmät aluteipillä.

Oman kokemuksen (yritys ja erehdys) saumat saa auki parhaiten terävällä veitsellä kun antaa ensin reilusti lämpöä. Silloin se ei lähde lohkeilemaan. Ja teipin liimapintahan jämähtää snadisti kiinni myös, mutta liukkarilla se lähtee.

Tältä se näyttää ennen kuin keksii ottaa kuumailmapöhöttimen käteensä:

Mutta kyllä se siis lämmöllä ja (kirurgi)veitsellä lähtee.

JPP

Ostin pari vuotta sitten pulverimaalaukseen tarkoitettua teippiä. En muista mistä, mutta se muistuttaa väritykseltään kärpäspaperia. Lähtee hyvin irti uunituksen jälkeen. Pitääpä katsoa seuraavan kerran onko rullassa valmistajaa mainittu.

Toivottavasti ei maick tule lämpöjen kanssa ongelmia sylintereissä ja kansissa, kun pulverimaali toimii eristeenä.