Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Harleyn osto USA:sta

Aloittaja JPP, 08 lokakuu 10, 11:37:19

« edellinen - seuraava »

JPP

Pari kokonaista pyörää on tullut ostettua parin vuoden aikana USA:sta, mutta miten pelkän koneen ja papereiden osto? Pyörä, jota olen ostattelemassa on -69. Tuleeko ongelmia, jos tullauspäätöksessä lukee pelkkä kone VIN numeroineen, eikä moottoripyörä?

Myyjällä on kyllä runko, vaihdelaatikko, keula ja renkaatkin eli yli 50% orkkis osia, joten kannattaako sittenkin maksaa enempi rullaavasta pyörästä, jonka saa tullattua moottoripyöränä?

Hemuli

Nää nyt on vähän hys-hys hommia mutta puuttumatta siihen että kuinka paljon osia sieltä tulee niin tullaus täytyy suorittaa moottoripyörälle. Muuten et saa sitä täällä rekisteröityä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Tämä selvensi asiaa. Siispä ostan koko osa läjän koneineen kaikkineen. Lohdullista noin vanhassa on että autoveroa ei taida mennä kuin alle 10 euroa. Tullit ja alvit tietenkin maahantuodessa.

Kiiski

Osta, osta! Öölari paras H-D!

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: JPP - 08 lokakuu 10, 16:09:34
Tämä selvensi asiaa. Siispä ostan koko osa läjän koneineen kaikkineen. Lohdullista noin vanhassa on että autoveroa ei taida mennä kuin alle 10 euroa. Tullit ja alvit tietenkin maahantuodessa.

Pari vuotta sitten veljen shoveliin oli vero jotain 27 e,ettei siinäkään konkurssia tullut...Ihan.
Ei muuta kuin mopo nippuun silleen näennäisesti ja konttiin.

trumpetti

minkälaisia tullimaksuja sitten ootte maksellu esim vanhempi  shovel tai pannu, pitäis alkaa etsimään jonkunlaista projektia tuon triumphin tilalle

Hemuli

Niin siis en tarkoittanut että sun pitää kasata prätkän näköinen härveli ennen rahtausta vaan että tullia ja alvia maksaessasi pitää näyttää rekisteriote ja muut paperit ja ilmoittaa että tullaat moottoripyörän.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

TZL

Lainaus käyttäjältä: trumpetti - 08 lokakuu 10, 22:24:32
minkälaisia tullimaksuja sitten ootte maksellu esim vanhempi  shovel tai pannu, pitäis alkaa etsimään jonkunlaista projektia tuon triumphin tilalle

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/moottoripyorat/index.jsp

trumpetti

tuo autoverohässäkkä on hallussa mutta miten menee tulia jos esim shovel vanhempi kuin 1984 ja maksaa  rahteineen sen vaikka 7000 eutoa niin paljonko tuosta menee tulli sun muita kuluja

ma^ko

En tiedä mitä on tulli kokonaiselle moottoripyörälle, tullitariffista se toki selviäisi. Moottoripyörän osille tulli on 3,7% ja AnnaLisääVero 23%. Jos tulli koko pyörälle on sama 3,7% niin CIF hinnan ollessa 7000â,¬ tulisi 259â,¬ ja ALV summalle 7259â,¬ olisi 1669,57 joten kokoaishinnaksi ennen ajoneuvoveroa tulisi 8928,57.

En kuitenkaan ole varma lasketaanko ALV vasta ajoneuvoveron jälkeen vai erikseen sit myös ajoneuvoverosta(olettaisin että het maahantuodessa ALV CIF hinnan mukaan), enkä siitä onko koko pyörän tulli-% tuo sama 3,7 kuin osilla. Lienee kuitenkin haarukassa 3-7%. CIF hinta on hankintahinta ja rahtikulut yhteensä, eli mitä maksaa rannassa. Tarkempaan ei kykene ku ei jaksa kaivaa tullitariffia ja se kun itse viimeks toin koko ajoneuvon jenkeistä on 20vuotta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lexus

Iällä ei ole merkitystä kun tuo maahan auton tai pyörän.
Tulli tulee juurikin noin miten Mako kertoi
Ihan sama onko koko pyörä tai osia.
Siihen mitä olet maksanut ( Kuitin mukaan) lätkäistään tulli joka vaihtelee tuotteen mukaan. ( eri tuotteilla eri prosentit) ja ALV päälle.
Rahti otetaan mukaan laskuun.
Ainakin mun pyörästä laskettiin tulli noin ja tuli maahan viime syksynä.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Tuusulan T-Bone

Tullauksesta kannattaa lukaista tämä:

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=97.0

Tietyin edellytyksin jonkun vanhan rutkun voi saada tullivapaasti maahan.
Long John Stroker