Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ketjuista ja rattaista

Aloittaja souweli, 07 lokakuu 10, 19:30:35

« edellinen - seuraava »

Spöke

Mulla kans Biltsikan vitjat toista kesää. Tälle kesälle ajettu n. 5000km, ei oo tarvinnut kiristellä. Rasvannutkin oon jo kahdesti ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

BiilHellveten vahvistetut ketjut ovat mitä ilmeisimmin Reginat. Reginan vahvistetut X/Z rengas ketjut on hyviä, perusketju varsin kuminauhaa, mut niinhän se vähän kaikilla. BiilHellveten perusketju taasen kuitenkin lienee Tsekkiläistä CZ:taa joka sekin ihan kohtuullinen tuote luokassaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Onko näistä bolt-on ketjunkiristäjistä kokemusta:

Klik

FXEF-81

Rautahauli

No kai tuollainen pitää sitten ensiviikolla tilata.
Pari pointtia; Vaihteiston pusla ja tukilaakeri juuri laitettu joten pidän ketjut mielummin vähän liian löysällä kuin kireällä. Tästä seuraa taas se että löysempi ketju piiskaa tarttia, ja vaikka siinä on nailonsuojus niin ei sitä silti piiskata tarvi.

Menkööt sitten vaikka oppirahoina tämäkin jos ei vastaa odotuksia. ;)
FXEF-81

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 07 marraskuu 11, 10:25:13

Klik

Ei kai niitä nyt niin löysällä tarvi pitää että pääsee oikein hakkaamaan??  ::)
Mä tein kiristäjän kilpuriin ennen kaanaan kahinoita. Muistaakseni 22-piikkisellä hammaspyörällä toteutin systeemin. Sovelissa taasen kun aiemmin hihnaveto, kirstinrullana toimi skeittilaudan rulla. Kyllä nuokin asiansa ajaa varmaan.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 14 marraskuu 11, 15:39:56
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 07 marraskuu 11, 10:25:13

Klik

Ei kai niitä nyt niin löysällä tarvi pitää että pääsee oikein hakkaamaan??  ::)
Mä tein kiristäjän kilpuriin ennen kaanaan kahinoita. Muistaakseni 22-piikkisellä hammaspyörällä toteutin systeemin. Sovelissa taasen kun aiemmin hihnaveto, kirstinrullana toimi skeittilaudan rulla. Kyllä nuokin asiansa ajaa varmaan.

No ei  se tietenkään tavoite ole. ::)

Ei ne mielestäni löysällä olleet kesälläkään ja silti oli piiskanjälkiä ja toisaalta taas oireet viittaa siihen että ne oli liian tiukalla. (laatikko alkoi vuotamaan reilummin ja tukilaakeri ujelsi) Aika tarkalla on, en ole laskenut piikkejä mutta ei tarvi swingin paljoa niiata kun startti on tulilinjalla. Ja sitten kun ketjut on löysällä niin osuma on fakta.

Tuttu antoi hyvän vinkin; pidä ne sopivan kireällä. Joo.
FXEF-81

Rautahauli

Tuli nyt ostettua tuo härveli. Rungossa oleva reikä mihin tuo pultataan ei ole takapuolelta suora vaan siihen piti laittaa vinopäiseksi leikattu nailonpusla. (ei vakuuta) Kävin tsekkaamassa -78 shovelista ja siinä näkyi olevan suora pinta. Pusla tuli mukana ja sitä käytetään tarpeen mukaan, itse asiassa se ei edes vastaa kunnolla vinoon pintaan. Jos kaverin tallilta löytyy kyseinen korvake nurkista jigiksi niin teen sen holkin vaikka alumiinista.

Laatuketjujen merkkikin näkyy kuvassa, ;D sen verran niitä on haukuttu että vaihtuu kun venähtää liikaa, eiköhän nykyisellä ketju-ratas setillä enskesä ruisata.

Takatassu on ilmassa joten ketjut näyttää aika löysiltä.

FXEF-81

erakko

Onko tuossa laakeri myös?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Rautahauli

Juu on laakerit.

Pistin varmuuden vuoksi kyssärin valmistajalle kuinka kireälle rullan mutteri pitää kiristää, se oli aivan löysällä. (jos ei vastaa mitään niin saattaa olla ettei ymmärrä kysymystä  :D) Jos mutterin jättää löysälle niin rulla heiluu jokasuuntaan, jos taas kiristää liikaa niin se jarruttaa. Kai siihen joku kultainen keskitie pitää löytää.
FXEF-81

Rautahauli

Noi valukappaleet taitaa lentää nurkkaan kun persauksia jäykistellään, jos jollekin on jäänyt talteen kuvassa näkyvä korvake niin ainakin p.kulut maksan. Ja sellainen malli jossa tuo pultin takana oleva pinta EI ole suora.  Olisi helpompi askarrella tuki pöydällä kun kylmässä tallissa kontaten.

Eli joku tuon kokoinen käikäle:

FXEF-81

Rautahauli

Löytyi sopiva kuva Shovelhead foorumilta joten selkeytän vähän omia horinoita. Eli mun rungossa tuo nuolen osoittama paikka on viisto, jonka paketissa tullut vinyylipuslan olisi tarkoitus oikaista mutta mielestäni se on huonosti toteutettu. Kuvan runkoon kiristin sopii heittämällä ilman kikkailuja.

FXEF-81

rodchop

Heh taitaa olla hieman vuotoja tuossa Shovelissa ;D
Mulla on pitais olla parikin noita valu biitteja, voin tarkistaa tuon mallin, kunhan kayn tallilla.
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Joo ketjunvoitelu pelaa. ;)

Tsekkaa vaan jos käikäle löytyisi!
FXEF-81

Jarkko

Kannattaisko ostaa vaan kunnon ketjut niin ei tarvis ihmetellä ;)

-J

Rautahauli

FXEF-81