Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ketjuista ja rattaista

Aloittaja souweli, 07 lokakuu 10, 19:30:35

« edellinen - seuraava »

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 joulukuu 11, 21:43:48
Vanhempienkin mallien rattaat käy kunhan keskireikä sorvataan isommaksi.

Siis missä vanhemmassa on 35 hampainen 520 sarjan ratas ?
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Eipä tullut noin tarkkaan luettua... No, eihän 520/530 ole muuta eroa kuin rattaan leveys. Käsittääkseni PBI tekee molempia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Tulipa nyt tilattua erikoisvahvistetut D.I.D X-rengas ketjut (110â,¬), kun seppokin niitä suositteli ja rattaat on uudet. Valmistaja lupaili kaksinkertaista "mileagea" O-rengas ketjuihin verrattuna. Toisessa pyörässä on uudet RK:n O-rengasketjut (82â,¬), joten nyt on hyvä vertailla mm. kiristyksen tarvetta yms. Hintaeroa loppujen lopuksi aika vähän noihin parempiin.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: JPP - 21 joulukuu 11, 11:15:00
Tulipa nyt tilattua erikoisvahvistetut D.I.D X-rengas ketjut (110â,¬), kun seppokin niitä suositteli ja rattaat on uudet. Valmistaja lupaili kaksinkertaista "mileagea" O-rengas ketjuihin verrattuna. Toisessa pyörässä on uudet RK:n O-rengasketjut (82â,¬), joten nyt on hyvä vertailla mm. kiristyksen tarvetta yms. Hintaeroa loppujen lopuksi aika vähän noihin parempiin.

Toivotaan että mahtuvat, ovat meinaan leveemmät.
Jos tukilaakeri aski & iso offset eturatas, niin joutunee hiukka snurrailee.
HOG Forever Forever HOG

JPP

On tukilaakeri, muttei offset ratasta. Rissa 24 hampainen. O-rengas ketjuilla ei ollut ongelmia. Onkohan nuo X-rengas ketjut leveämmät?

rodchop

On leveemmät, en muista paljon, itse joutunu snurrailee tuki levyy & hieman shimmaa levyy ulospäin, siis tää ihan O-rengas ketjuilla. Vähän jeesaa jos laitat ketjulukon sisä puolelle se meinaan hieman leveempi kuin muu ketju.
HOG Forever Forever HOG

JPP

D.I.D sivulta katsottuna sama leveys X ja O-rengas ketjulla. 24.9mm. Tavallinen ketju muistaakseni noin 20mm.

Kerran (ja viimeisen) oon normaalin erikoisvahvistetun RK:n ketjun laittanut ja piti olla kirimässä joka toinen päivä ja sekin maksoi muistaakseni 50â,¬.

Rautahauli

^Eihän niitä sitten tarvi kiriä kun viikko-pari kun ne voi vaihtaa pois. ;)

Tuosta leveämmästä lukosta; kuva lainattu Shovelhead-Usa voorumilta. Ketjun merkistä ei hajua.

FXEF-81

erakko

^ regina siina nayttaa lukevan.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Jos käytetään tuollaista purettavaa ketjulukkoa eikä niitä varmempia niittilukkoja niin on erittäin tärkeää että lukituskappale tulee oikein päin. Sen pitää olla niin että umpinainen pääty on pyörimissuunnassa eteenpäin. Jos sen laittaa toisin päin, on vaarana että jos ketju vähänkin nappaa johonkin sivusuunnassa (kuten tuossa kuvassakin on käynyt) niin lukituskappale lähtee huitsan tuuttiin ja ketjut läväyttää lohkot paskaksi. Kaverille kerran kävi näin krossipyörällä, siitä tuo neuvo on syöpynyt aivoihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

eeko

Tuon ketjulukonhan voi myös laittaa toisinpäin,
siis se lukko-osa tuonne renkaaseen päin. Siis
jos siellä on enemmän tilaa, ainakin yhdessä
projektissa oli.
-eeko

Kokkonen

Tuo Shovel US kuvassa on hiukka samaa kuin oli mullakin -77 Shovelissa, jossa ketju otti kinni ensiön sisäkoppaan, koska etu ratas ei ollut kunnolla kiinni, vaikka mutteri olikin olevinaan kireällä sekä myös tuo takarenkaan rasvaus toimi loistavasti erinäisistä kulumista johtuen.  :)

Ketä kiinnostaa: Shovel 1200 -77
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

Kolmenkympin kameran kokeilua, ulkona kuvatut pätkät näyttää vähän paremmilta.

Teippaan ton lameran kesällä kiinni ja kuvaan samaa paikkaa, kiristin kuulemma seilaa aika paljon kun swingi liikkuu ylösalas. Piti ensin pyörittää rengasta konevoimalla mutta ehtii sen kesälläkin.

Päivämäärä ei ihan täsmää. ;)

LBV1.wmv
FXEF-81

Natking

Haiskahtasko hieman etta ketjuissa olisi joku piukempi kohta kun toi kiristin vahan heilahtaa parissa kohtaa?
Just trying to be different (like everyone else)

Rautahauli

Joo kyllä niissä tiukempia kohtia on mutta ne on edelleen ne vanhat CCI:n vitjat. Vaihdan ne sitten samalla kun takarenkaankin eli keväällä.
FXEF-81