Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ketjuista ja rattaista

Aloittaja souweli, 07 lokakuu 10, 19:30:35

« edellinen - seuraava »

jyrggä

No ei tuo CCI kestäny kyllä shovelisakaan ku yhen kesän..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

CCI onkin kuraa, DID ja RK ei.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

seppo

Mulla on sen verran kokemusta RK:n ketujuista ettei oikein ole kuranttia tavaraa. Kahdet x-rengasketjut mennyt 20000km:n aikana. Nyt kun vaihdoin DID:n ketjuun niin ero on aivan huikea - kiristysväli on selvästi pitempi ja ketju kuluu tasaisesti. Ja käytössä on ollut koko ajan samat hampaat.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 13 joulukuu 11, 13:53:08
CCI onkin kuraa, DID ja RK ei.

Niin on. Totesin lähinnä sillä, että jos ei kestä ees ei-neljäsataaheppasessa sovelissa, ni miten vois kestää toistasataa heppasessa evossa.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Natking

Jos nyt puhutaan oikeista ketjuista, tai siis niiden valmistajista, niin jotenkin tuntus vahan hengenkoyhyydelta haukkua joku merkki sen takia etta omassa rukissa joku niitten ketju ei kestanyt.

Noilla valmistajilla pakkaa olemaan pikkusen enenpikin noita vaihtoehtoja kuin se halvin, ketjut yleensa luokitellaan vetolujuuden mukaan, ja/tai kulutus ian mukaan, ja se hinta pakkaa kasvamaan kun noi ominaisuudet lisaantyy.

Mulla meni Reginan 530 ketjut paskaks 400m matkalla, tarkottasko se nyt sitten sita etta Reginat on ihan paskoja ketjuja?
Ei varmaan, vaan se tarkottaa sita etta valitsin vaarat ketjut siihen tarkoitukseen mita niilla tein.

Tosta EKn listasta saa vahan hajua kuinka monta eri 530 ketjua niilta loytyy, eika tossa oo varmaankaan viela kaikki vaihtoehdot esilla.

http://www.moto-chains.com/site/898528/search/site?keys=ek%20530
Just trying to be different (like everyone else)

arto718

Ollut reginat shovelissa ,ja ajettu jo 5000km eikä kiristetty kertakaan.

ma^ko

Mitä mul on Reginoista kokemuksia niin niiden normiketjut on varsin kuminauhaa mut vahvistetut rangasketjut on ihan ok.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Mitä mulla on pilihelvetan FB-rengasketjuista kokemusta (viime kesältä 10 000km, kiristin kerran) on hinta/laatusuhde loistava!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rautahauli

Shimmasin aikaisemmin mainittua LBV:n kiristäjää ketjun keskilinjaan ja tsekkasin samalla rullan suojatut laakerit; ei rasvan jämääkään! Hyvin oli suojattu rasvalta.
Eli jos joku muukin on hairahtunut myyntimiehen höpötyksiin niin laakerit on syytä avata ja rasvata. :D

E:  Nostin takarenkaan ilmaan ja kun pyörittelin sitä niin kiristin tekee yhdessä kohtaa pienen nyökkäyksen eli on se aika tasaisesti venähtänyt jos sen nyt yleensä tuolla konstilla näkee. Ylälinja pysyy tiukkana.
Kun ketjua vetää takarattaan takapuolelta taaksepäin niin hammas paljastuu ehkä kolmanneksen. Manuskan mukaan jos ketju nousee puolet tai yli hampaalta niin se on venynyt liikaa.

Ei siis nyt aivan finaalissa vaikka olen ajanut kyseisellä CCI:n vitjalla ~14K km+ edellisen omistajan ajot päälle. Vaihtoon se kuitenkin taitaa mennä ennen ajokautta.
FXEF-81

arto718

joo.määkin ajelin mun shovelillan koko kesän aika lailla joka paikas, mutta ei ollut ongelmia .kun jonkun saatanan tollen pensatankinkorkin kanssa joka sylkee bensat munill. jos on tankis yli puolet bensaa .mut vagina ketjut on hyvät.

Jezuz

Mistähän mahtaisi saada uudempaan alunapaan käypäinen n. 35 piikkinen 520 ratas? Ei oikeen ole löytynyt vaikka guugleltakin kysyin!?

rodchop

Tuolta saat tilattua mittatilaus rattaita, hyvin toimii.

http://www.symotic.com/site/racing_fi/
HOG Forever Forever HOG

Jezuz

Täytyy ottaa yhteyksiä, kiitos!

rodchop

Joo oon kerran tuolta tilannu rattaan, tilasivat sen englannista on Talonin ratas. pääset itse sen koon jne. Määrittää, niillä oli muistaakseni sellanen malli sivuilla mitä mittoja pitää antaa, sitte ihan s-postilla tilaus jne. Tosi Hyvin toi ratas kestäny vaikka Alsaa. Muutenkin tuo Symotic asia firma jota kyllä suosittelen.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Vanhempienkin mallien rattaat käy kunhan keskireikä sorvataan isommaksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957