Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovellin mäntä

Aloittaja Pedu, 04 lokakuu 10, 19:42:22

« edellinen - seuraava »

Pedu

Moniin tuli hommattua 80 shovelli 1340 mikä porattu 3 5/8 ja s&s sylinterit, männät vaihdettu, kun tuli mulle takapää oli märkä putkenpäästä että söi öljyä, lauantaina ei meinannut lähteä käyntiin millään ja lähti..kun ajelin vähäsen ja sammutin kun uudestaan piti käynnistää niin huohotin putkesta tuli öljyä ja ei lähtenyt käyntiin..luulin että kannentiiviste mennyt ja purin mutta mitäs on osunut mäntään?? nokka on kuulema vaihdettu, olisiko väärässä kohdassa(meneekö) mutta venttiilissä ei ole mitään näkyvää...kuvia löytyy http://kuvablogi.com/nayta/2814637/
80 shovel

Kiiski

Mikäli ymmärsin oikein epäilet että venttiili osunut mäntään?
Kuvasta päätellen luulen että männän venttiilitaskua on vähän snurrailtu asennuksen yhteydessä. En tosin tiedä miten vehkeesi käy ja kukkuu, mutta epäilen että vika ei ole nokassa/venttiileissä. Jos venttiili osuu mäntään noin paljon että tulee tollasta jälkeä niin ajelut loppuu melkolailla heti. Samaten jos nokka ajotettu noin päin hel...tiä sama juttu jos nyt lähtee edes käyntiin. Voisko olla tilanne se ,että aivan liikaa öljyä koneessa tai öljypumpun paluu ei pelitä tai huohotus modifikaatiot aivan hanurista. Tai öljytankki valuttaa kaiken öljyn koneeseen eli öljypumpun checkvalve kuulahässäkässä paska kautta ura tai joku muu syöpymä mikä aiheuttaa tän öljyn yrjöömisen.
Tarkasta nyt vielä onko männän renkaat ehjät kun on kansikin jo irti.

Pedu

#2
pyörä tuli mulle vikko sitten ja toimi hyvin. huomasin vain että takapakoputki oli märkä, sitten lauantaina lopetti toiminnan ja vuosi öljyä huohotinletkusta sitä mukaa kun polki...
80 shovel

Kiiski

Kampikammiossa jostain syystä liikaa öljyä ja takapytyn renkaat päästää läpi? Keskity siihen pumppuun ja huohotukseen tai niin mä tekisin ekaks. Tai no ihan ekaks mä laskisin öljyt pihalle.

Hemuli

Tai olisko jopa öljypumpun paluupuolella jotain häikkää? Noi jäljet männässä näyttää kyllä ihan työstetyiltä kun Kiiski sanoi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pedu

No niin joku uuno on laittanut nokan 180astetta väärin..eli kun pyöritin mäntä on ylhäällä ja imu auki, eli ollaan menty etupytyn voimin..eli männästä puutuu uloke mihin venttiili uppoo, haittaako..kannesta onko mennyt seetit, venttiili???mitä ero on nokan ajoitus merkeistä 4 astetta, nokka oli laitettu stantard 0 ja viiva alas vaikka 0 ja viiva ylös..http://kuvablogi.com/nayta/2815694/
80 shovel

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Pedu - 05 lokakuu 10, 19:38:13
No niin joku uuno on laittanut nokan 180astetta väärin..eli kun pyöritin mäntä on ylhäällä ja imu auki, eli ollaan menty etupytyn voimin..eli männästä puutuu uloke mihin venttiili uppoo, haittaako..kannesta onko mennyt seetit, venttiili???mitä ero on nokan ajoitus merkeistä 4 astetta, nokka oli laitettu stantard 0 ja viiva alas vaikka 0 ja viiva ylös..http://kuvablogi.com/nayta/2815694/
Exsäktli!! Näin sen täytyy olla!  Hyvä Uuno. ;D

Hemuli

Kannattaisi varmaan selvittää ihan moottorin toiminnan perusperiaatteet ennen kuin tekee hätäisiä johtopäätöksiä... Kampura pyörii kaksi kertaa siinä missä nokka ainoastaan kerran, ja pakotahdin yläkuolokohdalla imuventtiili on jo aukeamassa kuten huomasitkin. Puristustahdilla molemmat venttiilit ovat luonnollisesti kiinni.

Vähän tässä kyllä itsekin etsii sanoja millä kaiken tämän vääntäisi rautalangasta mutta jos nyt olet ylen huolestunut kansiesi kunnosta niin ota venttiilit irti ja tutki seetien ja ohjureiden kunto.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957