Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 15 joulukuu 13, 21:29:03
Putkijumppa jatkuu. Ma^ko, takapytyn putki ei käänny millään laatikon päältä.

Ei varmaan, tuolla lähtökulmalla. Olis pitänyt muuttaa kulmaa lähtöpalassa jo.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 15 joulukuu 13, 21:59:58
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 15 joulukuu 13, 21:29:03
Putkijumppa jatkuu. Ma^ko, takapytyn putki ei käänny millään laatikon päältä.

Ei varmaan, tuolla lähtökulmalla. Olis pitänyt muuttaa kulmaa lähtöpalassa jo.
Joo, mallailin sitäkin optiota, mutta se ei mun silmään istunut. Mua viehättää tässä pakarien sanmantyyppiset käyrät. Se jotenki istuu mun silmään.

Haitariputki näyttää muutenkin hyvältä ja jotenkin räyhäkältä. Putken pinta on sileä ja se kiillottuu hienoksi helposti. Toki nuo heti ajossa kellastuu, mutta se on käyttöpyörän merkki ;)

Rezi

Pakoputket himmailin lopullisesti nippuun.

Kiksin ja haitarien väliin jää puolen sentti rako. Meinas vähän säikäyttää, kun en aikasemmin älynnyt testata miten poljin toimii näillä putkilla, mutta nou hätä.



Hitsasin 12mm rosteritangosta pidikkeet, joilla suorat putket on kahdesta kohdasta kiinni toisissan ja kahdesta kohdasta kiinni rungossa. Nyt ne pysyy taatusti matkassa ja ojennuksessa. Storm Motorilta hain 2" putkille täsmättyjä kromattuja pantoja, jolla laitan haitarit kiinni suoriin putkiin. En jaksanut tehdä pantoja itse, kun 8 eurolla saa nättejä ja jämeriä kamppeita hyllystä. Bolt on ;D


Tuosta vielä fiilistelykuva ;D

L+L

sairaan hienot ovat ,ja varmasti kestävämpi ja halvempi ratkaisu kun mulla viime kesällä.mulla meni putket todella huonoon kuntoon.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: L+L - 22 joulukuu 13, 09:20:16
sairaan hienot ovat ,ja varmasti kestävämpi ja halvempi ratkaisu kun mulla viime kesällä.mulla meni putket todella huonoon kuntoon.
Toivottavasti nämä toimii ajossa. Ja miksi ei toimis, jos autohommissa näitä käytetään jatkuvasti ja olihan Rodchopilla kokemuksia prätkäkäytöstäkin. Englannin eBaystä kuulemma löytyy tällaista haitaria ohuempanakin.

Näistä tekee halvat putket, 50 ekeä meni käyriin. Nuo kromatut haitarit on 30 ekeä per 30cm pätkä ja vajaa 200 ekeä olis näihin putkiin mennyt. Ja se syö miestä rotan lailla jos kalliit kromihaitarit murenee käytössä.

Huono puoli näissä rosterihaitareissa on se, että niitä ei voi taivuttaa jyrkälle mutkalle. Minimi säde on noin 20cm. Toisaalta loivilla kurveilla saa kaunita muotoja. Toki kromattu haitari pysyy kiiltävänä ja nämä rosteriset takuulla kellastuu.

L+L

Paitsi kromatut ruostuu ,se tuli testattu kun tulin custom bike showsta.Vettä tuli ihan kiitettävästi.Rosteri on kiilotettavissa aina uudestaan.Ja vaikka sädettä ei saa pieneksi todistit että niistä saa todella hienot.

Rezi

Yks muutos johtaa toiseen. Takajarrusylinterille piti löytää uusi paikka kun putkien paikka vaihtui.

Orkkis sylinteri on massiivinen eikä sitä oikein voi piilottaa, niinpä laitoin sen esille. 6mm rosterilevystä tein pidikkeen tuohon putken jättämään tyhjään tilaan. Toisella puolella pyörää on jalkakytkimen mekanismi, eli ei tuo sylinterin paikka sinänsä kovin tyrkyllä ole.


Vanhassa taaksepäin työntävässä pedaalissa oli mekanismi väärällä puolella. Vanha käyttötanko hämmästyttävää kyllä sopi tähän ilman muutoksia.


Pari tuntia taivuttelua, tiggihitsiä, rälläkkää ja kiillotusta niin pidike on valmis.


Käyttötangon mekanismin käänsin vipuakselin yläpuolella ja vivun pistin osin uusiksi.Mekanismissa on säätöreikiä pedaalin asennon muuttamiseksi ja poljinvoiman optimoimiseksi.


Vivun vanhan ja turhan kaposesta tangosta tehdyn yläosan korvasin 12mm rosterijöötillä. Sen ei taatusti taipuile ja poljinvoima välittyy sylinteriin eikä mene palikoiden taivutteluun. Poljin on vielä lopullista kiillotusta vailla.

rodchop

Suosittelen että laitat suunnilleen tuon valkoisen alueen kohdalle yhden tuki pannan lisää, voit kiinnittää pannan esim. Tuohon jarrusäiliön prakettiin tai hitsaat runkoon sopivan laipan johon panta kiinnittyy. Tuollaisia samanlaisia valmis pantoja itsekkin käytin.
Kuten aiemmin mainitsin jouduin itse tuohon kohtaan jäkikäteen tuollaisen lisäämään, koska putki resonoi moottorin iskutahtien mukana. Vaikka nyt tuntuu jäykältä niin lämmetessään haitari hieman löystyy.
mitään vuotoja en ole havainnu & hyvin putket toimi tuo alkupään tuennan jälkeen. yhden kesän tuollaisilla ajelin. ovat myös iisi kiillottaa & Hyvä saundi.
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Kiitos vinkeistä Rodchop, laitan pannan tuohon jarrusylinterin tienoille ja myös laatikon alle, jotta putket pysyy pois kiksin tieltä.

Piti ottaa itseä niskasta kiinni, että sain tehtyä toisenkin yläteen pukinsarvitangolle. Teki mieli alkaa purkamaan pyörää pohjatöitä ja maalausta varten, mutta ei ihan vielä.

Rälläköin kasan erinäisiä raudankappaleita ja hitsasin niistä yläteen. Tuossa paikoillaan pistin palikat heftiin


ja sitten hitsasi ne kunnolla kiinni toisiinsa ja paljon lempparityökälu rälläkkää muotoiluun. Tuosta puuttuu vielä kiristyspultit.


Ylä- ja alamutterissa on olake, joka lohsahtaa yläteessa olevaan reikään ja tukee akselin jämäkästi.


Tangot hitsaan sitten kiinni suoraan tuohon palikkaan.


Mulla sattuu olemaan pari metristä pätkää 22mm rosteriputkea. Niistä vois alkaa jotain taivuttelemaan. Leafhill vois photoshopata tähän jotain härskiä ;D


leafhill

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 26 joulukuu 13, 22:20:44Leafhill vois photoshopata tähän jotain härskiä ;D
Härskiydestä en tiädä, mutta kyllä tässä joku kumma haju on (taas hippikopteri, pitäis varmaan välillä miettiä muutakin).

Rezi

Tiesin ettei Leafhilin tyylitaju petä!! Oon yrittäny mallailla monenlaisin tankoja, mutta tuollanen ei oo ollut vielä mallattavana. Taidan hakea Puuilosta halpaa 25mm huonekaluputkea ja tehdä tämmösestä tangosta livemallikappaleet.

K&Q on myös huikea. Valitettavasti (tässä vaiheessa) semmosta ei tule. Mulla on sitsi verhoilijalla ja saan sen ens viikollla.

Mutta on tämä väritystä myöden huima!!

Rezi

Sain sohvan verhoomosta. Tosi hyvää työtä kalajokiselta Verhoomo Miialta http://www.verhoilumiia.net. Just niin simppeli ja rokki sitsi kun halusin.

Sitsi on verhoiltu mun vanhan nahkarotsin nahoista. Yritin hommaa ekkana ihan ite omalla ompelukoneella, mutta ei siitä mitään tullut. Hiki tuli ja hermot meni. Ompelukonekin kalisi aika pahasti…

Tuo on suorastaan mukava istua.






ezmo

Tuo on PÃ...RNÃ...!!!
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 30 joulukuu 13, 15:56:59
Tuo on PÃ...RNÃ...!!!
Ehkä pehmo sellainen ;D Ainakin tuo on pehmosenpi kuin se mun entinen sitsi, jonka on nyt sun pyörässä.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 30 joulukuu 13, 16:07:55
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 30 joulukuu 13, 15:56:59
Tuo on PÃ...RNÃ...!!!
Ehkä pehmo sellainen ;D Ainakin tuo on pehmosenpi kuin se mun entinen sitsi, jonka on nyt sun pyörässä.

Mulla on siis kovapårnå satula ;).... Tosin miten käy ekassa töyssyssä. Kumpi on kovana ja kumpi.... Siiis puhuin satuloista
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger