Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

jamii1

Kivalta näyttää kiiltävät palikat muutenkin siistin koneen ympärillä. thump´s up  :)

Rezi

Onnistuin ryssimään punaisella flakella maalatut osat, siis lokarin ja tankin, niin perusteellisesti, että uusiksi menee maalaus. Hioskelin straipit pois ja korjasin pikku virheitä flakehileillä. Ja sitten tapahtui lakkauksessa joku moka ja viduiksi män. Tee se itse-maalaaminen on jänskää, kun ei koskaan tiedä etukäteen mitä tapahtuu.

V-käyrä katossa hetken aikaa, mutta eipä näissä omatekemissä maalauksissa ainakaan kustannusmielessä korkealta tipahda, vaikka aina tämän tästä munille meneekin. Tuo punainen istui tuohon ruskeaan runkoon ihan OK, mutta nyt saa valita värin taas ihan vapaasti.

Lime väri saattais istua tuohon runkoon ja vihreän sävyjä oon mallaillut. Kaljatölkeissä on hienoja vihreän sävyjä.


Mutta ei oikein limen vihreitä. Keittiön kaapissa sattui olemaan pari hyvän väristä Muumimukia. Enempi viehätti tuo vaaleampi Tiuhti ja Viuhti-mukin sävy kuin tuo Poliisimuki, vaikka ne tässä kuvassa ihan samanvärisiltä näyttääkin.


Mulla oli pikku etiäinen maalauksen kanssa ja lime mielessä kun jo alkutalvesta grippejä tilattaessa tilasin punaisten lisäksi tämmöset. Niille on nyt käyttöä.


Jospa peltiosissa olis uusi väri ennen kuin pääsiäinen on ohi. Jatkan valitsemmallani Tee se itse-linjalla. En oikein osaa enää teettää mitään ulkopuolisilla. Tämä on tämmönen rakenteluharrastus  :)

Alluh

Runko limellä ja peltien osalta jotain muuta?

Make

Valitse mahdollisimman vastenmieliset värit  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

F 48

Lainaus käyttäjältä: Make - 27 maaliskuu 13, 17:32:38
Valitse mahdollisimman vastenmieliset värit  :P
Just näin mä tein aikanaan ja päädyin tuohon samantyyliseen myrkynvihreä + ruskea väriskaalaan  ;D Toimii ainakin omasta mielestä.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: F 48 - 28 maaliskuu 13, 13:18:28
Lainaus käyttäjältä: Make - 27 maaliskuu 13, 17:32:38
Valitse mahdollisimman vastenmieliset värit  :P
Just näin mä tein aikanaan ja päädyin tuohon samantyyliseen myrkynvihreä + ruskea väriskaalaan  ;D Toimii ainakin omasta mielestä.
Paskanruskea ja myrkynvihreä toimii keskenään. Tähän pyörään pitää kuitenkin saada vähän myrkynvihreää "valoisammat" peltiosat. Maalasin tankin ja loksun tummalla hiontavärillä ja niitä mallatessa totesin, että kirkasta väriä tuo vaatii. Muumimuki mallina hain tänään limen 1k metallinhohtomaalin ja 2k lakan.  Eiku maalaushommiin.

ezmo

Mistäs löytyi noin hienot tupit?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Tulee tosta vihreä-paskanruskea-yhdistelmästä mieleen jäsen rodchopin yks shoveli, jossa mielestäni erinomaisen onnistunut maalaus. Siideripurkin väri on aika hyvä lähtökohta, jotain hyvää siiderissäkin...
Long John Stroker

Jensen

Niin jos halutaan hiuksia halkoa niin siideripurkin väri on candy joka on maalattu kiiltävän alumiinin päälle.
           Jos halvalla haluttaa candyä niin mulla ois 0.5 litraa kulta cändyä ja sitten oli orangea pari litraa.. Ne on Standoxin liuotinpohjaisia cändyjä mutta ihan toimivia vielä.. 

Jude

Hyvä valinta värimaailmaan !
Ainahan voi vielä miksaa tota rungon ruskeaa tankkiin / limevihreetä runkoon.

Rezi

#1225
Jensen on aivan oikeassa noiden kaljatölkkien värien kanssa. Nehän on jonkin sortin candyvärejä, kun ovat kiiltävään alumiiniin kuultomaalattuja ja näyttävät siksi hemmetin hyviltä.

Ennen peltien maalausta mallasin osia kerran vielä paikoilleen. Niputin pyörän ja työnsin sen pihalle. Mulla on paja niin pieni, että siellä ei pyörää kolmea metriä etäänpää pääse katsomaan. Aika avartavaa nähdä prätkä pitkästä aikaa vähän edenpää. Vei sekunnin hoksata, että tankki on liian takana. Pakko siirtää sitä edemmäs. Siirto aiheuttaa tankojen osumisen tankkiin, mutta silti on pakko siirtää sitä 30mm edemmäs. Keulan stopparit vaatii säätöä tai tankoja pitää kääntää eri asentoon. Molemmat on helposti toteutettavissa.

Tästä näkyy miten paljon tankki siirtyy eteenpäin. Etupidike menee tietysti myös uusiksi, enkä oo vielä keksiny miten sen toteutan.


Tuo paskanruskea runko näyttää livenä paljon tummemmalta, kuin pajassa otetut kuvat antaa ymmärtää. Pihalla lumihangessa ilman salamaa otetut kuvat näyttää osviittaa rungon todellisesta sävystä.




Gripit on Motorcycle Storehousen Andersson Gripit. About 15 ekeä pari. Tein hoijakkaa pienen "nojaustyynyn". Tältä se näyttää takaapäin.


edit typo


Jensen

Mietippä vielä sitä väriä että ei tule materiaalihukkaa.? Tuossa lime green candy kava  2012 CANDY LIME GREEN KAWASAKI NINJA 250R Ei näytä hääviltä??

JPP

LainaaTein hoijakkaa pienen "nojaustyynyn".

Eikö tuo oo vähän turhake jos ei oo kaks'paikkainen?

Pirteän näköiset gripit. Tykkään.

Jensen

Ne kahvat näyttäis lime green candyltä ja sitten paljon läpinäkyvää muovia päällä.. Jos Rezi haluaa grippien värisen niin ei base metallic siihen riitä vaan tarttee hopea pohjan ja lime green candyn ja paljon lakkaa..Metallic base on laiha variatio...Grippien väriin tarvii myös flakea..