Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Jude

Komppaan Jenseniä tässä, eli vältä lakkakerroksien puhkihiomista ja ohuilla kerroksilla kasvattaisin pinnalle uuden kalvon, en juurikaan ohentaisi tätä ekaa settiä lakkaa, ohenne aiheuttaa helpoiten reaktion puhkihiottuihin kohtiin. Menee yleensä ryppyyn reunat siitä puhkihiotusta kohdasta.

Kuivata hyvin ja laita vaikka vaateiden kuivauskaappiin tunniksi 50 asteeseen.
Siis jos sellainen löytyy, on hyvä kapistus pienempiä osia maalatessa.

Se eka varvi voi olla aplaripintainen johtuen ohenteen niukasta määrästä, hio pinta tasaiseksi ja maalaa samalla lakalla (merkki EI seos) oikein ohennettuna viimeinen pinta. Voit jatkaa lakkausta tähän tyyliin jos tulee valumia/roskia.

themaukka

Lainaus käyttäjältä: leafhill - 15 tammikuu 13, 08:59:44
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 14 tammikuu 13, 22:26:421 Shot ei näköjään liukene mihinkään
Uunin putsausainetta, sellaista vaahtoa spray purkista.
Eipä silläkään aina saa kaikkea pois, ja alla oleva lakka saattaa vetää mataksi, eli joutuu kiillottamaan.
Tää onkin jännä juttu, saman vinkin löysin jostain netin syövereistä. Olipa oikein videotakin aiheesta. Itse kokeilin muutamillakin eri merkkisillä vaahdoilla, saihan niillä ton alla olevan lakan hieman himmenemään. Mutta 1shotit pysyi. Eli ei taida maksaa vaivaa tämä keino.

Hemuli

Uuninpuhdistusvaahtoa käytetään yleisesti maalipintojen kuorimisessa jos halutaan tehdä homma alla olevaa väriä vahingoittamatta. Olen usein törmännyt tähän pakuvolkkariharrastajien foorumeilla - siellä kun arvostetaan alkuperäistä tehtaan väriä myös rakennetuissa laitteissa ja niihin on usein vaan vetäisty joku halpa ylimaalaus päälle. Raakaa työtä se senkin kanssa on, ei maali mihinkään "häviä".
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

leafhill

Lainaus käyttäjältä: themaukka - 15 tammikuu 13, 12:51:59ei taida maksaa vaivaa tämä keino.
Pari kertaa oon poistanut raitoja, kokemusten mukaan onnistuu joten kuten, jos alla on kunnon lakka. Tosin silloinkin joutuu hinkkaamaan ja hieromaan, ja lakka on pakko kiillottaa uudelleen. Uunivaahdon pitää antaa vaikuttaa jonkin aikaa, jolloin se "pehmentää" 1shot maalia ei liuota. Kannattaa kokeilla, vaikka aikomus olisikin hinkata kaikki mataksi ja lakata uudelleen. Spray tms. huonommat maalit lähtee mukana, ei onnistu.
Lujasti se kertalaukaus maali vaan ottaa kiinni, varsinkin jos on ehtinyt kuivaa kuukausia ja vuosia. Sellainenkin vaara on, että vaikka raidan saisi irti, saattaa pohjavärin sävy olla muuttunut raidan kohdalta. Onneksi ei ole tarvinnut useammin yrittää straippeja pois.  :)

Rezi

Ostin Hotbikesta öljynsuodattimen ja tein sille pidikkeen.

Pidike lähtee laatikon aluslevyn pultin alta. Kavensin tuota ja hitsasin sen alle palikan, joka nojaa laatikon aluslevyyn ja estää pidikkeen kääntymisen.


Saikara 8mm rosterilevystä. Rälläköin tuon levystä suorana ja taivutin sen lokarin kaarta mukailevaksi pullotunkkiputkentaivuttimella. Helpompi rälläköidä suoraan kuin kaarelle.


Reikiä ja kiillotusta pidikkeeseen ja tuossa se nyt könöttää. Ei ollu helppoa löytää filtterille paikkaa. Lokarin ja laatikon välissä oli vähän ahdasta.


Tuossa se on näkyvillä, mutta kuitenkin ikään kuin kytkimen katveessa. Ketjuun pitäis olla riittävästi etäisyyttä.


Nyt tuo lokarin pidike ei ole vähääkään samaa tyyliä... aivan niinku olis eri pajassa värkätty >:(

Don Quijote

Mulla on öljynsuodatin lähes samassa paikassa, mutta kiinnitys on siten että laatikon ja tukilaakerilevyn väliin on pultattu sopiva kiinnikebiitti johon suodattimen jalka kiinnittyy. Tukeva ja huomaamaton, suorastaan nerokas kiinnitys (valitettavasti en voi ottaa kunniaa ideasta, on edellisen omistajan innovaatio) Tuhnu kuva ehkä selventää selostusta...

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Hyvältä näyttää DQ:n suodattimen paikka. Mulla kiinnitys ei ole huomaamaton eikä tukeva. Paitsi että kyllä se aika jämäkkä on. Ajattalin ensin kiinnikettä rungosta istuimen alta alaspäin, mutta päädyin sitten tähän. Mun laatikosta tuo tukilaakerimekaniikka puuttuu syystä, jota en halua muistella ;D

rodchop

Ootko varma ettei ketjut lepata moottori jarrutuksessa niin että hakkaa kiinnikkeeseen ?
HOG Forever Forever HOG

Rezi

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 tammikuu 13, 09:58:53
Ootko varma ettei ketjut lepata moottori jarrutuksessa niin että hakkaa kiinnikkeeseen ?
Varma on sitten kun oo muutaman kunnon moottorijarrutuksen tehny, mutta on tuossa reilusti tilaa ja ollaan aika lähellä eturatasta. Yritin pingottaa ketjua ylöspäin eikä se yllä lähellekään.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 tammikuu 13, 10:55:46...Yritin pingottaa ketjua ylöspäin eikä se yllä lähellekään.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä täytyy tähän todeta että tohon pingotusmittaan kannattaa laittaa vielä ainakin 20 mm päälle - ihmiskädessä ei riitä voima siihen kuinka ajaessa ketju kiristyy. En itse uskonut ennen kuin kokeilin, sitten leikeltiinkin leikkuulaudasta suojapaloja öljytankkiin ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 tammikuu 13, 09:51:50
Mulla kiinnitys ei ole huomaamaton eikä tukeva. Paitsi että kyllä se aika jämäkkä on.

Ennen kuin eka kymppitonni on ajettu toi on lentäny tuolta kuuseen, hajottaen samalla muutaman osan lentomatkallaan... ;D
Long John Stroker

Hessu

Funtsi sitä öljyn määrää mitä ehtii letkun päästä tulee kun toi katkee. Ketjut saa ainakin rasvaa...

Jack

Ja se vitutuksen määrä kun öljyt on huomaamatta levitetty ketjuille ja maastoon 100 km sitten.
Saattaa kilahdus kuulua kauskin....
Flatheads!!!

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 18 tammikuu 13, 11:24:17
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 tammikuu 13, 10:55:46...Yritin pingottaa ketjua ylöspäin eikä se yllä lähellekään.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä täytyy tähän todeta että tohon pingotusmittaan kannattaa laittaa vielä ainakin 20 mm päälle - ihmiskädessä ei riitä voima siihen kuinka ajaessa ketju kiristyy. En itse uskonut ennen kuin kokeilin, sitten leikeltiinkin leikkuulaudasta suojapaloja öljytankkiin ;D
Kyllähän tuota pitää vielä miettiä. Taitaa olla niin, että moottorijarrutuksessa ketjun pingotus kohdistuu juurikin noille kohdille, eikä niinkään etu- ja takarattaan puoliväliin. Siis vauhdin jatkamista janoava 300+kg prätkä+kuski työntää ketjua etuhammasrattaalle, jota kone jarruttaa.

Eri asia toki on tuleeko tuolla jalkakytkimellä tehtyä moottorijarrutuksia. Mutta tuli tai ei, niin konstruktion pitää toki olla moottorijarrutuksen kestävä.

Ihan asiallinen huomio tämä on ja pitää mittailla tuota lisää. Modaaminen ei sinänsä maksa mitään. Tämä on semmonen rakenteluharrastus, enkä maksa itselleni palkkaa ;D

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 18 tammikuu 13, 11:54:24
Ennen kuin eka kymppitonni on ajettu toi on lentäny tuolta kuuseen, hajottaen samalla muutaman osan lentomatkallaan... ;D
Asialline huomio tämäkin ja Hessu ja Jackin herkuttelut aiheella aivan oikeutettuja :) Kyllähän tuollainen möykky pitkän varren päässä taatusti väpättää ja voipi varsi katketakin. Pitää tätäkin funtsia. Jospa jotakin keksin... Joku väpätytksenestomekanismi ;)

Ehkä mulla on just nyt virtaa ja innostusta rosteripalikoiden tekemiseen enemmän kuin maalaisjärkeä ;D ;D

Jake

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 tammikuu 13, 15:12:08

Ehkä mulla on just nyt virtaa ja innostusta rosteripalikoiden tekemiseen enemmän kuin maalaisjärkeä ;D ;D

Oikeeta puhetta  ;D