Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 tammikuu 12, 12:49:36
Mä en ole ikinä käsittänyt minkä takia noihin sportin tankkeihin on se tasainen kohta pitänyt tehtaalla tehdä. Onhan siinä vähän hommaa mutta itse olen tehnyt niin että rälläköin koko lätyn pois ja teen englanninpyörällä tilalle uuden joka seuraa tankin muotoa joka suunnasta.
Minä tarkoitankin tasaisen kohdan reunoilla olevia kantikkaita tankin kulmia. Tuo flätin pyöristys on OK, mutta ootko Hemuli korjannut nuo nuolilla merkityt kantit pyöreämmäksi vai jättänyt ne tuommosiksi?

Spöke

Minä kyllä rälläköisin koko tasaisen alueen pois kantit mukaanlukien ja rullailisin siiihen sopivan kaarevan palan kantteineen päivineen. Ei sitten jää vaivaamaan. En olisikaan tuollaista huomannut, mutta nyt kun asian otit esille, lupaan vastedes tuijotella jokaista porsterin tankkia tuosta kohdasta ;D
Pistää kyllä silmään.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiwi

Muokkaamattomana toi on ihan sopiva, mutta tosiaan tossa tilanteessa pistää silmään.

rodchop

Mä oon pyöristäny prässillä silloin kun  tuuneli irti, sieltä sisältä painaa sopivalla pulikalla niin että alla jotain joustavaa tuffii, iisi homma. eikä tarvii mitään Englannin pyöriä yms. Vermeitä.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 07 tammikuu 12, 13:33:39Minä tarkoitankin tasaisen kohdan reunoilla olevia kantikkaita tankin kulmia. Tuo flätin pyöristys on OK, mutta ootko Hemuli korjannut nuo nuolilla merkityt kantit pyöreämmäksi vai jättänyt ne tuommosiksi?

Sama asia sanottuna eri tavalla... Kyllähän pyöreään muotoon tulee väkisinkin kantti jos siihen ympätään tasainen pala keskelle. Eli kuten Spöke sanoi, leikkaa koko osa kantteineen päivineen pois ja tee tilalle tankin muotoon sopiva pala.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 tammikuu 12, 14:29:09
Eli kuten Spöke sanoi, leikkaa koko osa kantteineen päivineen pois ja tee tilalle tankin muotoon sopiva pala.
Tutkiskelin tankkia edelleen. Tuo tankin kantti on lähes yhtä terävä tankin takaosassa, eli se on pyöreänpi vain pikku matkalta. Jotenkin tuntui liioitetulta alkaa rälläköimään tankkia. Päätin korjata asian muutamalla millillä pakkelia.

Kuvassa musta nuoli näyttää ongelmakohdan ja punainen nuoli kohdan, jossa kantin pyöreys on lähes samaa luokkaa. Välissä näkyy pakkeloitu osio. Ei ehkä kaikkein ammattimaisin korjaus, mutta enhän minä ammattilainen olekaan ;D



kimmo

On kyllä hyvä tuo sivuprofiili tuossa tankissa. Ei tuota enään viitti repiä auki, kun on jo noin pitkällä.
Eikun pakkelia..... sitä vartenhan sitä on olemassa.

-väiski-

Samoilla linjoilla kimmon kanssa, kaikki varmasti monesti jo kuullut mutta virkistetään muistia: se minkä mitta heittää, sen kitti peittää. ;)
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Mr.Horsepower

Jep... Kuhan ei rupea pelkästä kitistä veistämään... Tankkia voip tulla Bensa läpi  ;D
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

mista

Tuo bensatankinkorkki on kyllä hieno oivallus. Tää projekti kyllä tiivistää sellaisen itsetekemisen ilon.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Rezi

Peltiosien pohjatöiden lomassa tein välillä jotain mukavaa. Kaveri sorvasi taka-akselin pään ja holkin uusiksi. Holkkiin tuli muissakin messinkiosissa käytettyä ripateemaa.


Akselin päähän tuli putkikierre, johon ruuvasin kiillotetun LVI-mutterin.  Orkkismutteri jätettiin parin millin matkalta kaventamatta.


Aika kallis operaatio, tuo messinkinen mutteri, joka sattumoisin oli ulkomitaltaan orkkismutterin kokoinen, maksoi 7 euroa ;D 

kimmo

Hieno tuo holkki.
Hyvä idis tuo akselinpää.... eipä tullu mulla mieleen oman hakatun akselinpääni kanssa, kun tein sen sinkityksen siihen.

Simppelit ideat toimii.... ;)

Spöke

Nyt Rezi mopo alkaa oleen jo kuin koru! Hennookos tolla kohta enee ajella....
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Hieno holkki, mulla ei rautapäässä ollut varaa tollasiin jalometalleihin niin jouduin tekemään alumiinista...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Toivottavasti pysyy paketti kasassa ja tulee siisti kokonaisuus eikä vain pyörä jossa kasa hienosti toteutettuja ykistyiskohtia. Ainakin tuo edellinen stuukki oli niin magee, että hauska nähdä tuleeko vielä jotain hienompaa vai meneekä ns. yli :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod