Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Santtu

Tässä pari joskus kuvaamaani erikoisempi versio aiheesta bensamittari:


bikerpig

Mikä on amerikan traktoritarvikeliike?  NASH:illä noita tavallisia öljysilmiä on kuvissa asennettuna. Ei niistä kylläkään näe kuin vasta aivan lopussa bensan korkeuden.
http://nashmotorcycle.com/2KX/parts/#ecwid:category=528545&mode=product&product=1789094

Hemuli

En nyt mitään firman nimeä saa päähäni mutta samaan tyyliin kuin meillä IKH - kauppa jossa myydään traktoreiden ja työkoneiden osia. Sellaisesta noi Nashin pojatkin omansa ostavat, pistävät vaan vähän omaa päälle...

Varmaan McMaster Carrillakin noita on.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bikerpig

Tuolla McMaster-Carrilla näyttäis olevan asiallinen tuotevalikoima, varsinkin laiterakentajille. Löysin tuossa samalla muitakin öljytasonseurantaa varten tehtyjä silmiä kun tuota McCarria kävin väijymässä.

Tästäkin saa vaikka suoraan öljytankin päätyjä tai erilaisia nestekorkeus silmiä.
http://www.visilume.com/home/item/circular-sight-glass-fittings/circular-sight-glass-fittings-for-non-pressurised-vessels.html

Ja muitakin nesteen korkeuteen liittyvää.
http://www.escopro.com/oil-level-indicator.html

Tästä löytyy vielä oli öljytikkujakin.
http://www.jwwinco.com/products/section12/

Näyttää löytyvän oil / fluid level gauge hakusanoilla yhtä sun toista aiheeseen liittyvää.

Itsekin olen juuri rakentamassa tipan muotoista ja lasipäätyistä öljytankkia shoveliin ja bensatankkiin oli tarkoitus upottaa mittariksi joku lasiputki tai vastaava teräsverkon taakse.

sepsi

noita perinteisiä öljysilmiä saa kaikista hydrauliikkaliikkeistä

Rezi

Sain rungon maalauksen saatettua loppuun. En ollut ihan tyytyväinen mustan maalin kiiltoon, joten vedin pintaan vielä VHT-lakan. Viimeistelin homman viemällä rungon saunaan. VHT vaatii kuivumisprosessin, jossa maali paistetaan 93 asteessa 20 minsaa. Vaikka lakka kuivui viikon pajassa eikä haissut saunaan vietäessä, alkoi se kuitenkin saunassa aika lailla haista... Ei saunakuivatusta voi kyllä ihan joulusaunan yhteydessä tehdä. Taisi jäädä viimeiseksi saunassa paistetuksi rungoksi, sen verran tuli sanomista ;D

Lopputulos on huikean kiiltävä ja omatekoiseksi hyvä. Nyt vain palikoita kiinni runkoon.
 

Rautahauli

Musta runko olla hjuva!
FXEF-81

Jensen

#667
Harmi jos ne ei ota uudelleen Oulun näyttelyyn? Saattaisivat ehkä sulle jonkun pystin lyödä käteen ;). Mukava olis nähdä. Rungon voi periaatteessa paistaa kuumailmapuhaltimellakin mutta saa varoa että ei lämpiä liikaa kun sitten kuplii ja ja maali mene rakoille. Mie olen joskus kiireessä maalia kuivannut nestekaasu liekilläkin. Infrasäteilijä ois poikaa. Ei semmonen maksa kuin muutaman satkun. Ilmakuivattu maali siliää ajan kanssa ja sama juttu kun sen paistaa.

Tony

Nytten kun runkokin on saanut uuden värin, ni mites olis otsikon mukainen väri tankkeihin ja lokkariin?
Springeri tohon sattuis ku nenä otsaan ja oletkos haudannut idean 18" takavanteesta?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tony - 23 joulukuu 11, 07:05:36
Nytten kun runkokin on saanut uuden värin, ni mites olis otsikon mukainen väri tankkeihin ja lokkariin?
Springeri tohon sattuis ku nenä otsaan ja oletkos haudannut idean 18" takavanteesta?
Taakse kasasin vanhan 16-tuumaisen, eli sillä mennään. Ja Dyna/Sporster-keula ei vaihdu springeriin, vaikka sellainen kyllä istuis tähän hienosti. Musta runko antaa rajattoman vapauden peltiosien värin valintaan. Punainen ei olis pöllömpi. Katsotaan nyt mihin päädyn.   

timppa-69

no niin nyt on runko oikeen värinen...ei muuta kun loput kamat kiinni ja kevättä odotteleen..

jesse

#671
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 joulukuu 11, 11:37:06

Ongelman ydinhän on toi porsterin tankki itsessään, joka siis on ruma... :P ;D ;) 8) Sen asentamisessa on pakko tehdä joku kompromissi, jolloin lopputulos on aina jostain suunnasta katsottuna ruma.

täysin samaa mieltä  ;D

yleensä en ole missään pyörässä tykännyt siitä että tuo kyseisen mallinen nostetaan runkoputken päälle
tässä pyörässä se on kuitenkin hillitysti matalalla
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

jesse

täytyy kyllä hattua nostaa tuolle kaasarin hatulle  8)
todella hieno  ;D
ryyppynuppi näyttää samalle kuin mun 70-dusterin tarvike nuppi...
messinkiä on jo aika mukavasti tullut lisää ja jos se sorvari kaveri vielä nupin pyöräyttäis...

aina joku seuraava kohta ottaa silmään niin tuo rokkereiden väliputki  ::) josta joku jo mainitsikin
jatkuva kierre tai oikeastaan se tästä harrastamisesta hauskaakin tekee  ;D

musta runko toimii aina ja on helppo paikkailla jos kolhuja tulee tai tarvii kiinnikkeitä ym siirrellä...
itse väriä "lokarit ja tankki" miettisin jotain pyörän nimeen liittyvää
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Rezi

Pyörän niputus on rakentamisen paras juttu. Varsinkin kun sen voi tehdä ajan kanssa naatiskellen :)


Kaasarin asento ei näköjään täsmää putkien kanssa. Rivoitetussa ilmanputsarissa ripojen pitää olla linjassa muun pyörän kanssa eli kaasarin kiinnitystä pitää vähän modata.


Ilman takalokaria ja öljysäiliötä rungon takaosa näyttää venytetyltä, vaikka se on ihan orkkismitoissa. Tankki ja korkki jää tuohon asenton. Taidan myös pitää tuon bensamittarin. Kun tankki on paikoillaan ja ympärillä muutakin kamaa, ei mittari pahasti törötä ja letkun kaareva linja on minusta jotenkin sopusoinnussa muuhun pyörään.


Rautahauli

Kuinkahan kone reagoi noihin putken päätylappuihin? Vastapainetta varmaan tulee jonniiverran.
FXEF-81