Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

jannu

...kysy vaikka Peter Fondalta.... 8)
Kyllä apen pitää olla riittävän korkeella ja riittävän töykee, että sillä on oikeesti hyvä ajaa.
Aikoinaan koitin kurvailla kyynerpäät kyljissä kiinni ja selkä oli aina ihan paskana.
Heti kun vaihto kädet kunnolla suoriksi, niin selkäranka oikes, nivelet aukes ja ongelmat jäi tien poskeen.

Juu, on se tangossa roikkumista, mutta se on just se hyvä juttu, koita piruuttas rekkitangolla, kummassa asennossa olet kauemmin, kädet koukussa vai suorana ?!
Mitä luulet T-Luu, olisko siihen kuitenkin vahingossa lipsahtanut vähän ergonomiaa mukaan  ;)

Näin on päästelty vuosikaudet ja tuskin koskaan kädet tulee laskemaan alas, haluan päästä tarvittaessa sen 500km päivässä ja näin se onnistuu hienosti  ?!

Jos nyt ihan pakko on jotain negatiivista löytää, niin nahkarotsin selkä vois ehkä olla hitusen pidempi. Sateella takapyörästä lentävä kuravesi valuu ihanasti housun kauluksesta sisään ja pitää kuskin mukavasti hereillä. Onneksi lokarittomasta etupyörästä tuleva paskasuihku tasapainoittaa tilanteen ja niin etupuolikin on yhtä hienossa kuravellissä  ;D
Siinä aletaan päästä harrastuksen ytimeen....

Niin, ja niille loputtomille käsien puutumisesta kiinnostuneille voi vastata, että ei puudu kädet vaan pää....ne jotka muuta väittää, puhuu paskaa, ni....

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jannu - 14 kesäkuu 11, 06:50:16
Mitä luulet T-Luu, olisko siihen kuitenkin vahingossa lipsahtanut vähän ergonomiaa mukaan  ;)

Hei, nyt sä paljastit Erittäin Salaista Tietoa. Hyi sua. Tuusulan Chopper-Syndikaatti käynnistää rangaistuksen mittaamistoimenpiteet viipymättä. :P ;D
Long John Stroker

Rezi

Tänä kesänä 3000km ajettu moitteettomasti toimiva pyörä vaan päättää särkyä päivää ennen Joutsa Chopper Showta. Siispä paikalle peräkärryllä ja näyttelyalueelle työntämällä. Vitutti ja nolotti. Joutsa on kyllä huipputapahtuma!!!!!!!

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

No oikeastaan kolme vikaa perjantai iltana:
1. Kaasuvaisjeri katkes. Sain korjattua tien päällä. Vei kaks tuntia. Aivan hillitöntä äpöstystä.
2. Kaasarin kuminen imusarja murtui ja kone hörsi illmaa. Sain korjattua tänä aamuna Sikaflexilä. Taas hillitöntä äpöstystä.
3. Kone alkaa paukkumaan ja lyö metrin lieskaa pakoputkesta eikä pysy käynnissä. Ei meinaa käynnistyä ja pysyy käynnissä vain ryyppy päällä. Todennäköisesti kärjet tai siis konkka tai molemmat. En tiedä vielä. Pahimmassa tapauksessa jotain vakavampaa jos kone ehti ylikuumeta imusarjan ilmavuodon takia.

Oikeasti ottaa pattiin kun pyörä on toiminut kun kello koko kesän ja sitten kun ollaan Joustsan naapurissa, niin kaikki viat vaan tulee päälle samaan aikaan. Oikiasti v...ttaa, miksi just nyt . >:( >:(

ma^ko

Varmaan svituttaa... se on se Murphy se.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

akrapu

Katso kärjet ja konkka ekaksi. Minulla oli samantapainen käyntiongelma ja syy oli hajonnut kärki..

-akr
- akr

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

jannu

Tää pääsi Joutsaan mennessä Toijalasta Lammille asti, jossa matkalla jo oireillut, kuukausi aikaisemmin vaihdettu uusi puola lakkasi lämmitessään toimimasta.

Aikaisemmin viikolla samat kipinän puuttumisoireet etupytyssä jo vaivasivat, mutta olevinaan vika löytyi, jo moneen kertaankin, tulihan siinä vaihdettua kärjet, konkka, tulpat, keskipakosäätäjä, virtalukko, putsattua kaasari pariin kertaan ja venttiilien välykset tarkistin myös useaan kertaan.
Kylmänä toimi jotenkin, mutta lämmitessään alko vittuilemaan, lopulta mentiin yhdellä pytyllä...
Siinä Lammilla tankkasin ja puola keitti paikallaan ollessa lopullisesti.

Eipä sitä uusinta komponenttia osannut ekena epäillä...

Täytyy myöntää, että rauhallista miestäkin alko siinä hieman jurppimaan, pilsneri maistui kun pyörän sai kotiin... kaverin peräkärryllä...kiitos Sami...

Ens vuonna uudestaan....ja perille asti...

Don Quijote

Tässä kun lukee näistä erilaisista sytkäongelmista ja viimeiset pari viikkoa seurannut vierestä kaverin tappelua Sportynsä kanssa, taitaa olla hyvä hetki alkaa sovitella sitä magneettoa omaan shoveliin...  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Uudet tulpat, konkka ja kärjet eikä mitään parannusta. Kun sen viimeinkin saa käyntiin, niin sama paukutus jatkuu. Kierroksilla se jotakuinkin käy, mutta ei pysy käynnissä alle about 2000rpm. Ja huomasin vielä, että huohottimesta sylkee öljyä, eli painetta pukkaa öljytilaan. Puristuksia tuntuu olevan entiseen malliin kun polkee käyntiin. Ideoita?


Kokkonen

#461
Sytytyksen sennakkolimppujen jousi/jouset poikki?


(edit: Sytytyksen...)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

KK

Vuotaa edelleen ilmaa jostain? Esim siitä sialla korjatusta paikasta..
F.U.

Don Quijote

Tyhjäkäyntipiiri tukossa? Kun pysyy ryypyllä tai kierroksilla käynnissä kumminkin, siitä päätellen. Olihan sulla S&S kaasari?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Pikkuisen parannusta koneen käynnissä.

1. Öljyä ei tule huohottimesta enää, olisko tuo tykännyt huonoa 1000km peräkärrykyysistä viime viikonloppuna... Siis voiko Muuli-kärryn höykkyytys heittää öljyt siihen malliin, että huohottimesta hetken roiskuu. Mene ja tiedä, pääasia, ettei kone enää huohota öljyä.

2. Imusarja vuosi edelleen. Sain sen paikattua ja kone käynnistyy kohtuuullisesti ja käy kierroksilla paremmin ja ilman ryyppyä. Mutta edelleen paukkuu ja heittää puolen metrin lieskaa takapytyn putkesta. Kone sammuu alle 1000rpm, jos ei liputtele kaasua. Kun kone käy, ei siitä kuulu mitään erityisen huolestuttavaa kalinaa.

Siis ei hyvä, mutta parempi. Lähinnä mieltä huojentaa se, että huohottimesta ei enää tule öljyä. Pitää hommata uusi kumikurkku kaasariin, joka muuten on Keihin CV.

En tiedä mitä muuta uuden imusarjan kumisurkun lisäksi kokeilisin käynnin korjaamiseksi....