Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

JPP

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 03 joulukuu 10, 19:12:01
Historiallista faktaa toivottavasti saa selvää.

Hyvä fakta. Bobber sana on kyllä menettänyt merkityksenä jo vuosia sitten.

Itse pidän Bobberina vain jotain tämän tyylistä laitetta, joka valmistettu ennen vuotta -57 ja muita muuteltuja Customeina ja Choppereina.

Ja ettei mee ihan offtopicina ja palautetta saa antaa niin itse leikkaisin vielä tuon valukappaleen kokonaan pois tuolta vaihdelaatikon takaa, jotta menis saumattomasti yhteen runkoputken kanssa.

Rezi

Pääasia että herää keskustelua, viilataan pilkkua nimityksistä joskus tuonnempana. En lannistu vähästä. Projekti etenee ja päivityksiä seuraa.

Tämä nyt vain on hitto soikoon bobber, ainaski mun mielestä ja muut kutsukoon sitä miksi haluaa ;D

Make

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 03 joulukuu 10, 20:25:51
Kustom ??? Mitäs osia pitäis vaihtaa jotta sais sellaisen? :P

drag bar ja hinta(hta)via vakuumipakattuja osia.
Mutta samaa mieltä ku kiiski, että tee sellanen pyörä kun muita miellyttää. Tällä hetkellä oot kuitenkin sillä linjalla  :)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 joulukuu 10, 21:53:42
Tämä nyt vain on hitto soikoon bobber, ainaski mun mielestä ja muut kutsukoon sitä miksi haluaa ;D

Hyvä asenne... kutsutaan sitä sitten vaikka Reziinaksi...

Saiskos noiden valumulpuroiden alueesta tarkemman kuvan ni sit voisin arvostella et onks toi ratkaisu mun mielestä überruma vai vaan persoonallinen...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Ehkä tämä on ruma, ehkä vain persoonallinen... Kauneus on katsojan silmässä. Toisaalta aika outo on sen silmä, joka tätä kauniiksi väittää ::) ::)

tyg

bobberis on pogostiggi penkki, joka on taas maailman hienoin keksintö.

Steppenwolffikin lauleskeli "magic carpet ridesta" ja se on just sitä.

Bobber on oikeesti mato-ongen koho ja kuvaa hyvin pyörän käyttäytymistä
perseen alla kun penkin jouset säädetty kuskin elopainoon.
Äijä ei pompi, mut bobberi alla hoitaa tie nuolennan.

chopperin tunnistaa välilevyissään. Bobberis on Linkert.

Pitäiskö lähteä pussihousuostoksille.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 joulukuu 10, 22:58:56
Ehkä tämä on ruma, ehkä vain persoonallinen... Kauneus on katsojan silmässä. Toisaalta aika outo on sen silmä, joka tätä kauniiksi väittää ::) ::)

Joop, ei tuo kaunis ole ainakaan, jotain tuolle olisi kyllä pakko keksiä jos mun olisi, tuskin kuitenkaan jaksaisin pilppoa runkoa enään. Ehkä täyttäisin nuo valukikkareen ulkosyrjäkuopat likemmäksi putken mallia tai jotain...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Tosi ruma tuo kyllä on. Valuhiluja enemmän mun silmään tökkää tuo laatikon alta poikittain menevän putken pää.
Täytyy vähän funtsia mitä tuolle tekee. Jos sen pilkkoo, niin samalla vois säätää maavaran pari senttiä pienemmäksi. Kaikki perän putket on kiinni hefteillä ja yläputkien pikku taivutus liitoksistaan onnistuis helposti. Less is more pätee myös maavarassa.

Antti S.

Ei ole parempaa kuvaa,mutta kaverin pyörän jäykistin viime talvena:

Sorvattiin kartion malliset holkit alas,juuri tuon laatikon alla olevan poikkiputken kohdalle.
Ideana oli saada sellainen efekti että tuo taka-aksilalta tuleva alempi putkii sulautuu paremmin loodan alle kulkevaan runkoputkeen.Poikkiputken katkaisin molemmista päistään,holkitin ne ja hitsasin kartioiden sisäpuolelle.
Tuossa ei harmita mikään muu kuin se,etten tehnyt sitä myös omaani...

Rezi

Hyvän näköinen jäykistys. Hieno pyörä kaiken kaikkiaan.

Webmaster

Tuossa meikäläisen pannussa oli myös swingirungon ruma putki näkyvillä, mutta siihen tehtiin siistiminen holkittamalla kuten kuvassa näkyy.

Ja ei minulla ole ainakaan lahkeet ja reidet palaneet noilla putkilla.

Rezi

Tuo holkitus on kyllä siisti. Niinku koko pyörä.

Mihinkäs tuo yksi öljyletku luikertelee? Huohotusko?

trumpetti

tai lähtö tankin takalaidassa

Rezi

Lainaus käyttäjältä: trumpetti - 04 joulukuu 10, 16:55:01
tai lähtö tankin takalaidassa
Niinpä onkin. Pöljä minä...  :-[

Tuo ruman alarungon hoidan maisemoinnilla. Rällääkkää ja putkesta pitkittäin leikattua soiroa ja tikkiä, niin eiköhän sen saa siistittyä.

Mutta lähellä oli, etten vetänut jo runkoa poikki... taivuttelin jo putketkin valmiiksi ja vaihdoin puukkosahaan uuden terän. Sitte laitoin jäitä housuun, vai hattunko se oli ja aloin funtsia. Mallailin maavaran laskemista parilla sentillä. Otin pyörästä takarenkaan pois ja laskin runkoa sen kaksi senttiä. Muuten homma olis OK, mutta tuo keula on niin juuttaan pitkä. Ja sitä joutuis lyhentämään aika tautisen paljon lisää. Reikkaamallahan sitä selviäis, mutta kun jättö on jo nyt pitkä, niin se menis aivan tolkuttomaksi. Enkä ala hommaamaan kulmalla olevia T-kappaleita. Elikkä kun maavaraa ei oikein voi kohtuudella pienentää, on runkon maisemointi paljon helponpaa kuin runkoputken vaihtaminen.
... Kantsii aina istua alas ja tuumailla ennenku lähtee tekemään mitään radikaalinpaa. ;D

välly

Tyylikäs bobberi! On ollut mielenkiintoista seurata projektin etenemistä ja sen ympärillä käytyä keskustelua. Jos hakemalla haen eriävää mielipidettä hienosta projektista, niin laittaisin takalokarin ulottumaan alas asti (niinkuin Antti s. laittamassa kuvassa), koska se mielestäni korostaa jäykkäperän hienoutta.
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!