Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Tohon kohtaan runkoa ei kohdistu kummoisia jännityksiä. Ellei tärinästä irtoa, niin muuten ei mene rikki.
Long John Stroker

Antti S.


Kerran neuvomista ei tällä kertaa tulkita vittuiluksi(kai?),niin täältä pesee:

Laita tuohon jousten kohdalle poikkiputki ja tälläiset jousenkiinnikkeet:



Noihinkin saa kyllä nuo hakaneulajouset kiinni,kun vääntää kierteet tappeihin.Ja ei varmasti ratkea mikään paikka kesken ajon.

Hemuli

Ei hakaneulajouset välttämättä kierrettä tarvii, pitää se penkki saada niilläkin nostettua helposti ylös. Itselläni on rungossa kierteet mutta satulassa pelkät tapit - noin päin sen takia että tapit kuluu kuitenkin roisin näköisiksi ja satulassa ne ei ole niin hyvin näkösällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Mulla on myös tuollaiset tappimalliset kiinnikkeet väliputkessa, kiinni pitäisi vielä hitsata. Jousen alapään lenkkiä piti hieman avartaa kartioterällä että mahtuu tapin päälle ja sokka pitää systeemin paikallaan.

Jos ei ole mahdollista työstää tuollaisia itse, TC-Brossilta saa edullisesti hyviä settejä. Ja muutakin mukavaa, toimitukset tulee suomeen reilussa viikossa ja osat on laadukkaita.

http://www.tcbroschoppers.com/international/

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 marraskuu 10, 11:33:03
Ei hakaneulajouset välttämättä kierrettä tarvii, pitää se penkki saada niilläkin nostettua helposti ylös. Itselläni on rungossa kierteet mutta satulassa pelkät tapit - noin päin sen takia että tapit kuluu kuitenkin roisin näköisiksi ja satulassa ne ei ole niin hyvin näkösällä.

No,kaipa tuo penkin nosto riippuu tapauksesta.Jos jakkaran alle ei ole ihmeempiä huoltoa vaativia juttuja ruuvattu,niin ei sitä mun mielestäni tarvi sen kummemmin nostella.
Mietin myös tuota tappien kulumista ja sorvasin haponkestävästä akselista holkit,jotka korvaa nuo nahkaiset "kitinänvaimennus" prikat.
Noihin holkkeihin tuli muutaman millin huullos,joka keskittää vieterit niin etteivät tapit hankaa jousiin tai jouset tursuile suuntaan jos toiseen ajaessa.
Kun kuitenkin kyseessä on aivan normaalit jouset,niin en noihin tappeihin mitään jenkoja vääntänyt.
Koko komeus pysyy hienosti nipussa  reilun 100kg elopainon ja painovoiman avulla.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 13 marraskuu 10, 12:51:43...Jousen alapään lenkkiä piti hieman avartaa kartioterällä että mahtuu tapin päälle...

Itse tein vastaavan operaation painamalla prässillä kartiotuurnan reiästä sisään kunnes se oli tarpeeksi iso.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 marraskuu 10, 21:44:55
Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 13 marraskuu 10, 12:51:43...Jousen alapään lenkkiä piti hieman avartaa kartioterällä että mahtuu tapin päälle...

Itse tein vastaavan operaation painamalla prässillä kartiotuurnan reiästä sisään kunnes se oli tarpeeksi iso.

Noinhan se pitäisi tehdä tietysti, pysyisi ehkä jousen kromitkin ehjänä. Sulla on hieman paremmat vehkeet käytössä kuin mulla kotitallissa, jos honkkarin ruuvipenkkiä ei lueta "prässiksi"  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Rezi

Meikäläisellä on penkin jouset M8 pultilla ja mutterilla kiinni molemmista päistä ja jousitus tuntuu hyvältä. Ei sikajäykältä, vaan sopivalta ja kestää pomppia pohjaamatta ainaski näin paikallaan.

Huomasin mielenkiintoisen asian kun irrotin jousien yläpään mutterit. Nythän siis oli jousien yläpäissä vain tapit, ja penkki pysyy niissä gravitaation voimin. Ilman näitä yläpään muttereita penkki pohjaa pelkästään päällä istumalla, ei siis tarvi edes hyppiä!!!!! :o :o

Siis mitä tapahtui??? Juosi pääsee taipumaan M8 tapissa ja suurin osa jousen jäykkyydestä on tipotiessään!!!!

Siis jos sulla on liian löysät pyykkipoikajouset, kiinnitä ne molemmista päistä pultti-mutterikombinatiolla niin homma muuttuu ihan toisenlaiseksi. Ehkä sopivan tiukat tapit ja sokkahommat ovat lähellä mutterikiinitystä, mutta uskallan epäillä.

Rezi

Kaveri kävi pajalla ja huomas, että kone könöttää vasten istuinputkea. Se kertoi, että kun Pannun runkoon laitetaan Shoveli, niin se ottaa kiinni kuvan kohdasta. Venakoppa ei ole iholla, vaan könöttää kunnolla kiinni istuinputkessa.


Ajoa tuo ei tunnu haittaavan, mutta hyvähän se on korjata. Saattaa kuulemma rikkoa lohkon...

Miten paljon tuohon pitää saada rakoa ja miten se on parasta (helpointa) tehdä?

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 marraskuu 10, 22:51:43
Miten paljon tuohon pitää saada rakoa ja miten se on parasta (helpointa) tehdä?

Kyllähän siinä pitäisi olla rakoa niin paljon että on selkeä rako. Joskus tein niin että vedin putken kaasulla kuumaks ja kolhin sen lyttyyn, en tiedä onko järkevä mutta on se ~20v sitten pahoinpitelemäni runko edelleenkin käytössä ainakin. Kaveri kallisti konetta hieman eteenpäin ja enemmän sil oli murhetta saada se toimaan kokonaisuutena sen jälkeen ku ei etuputki eikä enskakoppa enää oikein osunut. Eli pahoinpitele sitsiputkea parhaaksi katsomallasi tavalla...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jesse

leikkaa siivu putkesta ja paksua lattaa pätkä tilalle..
eli D -muotoiseksi
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Hemuli

Mahtuuko shoveli kuitenkin korkeutensa puolesta pannun raamiin? Joskus on siinäkin suunnassa ollut ongelmia - vai oliko se ainoastaan evokoneella...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 marraskuu 10, 23:12:45
Tohon kohtaan runkoa ei kohdistu kummoisia jännityksiä. Ellei tärinästä irtoa, niin muuten ei mene rikki.

Eikö? Luulis että kallistaessa tulee melkoista kiertymää, mitä noin päin oleva latta ei pidättele yhtään.

Ei kai tälläsiä kohtia siinä laskelmassa funtsittu yhtään, kun eivät ole turvallisuuden kannalta kriittisiä.
Repeekö saumat ja varsinkin loksunkiinnitys, selvii varmaan ens kesänä.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 19 marraskuu 10, 09:35:08
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 marraskuu 10, 23:12:45
Tohon kohtaan runkoa ei kohdistu kummoisia jännityksiä. Ellei tärinästä irtoa, niin muuten ei mene rikki.

Eikö? Luulis että kallistaessa tulee melkoista kiertymää, mitä noin päin oleva latta ei pidättele yhtään.

Ei kai tälläsiä kohtia siinä laskelmassa funtsittu yhtään, kun eivät ole turvallisuuden kannalta kriittisiä.
Repeekö saumat ja varsinkin loksunkiinnitys, selvii varmaan ens kesänä.
Tuntuu tosi oudolta, musta tuntuu että olen samaa mieltä Hessun kanssa.
Tohon koneen istuvuuteen. Tarkista ettei lohkon pinnapultit makaa rungon päällä ja muutenkin mikä mättää. Pitäis kyllä mahtua. Pohjapanssari onko kiinni?Hannaako vastaan?

ma^ko

Evo ei mene pannun raamiin ilman raamin korotusta. Shoveli menee osaan pannun raameista ihan sievästi, jäykkiin knukkeli/pannari raameihin on menny aina, mutta noiden DuoGlide raamien kanssa tuota onkelmaa ilmenee. Voihan se olla syystä tai seitsemännestä takakenossakin tuo kone.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.