Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 28 maaliskuu 19, 21:57:03
Lakan joutuu karhentamaan. Ei se muuten tartu kunnolla. Kyllä teipit tarttuu mattaan pintaankin. 3m teippi on parhaimmasta päästä. Sitä saa 3mm ja paksumpana.

           Jotkut lakat on perseestä. De Beer esim. On kokemusta. On mennyt ryppyyn ja tullut reikiä.

    Mie olen candyissä käyttänyt näitä ja aika karkeakiteisiä akryllejä.  https://www.automaalit.net/epages/automaalit.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1682/Products/candybase

            Karhennuksen voi tehdä hienolla karhunkäpälällä. Ei mene helposti puhki.

          Kannattaa candyssä käyttää sideainetta ja 1k lakka on jo vanhentunutta ja huonosti tarttuu kun sen päälle maalaa.  Hieno pyörä tulee.
Kiitos Jensen neuvoista. Tuo lakattu hopea on mulla "base", jonka päälle alan suihkimaan Inspire kynäruiskuvärejä. Viime kerralla ruiskutin kynäruiskuvärejä suoraan basen päälle ja kävi niin, että base sitten irtoili teipin mukana. Ajattelin, että tuo lakka pysyy varmasti tankissa eikä lähde teipin mukaan.

Ei kai Inspiren candyyn tarvi mitään sideainetta laittaa? Nehän on pikku pulloissa olevaa kynäruiskuvalmista tavaraa.

Nosturi

Jensen jo tossa vastailikin, että lakka kannattaa matata. Mitä hienommalla paperilla mattaat, sen parempi tohon kynäruiskukäyttöön. 800:sta karkeammalla ei kannata hinkata, mulla muutaman kerran on hiekkapaperin jäljet jääneet näkyviin kun maali ei oo peittänyt hiomajälkiä.

Mulla on myös noita Inspiren kynäruiskuvärejä (jotka taitaa olla samoja kuin SP:n perusmaalit, ohennettuna vain) ja ne toimii oikein mainiosti. Jos candy peittää liikaa, niin noita värejä voi ohentaa tinnerillä. Specialist Paints mainostaa sitä omaa ohennintaan, mutta mulla on toiminut ihan moponetin tinnerit vallan mainiosti.

Suihkit nyt vauhdilla menemään ni kesällä Joutsaan sit.  ;D
Chief Rebel Angel

Rezi

Kiitos neuvoista. Teippasin ja maalasin meksikolaishuopateemaa tankkiin. Onnistui paremmin kuin hyvin :)

Kuvioiden teko suunnilleen symmetrisiksi on aika tarkkaa puuhaa.


Piirtelin rasvaliidulla apuviivoja


Sitten vaakateippausta. Pulttasin tankin runkoon teippausten ajaksi. Tuossa se on jämäkästi kiinni eikä pääse tippumaan lattialle.




Kynäruiskuhommat alkaa. Pyöriteltävä jalusta on erittäin kätevä.




Teippauksessa meni aikaa pari tuntia, maalauksessa vähemmän. Lakkaus puuttuu näissä kuvissa.










Vedin pintaan samaan syssyyn kirkaslakan. Tuo vaatii välihionnan ja uudelleenlakkauksen. 3M:n teipin reunoista jäi outoja jäänteitä, jotka pomppas pystyyn lakassa. Pitää niitä hioskella ja pistää vielä uusi pinta.





GlennHughes

On tosi tyylikäs. Yksinkertainen on kaunista.
Arsch!

shoveltimppa

Ei tätä voi taas ku ihmetellä, mitä tänkin projektin aikana syntyy  :o

Jensen

Pieni varoitus lakoista? Jotkut lakat kuten esim de beer voivat reagoida lakkapohjan kanssa. Mulla on monta candymaalausta menny piloille kun välihionnan tehnyt ja uutta lakkaa päälle niin koko paska mennyt ryppyyn. Halpis lakka ja ei toimi. Yhden kerran De beerin kanssa kun tein välihionnan niin tuli reikiä jotka oli ihan läpi pohjaan. Kova homma oli hioa 2 kerrosta lakkaa pois.

                Kannattaa tehdä vaikka koepala ja lakata se ja jos jotain ikävää tapahtuu niin antaa tankin kuivata kovaksi ennen lakkausta. Meinaan että vitutus on melkoinen jos candy menee ryppyyn. Tulee kalliiksi ja paljon työtä menee hukkaan.

                Trotonin tai Mipan lakkojen kanssa ei ole mulla ollut ongelmia. Se on varmaan se ohennus tinneri mikä sen ryppyyn menon tekee. Pitäis kestää mutta ei kestä.

               

ay20

Hiano!! Tulee vähän mieleen AMF sportsterin tankki

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 31 maaliskuu 19, 22:47:37
Pieni varoitus lakoista? Jotkut lakat kuten esim de beer voivat reagoida lakkapohjan kanssa. Mulla on monta candymaalausta menny piloille kun välihionnan tehnyt ja uutta lakkaa päälle niin koko paska mennyt ryppyyn. Halpis lakka ja ei toimi. Yhden kerran De beerin kanssa kun tein välihionnan niin tuli reikiä jotka oli ihan läpi pohjaan. Kova homma oli hioa 2 kerrosta lakkaa pois.

                Kannattaa tehdä vaikka koepala ja lakata se ja jos jotain ikävää tapahtuu niin antaa tankin kuivata kovaksi ennen lakkausta. Meinaan että vitutus on melkoinen jos candy menee ryppyyn. Tulee kalliiksi ja paljon työtä menee hukkaan.

                Trotonin tai Mipan lakkojen kanssa ei ole mulla ollut ongelmia. Se on varmaan se ohennus tinneri mikä sen ryppyyn menon tekee. Pitäis kestää mutta ei kestä.

Ehkä on parempi antaa lakan kuivua muutaman päivän ihan varmuuden vuoksi. Kyllähän se saattaa pikkusen potuttaa, jos lakat vetää ryttyyn. Mun lakka on Spies Heckeriä.

Vielä kysymys, että pitääkö liuotinpohjainen kynäruiskuväri (Inspire) lakata jonkun tietyn ajan sisällä, vai voiko odottaa päiväkausia ennen lakkausta? Candyvärejähän ei taida voida himmentää ennen lakkausta?

Pyörän värimaailma muuttuu koko ajan. Kun nostin tankin runkoon niin oivalsin, että runko ei tule olemaan hopea vaan se on oltava musta. Kokeilen tehdä jotain jippoja sinisellä candyllä ja sitten mustaa basea ja lakkaa perään. Vähän niin kuin tankin selässä on.


Auringonpaisteessa tankin värit herää henkiin.



Kiwi

Runkoputkeen jos saat samanlaisen sinisen hohdon niin on kyllä upea!

Jensen

#2049
Olin aikoinaan yhdessä maalaamossa töissä niin heillä oli sielä Spies Hecker maalilinja. On kuitenkin tarkoitettu ihan ammattikäyttöön.  Base ja candy väreissä on ollut ainakin ennen vuorokauden sääntö. 24 tuntia ja sitten ei enää hyvä. En tiedä tarkalleen että mitä tapahtuu mutta varmaan tarttuminen menee huonommaksi. Kovettuu liikaa. Joskus näkee autoja joissa lakka hilseilee niin varmaan niissä tuo aika on ylitetty.

             Luin nettiä niin tyypeillä oli ollut propleemia kun base oli ollut yli yön. En ole koskaan kokeillut jättää basea tai candyä pitkäksi aikaa vaan olen aina sen kuivuttua lakannut yli.

            24 tuntia on liikaa. Yön yli tarkoittaa kait 8 tuntia. Candyä ei voi hioa. Taitaa olla parasta ruikata lakka kun candy on kuiva kun muuten taitaa tulla propleemia.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 01 huhtikuu 19, 18:05:55
Olin aikoinaan yhdessä maalaamossa töissä niin heillä oli sielä Spies Hecker maalilinja. On kuitenkin tarkoitettu ihan ammattikäyttöön.  Base ja candy väreissä on ollut ainakin ennen vuorokauden sääntö. 24 tuntia ja sitten ei enää hyvä. En tiedä tarkalleen että mitä tapahtuu mutta varmaan tarttuminen menee huonommaksi. Kovettuu liikaa. Joskus näkee autoja joissa lakka hilseilee niin varmaan niissä tuo aika on ylitetty.

             Luin nettiä niin tyypeillä oli ollut propleemia kun base oli ollut yli yön. En ole koskaan kokeillut jättää basea tai candyä pitkäksi aikaa vaan olen aina sen kuivuttua lakannut yli.

            24 tuntia on liikaa. Yön yli tarkoittaa kait 8 tuntia. Candyä ei voi hioa. Taitaa olla parasta ruikata lakka kun candy on kuiva kun muuten taitaa tulla propleemia.
Kiitos taas neuvoista. Pitää pyrkiä siihen, että saa lakan päälle saman tien.

Rezi

Vedin runkoon ensin hopean, sitten sinistä candyä ja mustaa basea. Ja lakka päälle saman tien. Kuulostaa helpolta, mutta oli siinä hommaa. Mustan basen vedin osin pienellä yläkannuruiskulla mutta enimmäkseen kynäruiskulla. En halua nähdä kynärouiskua ihan vähään aikaan ;D



Tuo vaatii vielä hionnan ja uusintalakkauksen, aivan kuten tankkin. Paikka paikoin pinta on hyvä ja roskaton, mutta monin paikoin se on huono. Laitoin lakkaa niin monta kerrosta, että siinä pitäisi olla varaa hiomiseen.







En mattanut olla mallailematta tankkia runkoon. Tankki näyttää hyvältä mustan rungon kanssa.




Suoraa sivulta runko on lähes musta. Siniset jutut ei juuri yllä sivuille.




Kiwi

Aivan loistavaa, tuota kun kontrastiksi vertaa vielä ekojen sivujen ruostemaalikikkailuihin niin kehitystä on todellakin tapahtunut!

JKKo

Rungon väri-iloittelu tuo mieleen edesmenneen fillarimerkin Klein väritykset.

Yksi juttu, mitä just mainituissa fillareissa oli käytetty näyttävästi, oli mallimerkintöjen maalaus shabloonalla siten, että merkintöjen kohdalle heti pohjavärin päälle laitettiin maski ja sitten runkoihin tuli maalia eri sävyjä ja lopuksi vielä lakkaa runsaasti. Sitten maskit pois ja lakkaus ja lopputuloksena oli komeat logot muuta maalipintaa alempana.
883/1200/turbo

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 04 huhtikuu 19, 23:09:17
Aivan loistavaa, tuota kun kontrastiksi vertaa vielä ekojen sivujen ruostemaalikikkailuihin niin kehitystä on todellakin tapahtunut!

Samaa mieltä!