Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Tanko pitäisi tehdä, mutta kun ei meinaa millään saada päätettyä tangon mallia. Tällainen perinteinen näyttää hyvältä, mutta ei oikein ole yhtä puuta K&Q:n kanssa. Tämä on etukenotanko.


Kun taas tämäntyyppinen pukinsarvi sopii sitsii, mutta vaatii säkin ja taakse päin nojaamisen.



Tankohommat mietintämyssyyn ja tekemään jotain muuta. Bensatankki työn alle.

Tunneli 50 millin huonekaluputkesta




Pohjaksi tuommoset suikaleet 3mm pellistä.


Tankin on parasta olla suorassa


Saumat on ummessa. Seuraavaksi täyttöaukko ja hanalle lähtö


Kavennettu Sporsteritankki on makia

jukkajänis

Hei äijä ! Siihen tanko-juttuun, että mitä jos tekisit vaihteeks Texas-Z bar- tyylisen,
niin ei tarvii etukenoilla, eikä takakenoilla ??? Sellasia aina suosinu omissa mopedeissa,
alustavasti kun hitsailee omille mitoille ja pystyy valmiina sääteleen ee - taa , jos käyttää
perinteisiä raisereita ????? Mieti ees ::)

GlennHughes

#1997
Penkki uusiksi ja härski etukeno + paksummasta tangosta lyhyempi hoijakka.  Se o pop!

Chopperit on niiiiin last season.  ;D
Arsch!

KariFS

#1998
Onko liian leveä tuohon muuten Ah niin kapeansutjakkaaseen yleisilmeeseen? Muuten melko hippi kyllä.

https://goo.gl/images/zMu1QW

Toinen idea mikä tuli mieleen, olisi noiden keulaputkien jatkoksi tulevat ikäänkuin pullback-riserit, ja niihin tuo kapoinen lähes suora tanko mitä jo mallailitkin. Pullback ja korkeus sen mukaan miten tanko parhaiten käteen asettuu, ja linja niin että sekä edestä että sivulta katsoen olisivat putkien jatkeena.

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: jukkajänis - 31 tammikuu 19, 11:37:38
Hei äijä ! Siihen tanko-juttuun, että mitä jos tekisit vaihteeks Texas-Z bar- tyylisen,
niin ei tarvii etukenoilla, eikä takakenoilla ??? Sellasia aina suosinu omissa mopedeissa,
alustavasti kun hitsailee omille mitoille ja pystyy valmiina sääteleen ee - taa , jos käyttää
perinteisiä raisereita ????? Mieti ees ::)
Lupaan miettiä. Oikein kapia Z-bar voi tulla kyseeseen. Perinteisistä raisereista en tykkää yhtään, mutta tangon säätömahdollisuus olis kyllä luksusta.


Lainaus käyttäjältä: GlennHughes - 31 tammikuu 19, 12:00:03
Penkki uusiksi ja härski etukeno + paksummasta tangosta lyhyempi hoijakka.  Se o pop!

Chopperit on niiiiin last season.  ;D
Jos chopperit tai joku muu on Last season, niin sitä suuremmalla syyllä mulle semmonen ;D



Lainaus käyttäjältä: KariFS - 31 tammikuu 19, 21:10:02
Onko liian leveä tuohon muuten Ah niin kapeansutjakkaaseen yleisilmeeseen? Muuten melko hippi kyllä.

https://goo.gl/images/zMu1QW

Toinen idea mikä tuli mieleen, olisi noiden keulaputkien jatkoksi tulevat ikäänkuin pullback-riserit, ja niihin tuo kapoinen lähes suora tanko mitä jo mallailitkin. Pullback ja korkeus sen mukaan miten tanko parhaiten käteen asettuu, ja linja niin että sekä edestä että sivulta katsoen olisivat putkien jatkeena.
Tuo kuvan hippitanko on ihan jees, tosin ei sen noin leveä tarvi olla. Keulaputkien jatkeena oleva tanko olis hieno ja se vielä korostaisi keulan kapenevaa linjaa. Tätä pitää miettiä josko siihen jonkinlaiset kiinnitystavan keksisi.

Hitsasin tankkiin korkin ja bensahanan lähdön. Korkki ja hitsattava holkki LVI-kaupasta muutamalla eurolla. Korkissa on kartiokierre, eli sitä joutuu vähän sorvaamaan ja viilaamaan. Holkki on niin pitkä, että rälläköin sen kahteen osaan. Siitä riittää seuraavaankin projektiin :)






Korkki tuli liimattua pari senttiä liian eteen. Olis pitänyt mallailla tuota varttitunti pidempään, mutta kun oli vauhti päällä...


Sitten sulattelin koritinaa saumoihin, tein painetestin ja nyt on pakkelin vuoro. Nostopöydällä lojuu stongan mallikappaleita ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: GlennHughes - 31 tammikuu 19, 12:00:03
Chopperit on niiiiin last season.  ;D

Häpeällistä. Banaania heti! ;D

Tankin osalta todettakoon, että kerrankin porsterin tankki näyttää lähestulkoon hyvältä. Ehkä siksi, että se ei enää näytä porsterin tankilta.

Ohjaustangon osalta muistuttaisin siitä säännöstä, että ohjaustangon ensimmäinen ja tärkein tehtävä on olla törkeän näköinen.

;D
Long John Stroker

tyg

korkin paikasta samaa mieltä.
Kun nänni valuu ”alaspäin” niin paketin terhakkuus häviää.

GlennHughes

Lainaus käyttäjältä: tyg - 01 helmikuu 19, 17:32:49
korkin paikasta samaa mieltä.
Kun nänni valuu ”alaspäin” niin paketin terhakkuus häviää.

Voisikohan maalaus jeesata tuohon fiilikseen. Nyt korkki vaan erottuu harmaasta..
Arsch!

zeikki

Tuo stonga missä on tuppi paikallaan tzygän alla näyttää hyvältä. Uber-kapea mini-ape sopisi hyvin hoikan keulan kaveriksi. Jos stonga on hyvä ajaa, se on plussaa. Tärkeintähän on kuitenkin se, miltä se näyttää  ;D

Blower1

Tee kapea Z-bar, joka kaartuu aluksi hiukan eteenpäin. Silloin tankin korkki osoittaa oikeaan suuntaan.  ;D

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 01 helmikuu 19, 13:16:48
kerrankin porsterin tankki näyttää lähestulkoon hyvältä. Ehkä siksi, että se ei enää näytä porsterin tankilta.
Pakkelilla vielä kauemmaksi Sporstertankin lookista. Tankin etuosaan syntyi kavennuksessa harjanne ja jatkoin sen tankin selkään. Sopivalla valolla se näkyy.



Lainaus käyttäjältä: Blower1 - 02 helmikuu 19, 17:45:31
Tee kapea Z-bar, joka kaartuu aluksi hiukan eteenpäin. Silloin tankin korkki osoittaa oikeaan suuntaan.  ;D
On ota tankinkorkkia mukaan stangan suunnitteluun. Muutenkin tarpeeksi muuttujia matkassa ;D

Värkkäsin yläteekappaleeseen "raiserit", joihin  sitten hitsaan kiinni stongat. Tumpit on 25mm rosteriputkea. Tuohon sitten tankoa mallailemaan.









Rezi

Vääntelin ja mallailin monenlaista tankoa. Ostin hommaan muutamalla eurolla parin metrin pätkän 19mm huonekaluputkea. Sitä on helppo taivutella polvea vasten kun rälläköi siiden viiltoja.

Nämä ehkä täyttää T-bonen speksin tangon törkeydestä


Tein aina vain toisen aisan. Se riittää mallauluun. Lupasin harkita myös Z-baria. Tässä siitä evidenssiä ;D


Hemmetin monen mutkan jälkeen päädyin tutunoloiseen ratkaisuun.


Nuo on pätkiä jostain vanhasta tangosta ja varsinaiset syntyy sitten 21,3x2,5 rosteriputkesta


Tuolla tangolla tankinkokki ei ole enää niin huonossa paikassa. Sitsi sai vähän rälläkkä ja lähti Sutula Ilkalle uudelleenverhoiltavaksi.

ezmo

#2007
kestääkö varmasti ylä T kappaleeseen hitsatut stongan "raiserien" liitoskohta käyttöä, aika väännölle ja veivaukselle joutuvat? Joteskin tohon kohtaan jotain ronskimpaa liitosta itse kaipailisin.

Muuten olen mykistyksestä vaan ihan hiljaa ja kuolaan ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Rezi

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 04 helmikuu 19, 14:30:30
kestääkö varmasti ylä T kappaleeseen hitsatut stongan "raiserien" liitoskohta käyttöä, aika väännölle ja veivaukselle joutuvat? Joteskin tohon kohtaan jotain ronskimpaa liitosta itse kaipailisin.

Muuten olen mykistyksestä vaan ihan hiljaa ja kuolaan ;)
Kyllä se kestää. Putkiholkki käänty vielä kulman taakse, eli ei ole vain suoralle pinnalle hitsattu. Tässä kavatusta yläteestä









Tämän näköiseksi vaihtui tanko


Löysin törkeän hienoja valettuja rosterisia t-palikoita 21,3 putkeen ja päätin hyödyntää niitä tangossa. Ja sitten loppuikin hitsauskaasu...


leafhill

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 01 helmikuu 19, 13:01:13Korkki tuli liimattua pari senttiä liian eteen. Olis pitänyt mallailla tuota varttitunti pidempään
Voi paska, nyt sä joudut pidentää keulaa, että korkki nousee vatupassiin...