Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

KariFS

Vieläkin minimalistisempi vaihtoehto erekt... reaktiotangolle olisi jättää se vallan pois ja käyttää jarrukilvessä valmiiksi olevaa tarkoitukseen tehtyä hahloa. Voipi olla hankala toteuttaa kun sen vastinkappaleen pitäisi olla tuossa kiikkuosassa ::)
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Hessu

Ihan vaan vinkkinä, kun kuvat ei ainakaan kerro. Jarrukilpi täytyy olla laakeroitu etuakseliin ja reaktiotanko molemmista päistä.

montana

Entä jos reaktiotanko ois etuakselin ja taka aisan pultin välinen, ja siinä sovite jarrukilven uraan? Jäis rockerin taa piiloon

montana

Eihän se voikaan olla, sorry😳

Rezi

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 15 tammikuu 19, 18:25:39
Vieläkin minimalistisempi vaihtoehto erekt... reaktiotangolle olisi jättää se vallan pois ja käyttää jarrukilvessä valmiiksi olevaa tarkoitukseen tehtyä hahloa. Voipi olla hankala toteuttaa kun sen vastinkappaleen pitäisi olla tuossa kiikkuosassa ::)
Jousihaarukan pultin pää osuu sopivasti jarrukoilvessä olevaan hahloon ja sitä olis voinut periaatteessa käyttää tähän tarkoitukseen, mutta pultin pää pehmeässä alumiinihahlossa ei pidemmän päälle toimisi. Ratkaisu olisi ollut helppo, mutta huono.


Lainaus käyttäjältä: Hessu - 15 tammikuu 19, 19:10:16
Ihan vaan vinkkinä, kun kuvat ei ainakaan kerro. Jarrukilpi täytyy olla laakeroitu etuakseliin ja reaktiotanko molemmista päistä.
Juuri näin. Jarru on hydrakeulasta ja jouduin tekemään messingistä "laakerointiholkin", jolla kilvestä tehdään kelluva. Akselilla oleva mutteri ja aluslaatta kiristyy holkkia vasten ja jättää jarrukilven kelluvaksi. Reaktiotangossa on puslat ja keskiholkit molemmissa päissä.

Sain reaktiotangon valmiiksi. Kiwille vielä kiitos vinkistä matkia jarruvivun muotoja. Tanko syntyy 12mm rosterijöötistä.


Rälläkällä littanaa muotoa ja kovaa kiillotusta


Ei siitä vaan millään tullut jarruvivun näköinen. Ennemmin tuo näyttää siltä, että se on tehty lenkkiavaimesta ;D


Reaktiotanko on jotakuinkin samassa linjassa rockerin kanssa. Pari senttiä pidempi se on, mutta eiköhän se noin toimi.

Kiwi

Sulla on siinä varmaankin tilan ahtauden takia pikkusen liian kapee tuo etupään holkki, jarruvipua matkiakseen holkin pitäisi erottua selvästi tangosta. Hieno se joka tapauksessa on, tuollainen lenkkiavaimen, jarruvivun ja rockerin risteytys. Sopii kokonaisuuteen.

Ai niin, pyöräytä siihen saman näköinen akseli niin tuo pultin kanta ei pilaa näkymää.

AMi

... ja tee uus samannäköinen jarruvipu kun näkyypä nuo onnistuvan  ;) ;D

pannu51

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 17 tammikuu 19, 21:45:12
Reaktiotanko on jotakuinkin samassa linjassa rockerin kanssa. Pari senttiä pidempi se on, mutta eiköhän se noin toimi.
En tiedä mitä on haettu reaktiotangon kulmalla, mutta mun mielestä tolla kulmalla keula painuu kasaan jarrutettaessa.
Toki jos kyseessä ihan ulkonäkö niin silmäähän toi miellyttää. Omien kokemusten mukaan reaktiotangon pitää olla samassa linjassa etu- ja takajalkojen kiinnityspisteiden kanssa jotta keula ei reagoi jarrutettaessa. Kiinnityspiste takajalassa liian ylhäällä niin kaula niiaa ja jos liian alhaalla niin kaula nousee jarrutuksessa.

zeikki

Väittäisin, että reaktiotanko tulee olla samassa linjassa akselin ja rockerin taaimmaisen pultin kanssa ja tämän pituus tulisi olla sama. Näin tehtynä ”neliöstä” tulee symmetrinen.

flhx

No tata tassa onkin jo kaivattu, uus vahintaan 8 sivun vaanto reaktiotangosta ja sen kulmasta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

GlennHughes

Lainaus käyttäjältä: flhx - 19 tammikuu 19, 04:10:41
No tata tassa onkin jo kaivattu, uus vahintaan 8 sivun vaanto reaktiotangosta ja sen kulmasta.

Minä voin kiteyttää kaiken oleellisen jo etukäteen ni ei tarvi vääntää; Reaktiotangon kulma alkaa vanhemmiten laskea.. juuresta.

Noin...

..haen vain takkini. Sori Rezi.  ;D
Arsch!

Kiwi

Eiköhän se tuon jarrun teholla oo ihan sopivan mittainen ja kulma tarpeeks lähellä?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 19 tammikuu 19, 11:37:30
Eiköhän se tuon jarrun teholla oo ihan sopivan mittainen ja kulma tarpeeks lähellä?

On.
Long John Stroker

Rezi

Uskon kyllä, että reaktiotangon kulma on riittävän hyvä;D Jos tuolla jarrulla saa keulan niiamaan tai nousemaan on se jo voitto.


Värkkäsin jarrun vaijerille pidikkeitä. Tähän keulaan ei nippusiteitä tule, niinpä hitsasin aisoihin vaijerille pidikkeet 4mm rosterilangasta






Vaijeri kulkee aisojen linjassa eikä roiku


Napakka reikä yläteekappaleeseessa pitää vaijerin ojennuksessa




Uskalsin katkaista jousitangot. Keulan voi vieläkin purkaa, mutta se vaatiin kunnon jousijumppaa.

Rezi

Sairaasti hommaa keulassa, mutta viimeisiä hommia viedään, jos ei ohjaustangon tekoa lasketa ;D

Sorvissa alsasta tuommonen rinkula


Tuo peittää näkyvillä olevan laakerin ja mutterin


Sitten rälläkällä pyöristyksiä ja kiillotus ja se on siinä




Ja toiselle puolelle samanlainen, mutta pienempi