Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Voi hyvänen aika sentään teiän kanssa... :D

Tuusulan Chopper-Syndikaatin Korkeimman Asiantuntemuksen näkemys apesta on seuraavanlainen. Sen pitää olla etukenossa haarukan putkiin nähden, 180 astetta se ei saa olla. Sen sijaan pystytasoon nähden sen ei välttämättä tule olla etukenossa.

Tämä on absoluuttinen korkein totuus, joka pätee myös Softailissa.
Long John Stroker

Hemuli

Kerrankin Bonen kanssa jostain samaa mieltä. Oma stonga on samassa kulmassa rungon etukehtoputkien kanssa, saavutetut linjat on säilytettävä ;D... Ja varsinkin Bobberissa sen ratin pitää olla röyhkeästi etukenossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hirvenjalka

LainaaMutta ketä kiinnostaa missä asennossa jossain softailissa on ohjaustanko? Miten se liittyy mihinkään? Missä asennossa on Volvon tilttiratti, se mua vähän kiinnostaa.

;D Ai jumalauta että tämä keskustelu pelasti mun paskan päivän...
Mut tosissaan on tärkeää käydä nämä jutut läpi että ei vaan vahingossa aja homostelu asennossa pitkin kyliä.

Juvakka

Täähän vaatii kohta jo oman topicin... ;D
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 13 kesäkuu 11, 12:29:30


Tuusulan Chopper-Syndikaatin Korkeimman "Asiantuntemuksen" näkemys apesta on seuraavanlainen. Sen pitää olla etukenossa haarukan putkiin nähden, 180 astetta se ei saa olla. Sen sijaan pystytasoon nähden sen ei välttämättä tule olla etukenossa.



Täähän toimii tosi kivasti jolla Mild-Apella. Miulla on aika pitkät lentopallomailat, mut jos tanko on noiden asetusten mukaisesti, niin jalat tulee matka-ajossa kipeiksi kun joutuu seisomaan astinlaudoilla... ;D

...tosin eihän tolla Lätyskällä nyt oo pariin kesään ajeltu muutenkaan... :-[
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 13 kesäkuu 11, 12:54:59
Täähän toimii tosi kivasti jolla Mild-Apella. Miulla on aika pitkät lentopallomailat, mut jos tanko on noiden asetusten mukaisesti, niin jalat tulee matka-ajossa kipeiksi kun joutuu seisomaan astinlaudoilla... ;D

Tässä erheellisesti sotketaan jotain ergonomiaa mukaan kuvioon. Siitä ei ole kysymys ollenkaan. :)
Long John Stroker

mopo-ukko

Ajelen softilla ja yritän pysyä jatkossa poissa isojen poikien hiekkalaatikolta

ay20

hehe taisin avata jonkinmoisen Pandoran lippaan :D Itsellä juurikin stongan kulman pähkäily menossa. Omaani tuo etukehtoputkien kanssa linjaaminen ei oikei tule kysymykseen, kahvat viippottaisivat etunavan kohdilla johtuen kehtopukien loivasta kulmasta.

ma^ko

Ratkaisuhan on helppo, jollei muutoin saa stongaa keulaa pystympään linjaan siedettävän ajoasennon puitteissa niin keulaa pitää loiventaa. Tosin itselläkin pystyn oem-risun takia liki keulan linjassa, mut hieman toki edempänä. Runkoputken linja veis stongan niin eteen, etten ylettyis siihen enää, oletettavasti se ehkä saattaisi haitata ajamista.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: mopo-ukko - 13 kesäkuu 11, 13:13:09
Ajelen softilla ja yritän pysyä jatkossa poissa isojen poikien hiekkalaatikolta
Kyllä kommentoida saa ja kertoa oman mielipiteensä. Tyylilaji tämä nimen omaan on ja ajo-ominaisuuksista liisitään ulkonäön kustannuksella. Ajoasento näyttää tuossa liikenneympyräkuvassa kurottelulta, mutta ei se sitä oikeastaan ole.

Tässä se ei näytä ollenkaan kurottelulta.

Mulla on tuo ape kehtoputkien kanssa samassa linjassa, niinku alakuvasta näkyy. Silloin tanko istuu kokonaisuuteen ja näyttää sopivät törkeältä. Tangon korkeus tuli sattumalta meikäläiselle sopivaksi. Niinku kerroin jo aikasemmin tein sen Intruderin vakiotangosta ja hyödynsin siitä joka sentin, korkeampaa siitä ei saanut. Kun sen täsmäs tuohon kulmaan on se aika lailla mun mitoille tehty (180cm). Hommaa helpottaa myös offset raiserit. Voisin tietysti sanoa, että tangon korkeus on tarkkaan mitattu kuskin mukkaan, mutta kyllä se tuli tuurilla ;D

Mutta tangon kulma pitää olla tuollainen. Jos ei tankoon yllä, niin sitä ei taivuteta taaksepäin, vaan se rälläköidään matalemmaksi. Tai kasvatetaan pidemmät kädet. Ensimmäinen vaihtoehto ehkä helpompi.


ma^ko

Tasi sitten kyseessä on harraste ja hupiväline jolla ajelukin kuuluu huviin niin oleellisena osana että tyyliseikkoja loivennetaan tai jopa deletoidaan ajettavuuden alttarilla. Kukin tavallaan, mut jonnekinhan on oma linja vedeltävä jollei ole showmopoa ja ajopyörää erikseen. Toisaalt joku asenne oldstyle-chopper ja katteeton sohva olis pyörä duuona aikas mainio.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Mun suhtvakiomopossa on puoliapet ja kun kokeilin kääntää niitä eteenpäin niin tuli kyllä niin paska ajettava että piti kääntää takas. Ei stonga ihan keulan kanssa linjassa ole mutta ei ole kaukana siitä. Apinalla riittäisi käsissä pituutta mutta pyörä on hommattu ajoa varten ja teen säädöt sen mukaan vaikka siitä sapiskaakin tulisi. :D
FXEF-81

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 13 kesäkuu 11, 15:17:27
...tanko istuu kokonaisuuteen ja näyttää sopivät törkeältä...

Tässä on tavoitettu villakoiran ydin. Tuusulan Chopper-Syndikaatin Korkeimman Asiantuntemuksen mukaan ohjaustangon ensimmäinen ja tärkein tehtävä on olla törkeän näköinen. ;D
Long John Stroker

jesse

näistä mielipiteitä jokaisella omansa  ;D
myöskin jokaisella saattaa olla vielä muutama vaihtoehtokin ::)
tässä pyörässä näyttää minun silmään kuljettajan/omistajan kanssa oikein sopivalta yhdistelmältä jolla voi ajaa jopa kaupungista toiseen

mullakin stonga vielä mietintä asteella...
nuo etukehtoputket mulla on kaarevat ja ajattelin samaa kaarevuutta stongaan...
käsivarret haluan pitää 90ast kulmassa niin jaksaa ajossakin pitää verrattuna "roikkumiseen"
leveyden haluan pitää ns. hartia leveytenä tai jopa leveämpänä... mutta ei kapeampana
selkä suorana kun ei selkä kestä orava asentoa  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

erakko

juurikin tuossa eilen illalla/viime yönä oli ohjelmassa stongan mallausta eli olen ajan hermolla!  ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 13 kesäkuu 11, 12:29:30
Voi hyvänen aika sentään teiän kanssa... :D

Tuusulan Chopper-Syndikaatin Korkeimman Asiantuntemuksen näkemys apesta on seuraavanlainen. Sen pitää olla etukenossa haarukan putkiin nähden, 180 astetta se ei saa olla. Sen sijaan pystytasoon nähden sen ei välttämättä tule olla etukenossa.

Tämä on absoluuttinen korkein totuus, joka pätee myös Softailissa.

Yllä olevaan tulokseen päädyin minäkin + paikalla ollut raati komppasi yhteen ääneen!  :P
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: erakko - 13 kesäkuu 11, 22:14:28
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 13 kesäkuu 11, 12:29:30
Voi hyvänen aika sentään teiän kanssa... :D

Tuusulan Chopper-Syndikaatin Korkeimman Asiantuntemuksen näkemys apesta on seuraavanlainen. Sen pitää olla etukenossa haarukan putkiin nähden, 180 astetta se ei saa olla. Sen sijaan pystytasoon nähden sen ei välttämättä tule olla etukenossa.

Tämä on absoluuttinen korkein totuus, joka pätee myös Softailissa.

Yllä olevaan tulokseen päädyin minäkin + paikalla ollut raati komppasi yhteen ääneen!  :P

Olet siis tältä osin saavuttanut Korkeimman Asiantuntemuksen tason. Hienoa! :) ;) :D ;D
Long John Stroker