Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi

Lainaus käyttäjältä: flhx - 15 toukokuu 11, 21:24:53
Kuvasta ei oikein näy mutta onkos tuossa kuinka paljon tilaa ketjun ja jarruletkun välissä, olet varmaan ottanut huomioon löysien ketjujen vaatiman marginaalin kun saattavat aika laajallakin kaarella hakata.

Onko tuossa muuten niitattava ketjulukko? Ja liitos juuri letkun yläpuolella? Taitaa olla hieman kireällä kun on tuommoinen kulma tuossa ketjulinjassa...

Kyllä jarruletkuun on tarpeeksi matkaa. Ei ketju voi olla niin löysällä, että se letkuun ottaa noin lähellä eturatasta.

Juu, jäykkä on tuo niittiliitos. Liian kireä...

jesse

noihin valurauta osiin kun sivelee ainetta joka on tarkoitettu takkojen/uunien luukkuihin niin saa nätin mustan pinnan joka kestää melko kauan ruosteettomana...
aikanaan ostin savenmaan bussista "uunimusta" etiketillä putelin jolla vanhan jawan pytyt käsittelin...
eikä tarvi edes kovin tarkkaan putsata ja kestää kesän ajot
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

kimmo

Hieno on mopo... :)
Nuo VHT:n engine enamelit, esim SP127, ei tosiaan kestä yhtään mitään, ei edes bensaa, ennen kuin on paistettu.... Oliko tuo lakka samaa lohkomaalisarjaa, eli SP29? Tulviko tuo kaasari ennenkuin olit saanut käytetettyä koneen kuumaksi ja lakka paistunut?. Paistamisen jälkeen ainakin noi värilliset kestää bensaa ja öljyä...jopa 10v kestäny lättäpäässäkin. (lätyskähän ei kyllä vuoda mitään, koskaan ;D)

Mitä tuo ruskea noissa kansissa on? Palanutta lakkaa?
Kokemus on että Venakopissa esim tuo em mainittu alumiininvärinen engine enamel SP127 kellastuu, eli on liian kuuma paikka sille maalille. Sylintereihin ja kansiin en oo engine-enamelia edes kokeillut vaan Flameproof SP117 (Alumiinin värinen) ja SP102 (musta). Toimii ja kestää.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: kimmo - 16 toukokuu 11, 08:19:48
Hieno on mopo... :)
Nuo VHT:n engine enamelit, esim SP127, ei tosiaan kestä yhtään mitään, ei edes bensaa, ennen kuin on paistettu.... Oliko tuo lakka samaa lohkomaalisarjaa, eli SP29? Tulviko tuo kaasari ennenkuin olit saanut käytetettyä koneen kuumaksi ja lakka paistunut?. Paistamisen jälkeen ainakin noi värilliset kestää bensaa ja öljyä...jopa 10v kestäny lättäpäässäkin. (lätyskähän ei kyllä vuoda mitään, koskaan ;D)

Mitä tuo ruskea noissa kansissa on? Palanutta lakkaa?
Kokemus on että Venakopissa esim tuo em mainittu alumiininvärinen engine enamel SP127 kellastuu, eli on liian kuuma paikka sille maalille. Sylintereihin ja kansiin en oo engine-enamelia edes kokeillut vaan Flameproof SP117 (Alumiinin värinen) ja SP102 (musta). Toimii ja kestää.

Lakkapurkki on tyhjä ja roskissa, eli en tiedä tarkkaa tyyppimerkintää, mutta engine emamelia se on. Sikäli se oli värillisiä engine emameleita erilaista koostumukseltaan, että kuivuminen kosketuskuivaksi kesti tunteja. Esim musta on kosketuskuiva parissa minuutissa.

Kone kävi monta kertaa kuumana ennen kaasarin tulvimista eli kyllä lakan pitäisi olla paistunut ennen bensahasardia.

Ja ruskea väri kansissa on paistunutta lakkaa. Mitä paksumpi kerros sen ruskeampi.

Todennäköisesti mulla on väärä lakka kansissa. Ainut ihmetyksen aihe on tuo bensankesto. Mutta eipä tuo nyt ole niin iso juttu. Kone käy ja pyörällä voi ajaa, se on tärkeintä!

Miska

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 16 toukokuu 11, 12:51:28


Todennäköisesti mulla on väärä lakka kansissa. Ainut ihmetyksen aihe on tuo bensankesto. Mutta eipä tuo nyt ole niin iso juttu. Kone käy ja pyörällä voi ajaa, se on tärkeintä!

Hieno asenne! Ja pyörä myös!
-Just another guy on the lost highway-

kimmo

Ihme on tosiaan ettei toi VHT kestä bensaa, harmi, Mutta eihän tossa ole mitään onkkelmaa. Kovaa ajoa vaan. Pitäähän pyörästä yleensäkin näkyä että sillä ajetaan.... Sehän on vähintäänkin puolet sen uskottavuudesta.
Esim mopo jossa ei ole nokea pakoputkissa.....se on heti vähän niinkuin...kuollut.

Rezi

Säät suosii ja bobberi on ollut kovassa käytössä. Arviolta 1000+ kilsaa ajettu ja hienosti toimii pyörä. Pikku remppaa aiheuttaa tankin sisäpinnalta irtoava pinnoite. Hyytyipä pyörä suorastaan tienposkeen sen takia, että varatankilla ei saanut riittävästi löböä.

Pyörän yksinkertaisuus viehättää huoltohommissa. Tankki on irti hetkessä. Nurmikolla on työkaluja paljon sen takia, että hain vikaa väärästä paikasta ja käytin ensin kaasarin irti.


Tällaista kamaa kertyy bensahanan suodattimeen. Tankin seinämiltä irtoaa keltaista maalia...


Mutta pikkumurheitahan nämä on. Kaiken kaikiaan hauska on tämmönen bobberi. Ketterä ja suorastaan veikeä kulkupeli ;D

Hemuli

Bopperit on pop ;D! Itsekin olen päästellyt rautiksella aina kun mahdollista ja on se pikku pirulainen helkkarin kiva ajaa!
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Toi on Kreemin paskaa. Sitä irtoaa niin kauan kun sitä ei ole poistettu. Asetonilla lähtee.

Flatheads!!!

Rezi

Parit tunnelmakuvat. +30C. Ei huono ;D

Kanttausta liikenneympyrässä. Vauhtia varmaan huimat 30km/h. Tatit raapii asfalttiin vähän liian herkästi. Olis pitäny laittaa ne muutaman sentin ylemmäs. 


Tässä taas pyörätiellä. Minusta tuo rekkari on hyvin luettavissa.

ay20

Hiano peli!!
Rekkari on ihan hyvä, hyvin siitä saa selvää. Saako poliisi ni se on eri juttu  :(
Ehkä jos stongaa tois taaksepäin..silleen että se ois pystysuorassa, näyttää vähän hassulta toi kurottelu :D

flhx

Lainaus käyttäjältä: ay20 - 13 kesäkuu 11, 09:19:45
...Ehkä jos stongaa tois taaksepäin..silleen että se ois pystysuorassa.....

Ehdottomasti ei, se on apen(vaikka tuollaisen lievänkin) väärinkäyttöä. Tuossa kulmassa ollaan alueella.

Itellä oli Gliden renkaanvaihdon ajan kiitettävän korkealla apella varustettu softi pari tuntia lainassa,heti piti ottaa työkalut käteen kun tanko oli ihmeellisessä homosteluasennossa.Ilmeisesti pyörän edellinen omistaja ajoi sillä korkeintaan nakkikioskille, tai sitten pituutta kuskilla oli n.120cm koska silloin asento olisi varmaan ollut ok. Stonga oli taivutettu vieläpä pystysuorasta pari pykälää kohti kuskia,käsivarret koukussa nyrkit suussa ajaen hoipuin tallille ja säädin apen oikeaan kulmaan. Eli röyhkeään etunojaan, silloin se on paras ajaa.Silloin vielä apen korkeuskin oli mulle just passeli,sai silleen sopivasti roikkua ja menossa oli asennetta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

mopo-ukko

Lainaus käyttäjältä: flhx - 13 kesäkuu 11, 10:15:52
Lainaus käyttäjältä: ay20 - 13 kesäkuu 11, 09:19:45
...Ehkä jos stongaa tois taaksepäin..silleen että se ois pystysuorassa.....

Ehdottomasti ei, se on apen(vaikka tuollaisen lievänkin) väärinkäyttöä. Tuossa kulmassa ollaan alueella.

Itellä oli Gliden renkaanvaihdon ajan kiitettävän korkealla apella varustettu softi pari tuntia lainassa,heti piti ottaa työkalut käteen kun tanko oli ihmeellisessä homosteluasennossa.Ilmeisesti pyörän edellinen omistaja ajoi sillä korkeintaan nakkikioskille, tai sitten pituutta kuskilla oli n.120cm koska silloin asento olisi varmaan ollut ok. Stonga oli taivutettu vieläpä pystysuorasta pari pykälää kohti kuskia,käsivarret koukussa nyrkit suussa ajaen hoipuin tallille ja säädin apen oikeaan kulmaan. Eli röyhkeään etunojaan, silloin se on paras ajaa.Silloin vielä apen korkeuskin oli mulle just passeli,sai silleen sopivasti roikkua ja menossa oli asennetta.

Mulla on softissa ape samassa linjassa etuputkien kanssa,eli erittäin homostelu asennossa,olen yli 180 pätkä ja ajelen parhaimmillaan 500 km päivätaipaleita pari viikkoa putkeen.Minusta se on paras tangon asento,ei vanhana ukkona enää riitä asenne tuntikausia roikkua tangossa,eli taitaa tämäkin olla makuasia

Kiiski



Lainaus käyttäjältä: mopo-ukko - 13 kesäkuu 11, 11:02:06

Mulla on softissa ape samassa linjassa etuputkien kanssa,eli erittäin homostelu asennossa,olen yli 180 pätkä ja ajelen parhaimmillaan 500 km päivätaipaleita pari viikkoa putkeen.Minusta se on paras tangon asento,ei vanhana ukkona enää riitä asenne tuntikausia roikkua tangossa,eli taitaa tämäkin olla makuasia
Tää nyt taitaa olla sarjassa ollaaks kavereita kommetti. Mutta ketä kiinnostaa missä asennossa jossain softailissa on ohjaustanko? Miten se liittyy mihinkään? Missä asennossa on Volvon tilttiratti, se mua vähän kiinnostaa.
Rakennellut pyörät on tekninen harrastus ja tyylilaji. Söftäillä ajelu ei mun mielestä ole kumpaakaan.

Miikka

Kiiski kerkes näköjään ensin kertomaan mitä itselläkin kävi mielessä ;D ;D