Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Twin Camin koneen kestävyys?

Aloittaja Raimo-Raato, 13 syyskuu 10, 14:38:09

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Ihan uteliaisuudestani niin vieläkö ihan uusimmissakin TC-moteissa pettää kampuran rihtaus jos esim. vaikka Stage I viritykset koneeseen ja mulle vähäksi aikaa käytöön?
A.K.A. Rambe

Kokkonen

Ei sitä kampiakselin konstruktiota ole mun tietääkseni mitenkään parannettu uudemmissakaan. -03 alkaen vielä heikensivät laakerointia sen vasemman puolen kanssa.
Ongelmahan on siinä, että kampiakseli pääsee kiertymään liitoksissaan ja tämä saattaa tapahtua kovassa kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksessa.
Ei tuo sulle pitäs olla mikään homma testata käytännössä  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Joo tää liitty lähinnä tallikaverin kanssa käytyyn väittelyyn siitä onko TC paska vai ei. Kyllä mun mittapuussa sellainen matalaviritteinen moottori, joka yli 10 vuoden olemassaolon jälkeen ei vieläkään edes vakiona välttämättä kestä kunnon reipasta käyttöä, on täysin paska! (Syyttävä sormi osoittaa kyllä motor comppanyn suuntaan kun eivät pikku kehitysvirheitään halua korjata)
A.K.A. Rambe

flhx

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 17 syyskuu 10, 11:13:46
(Syyttävä sormi osoittaa kyllä motor comppanyn suuntaan kun eivät pikku kehitysvirheitään halua korjata)

Niin eihän tuossa mistään kehitysvirheestä ole kyse ainakaan noiden lakrujen osalta, nehän vaihdettiin tuossa 03 kieppeillä halvempiin=paskempiin....Eli kustannussyistä...Ja kampurat eivät taida sitten kuitenkaan kovin helposti levitä vakiopadoissa joten miksi turhaan asiaan pitäisi MoCon kiinnittää huomiota=aikaa ja rahaa...Virityksistähän voi hyvin tehdas pestä kätensä.(Tosin muistelisin että tehtaan SE-mallien 110, vai oliko se 103, TC padoissa oli jossain vaiheessa recalleja juuri tuon kampuran takia?)Pitäisi saada siis lisää Hra Raadon kaltaisia loppukäyttäjiä jotta MoCo heräisi korjaamaan epäkohtia kun laitteet alkaisi laukeilla....

P.S. OT: Taidat senor Raato tuntea opiskeluista tms herran nimeltä Janne Hu... ? Ollaan samassa firmassa, pitkään työkavereina samassa osastossakin, mutta nyt eri puolilla konsernia.

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: flhx - 17 syyskuu 10, 11:52:11
Pitäisi saada siis lisää Hra Raadon kaltaisia loppukäyttäjiä jotta MoCo heräisi korjaamaan epäkohtia kun laitteet alkaisi laukeilla....

Tarkennettakoon etten ole TC loppukäyttäjä enkä tule koskaan olemaankaan. Mä tykkään hankaluuksista eli pysyttelen rautasylinterisissä HD:n tuotoksissa.  8) Toki työn puolesta joutuu "tupla kämmeillä" ajamaan. Mä oon ennemminkin sen välikäden edustaja joka tilaa uuden motin perusteellista kunnostamista vaativan tilalle. Nimittäin tossa räknäiltiin että jos ei viritys sinällään kiehdo niin melkeimpä yhtä halvaksi tulee uuden OEM padan hankkiminen kuin sen perusteellinen kunnostaminen. Toki siis jos jotain motista jo päässyt kilahtamaan ja samalla halutaan uudistaa jakopäätä yms.

Uteliaisuudesta: Käsi pystyyn kaikki joilla yli 150 tuhatta ajettu TC ja onko ollut ongelmia?


Lainaus käyttäjältä: flhx - 17 syyskuu 10, 11:52:11
P.S. OT: Taidat senor Raato tuntea opiskeluista tms herran nimeltä Janne Hu... ?

Tuttu mies. Vajaa kymmenen vuotta sitten oltiin samassa firmassa duunissa. Kerrohan terveisiä.
A.K.A. Rambe

Jugi

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 17 syyskuu 10, 12:58:49

Uteliaisuudesta: Käsi pystyyn kaikki joilla yli 150 tuhatta ajettu TC ja onko ollut ongelmia?

Onko sellaista Harrikan tai ylipäänsä moottoripyörän konetta olemassakaan, johon ei 150 tonnissa olisi jotain tarvinnut tehdä? No yhden Twin Camin tiedän joka on mennyt tuohon asti pelkillä öljynvaihdoilla mutta lienee aika harvinaista.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 28 syyskuu 10, 11:59:16
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 17 syyskuu 10, 12:58:49

Uteliaisuudesta: Käsi pystyyn kaikki joilla yli 150 tuhatta ajettu TC ja onko ollut ongelmia?

Onko sellaista Harrikan tai ylipäänsä moottoripyörän konetta olemassakaan, johon ei 150 tonnissa olisi jotain tarvinnut tehdä? No yhden Twin Camin tiedän joka on mennyt tuohon asti pelkillä öljynvaihdoilla mutta lienee aika harvinaista.

Toi kysymys liitty lähinnä siihen kun erään henkilön mielestä tuon verran ajettu TC on valmis romukoppaan. Ja mikäs se tehtaan ajattelema elinkaari olikaan? 200 tkm? Eli lähinnä kiinnostais meneekö se käytännössä sit noin että ne on loppu vai ajetaanko niillä enemmän? Toisekseen mietityttää että onks tässä hirmu kupla puhkeemassa ja työnsarkaa luvassa kun TC:t alkaa paukahtelemaan. Kellä suomen eniten ajettu TC?
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 28 syyskuu 10, 13:54:22...Kellä suomen eniten ajettu TC?

Onhan noita varmasti muitakin mutta Tarjalla taitaa olla jo ainakin 130tkm mittarissa ja siihen ei normaali rempan (laaharit) lisäksi ole muuta kuin öljyä vaihdettu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kihveli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 lokakuu 10, 15:14:40
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 28 syyskuu 10, 13:54:22...Kellä suomen eniten ajettu TC?

Onhan noita varmasti muitakin mutta Tarjalla taitaa olla jo ainakin 130tkm mittarissa ja siihen ei normaali rempan (laaharit) lisäksi ole muuta kuin öljyä vaihdettu.

Mulla just menossa 100tkm rikki 2001 TCssä, ja ei niitä laahareitakaan vaihettu. Eipä juuri muuta oo tehty ko öljyjä vaihettu ja kahvaa käännetty. (no, yks kannenpultti poiki eli se ja tiiiviste vaihettu ja sateenvarjoventtiilit vaihettu paremman huohotuksen toivossa) Että hyvin on ainakin tää yksilö kestäny. Jos vaikka ens talvena uskaltais vilkasta laahareitten kunnon, tai sitte katon josko menis vielä toiset 100tkm....
Ohittaminen kannattaa aina

Jussi

Kai tässä vaiheessa yli satkun ajettuja on useitakin. Tietääkseni on joku 170tkm ajettu -01 yöjuna johon ei ole myöskään tehty muuta kuin laahariremppa.