Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magneto

Aloittaja koovee, 23 syyskuu 10, 11:23:52

« edellinen - seuraava »

koovee

Mistäköhän vehkeestä moinen Wico magneetto on varastettu ku näyttäis olevan 4 tulpan piuhan lähtöä. 330473928779. Ja toi on numero ebaylle ku en kerran osaa linkittää.....

Affe

Suora linkki eBayn ilmoitukseen.

Affe

Hessu

Mistä vaan nelipyttysestä. Wicoja on näkyny traktoreissa, veneissä... lensikoissa...prätkissä...
http://antique-tractor-parts.steinertractor.com/tractor/Wico%20Magneto

Affe

Hieman Googlea selaten niin XV 1922 voisi olla oikea malli. On ilmeisesti ollut Harley tehdaskilpureissa käytössä ja löytyis esim tästä:

Mutta mitään TIETOA minulla ei näistä ole...

Affe

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 23 syyskuu 10, 11:48:20
Mistä vaan nelipyttysestä. Wicoja on näkyny traktoreissa, veneissä... lensikoissa...prätkissä...

... ja varsinki valokuvissa.

Affe

Ja vielä...
Taitaa olla dummy-lähtöjä ne kaksi muuta siinä kannessa...
Hyviä kuvia XV-1922 magneetosta löytyy täältä.

Affe

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 23 syyskuu 10, 12:27:10
... ja varsinki valokuvissa.

Vai oisko ne ollukin museoita...

Oli muuten yhdessä moottorisahassakin.

koovee

No joo.. Vähän kun selaa intenättiä niin wico:stahan löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Tehty 1-6 pyttyisiin vempeleisiin. Mut hörhöilen asian kanssa vähä lisää. Onko 4 lähtöisissä magneetoissa yleensä samat puolat ku 2 piuhasissa ? Eli ajatukseni on et potkiiko 4:sen puola (joka on tarkoitettu purkautumaan 90 asteen välein ) räväkämpää kipunaa ku purkaakin vaan 180 astein. Ainakin ehtis latautumaan paremmin ratalätän huippukierroksilla .  :P

Kokkonen

Tuo Harleyn 45 asteen sylinterikulma tulee aiheuttamaan pulmia jos siihen aikoo laittaa tavallisen 4 - tai 2-sylinteriseen tarkoitetun magneeton. Kärkien ajoitusnokka, kuten myös magneettien/kelojen,  paikat menevät uusiksi.

Puolien eroista en osaa sanoa mitään, Wico-malleja on paljon.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hessu

Lainaus käyttäjältä: koovee - 24 syyskuu 10, 22:25:59
No joo.. Vähän kun selaa intenättiä niin wico:stahan löytyy juttua vaikka kuinka paljon. Tehty 1-6 pyttyisiin vempeleisiin. Mut hörhöilen asian kanssa vähä lisää. Onko 4 lähtöisissä magneetoissa yleensä samat puolat ku 2 piuhasissa ? Eli ajatukseni on et potkiiko 4:sen puola (joka on tarkoitettu purkautumaan 90 asteen välein ) räväkämpää kipunaa ku purkaakin vaan 180 astein. Ainakin ehtis latautumaan paremmin ratalätän huippukierroksilla .  :P

En oo asiantuntija, mutta sanoisin, että ei. Mankkuhan on vähän eri juttu kuin jakaja.
Mankussa puola latautuu aina kun magneetti ja varsinkin sen magneettivuo, liipasee ohi.
Siihen kuinka monta magneettia on roottorilla vaikuttaa mihin mottiin se on tarkoitettu. Esim hd, missä mankku pyörii puolet kampurasta, pitää olla kaks. Mutta jos mankku pyöris samaa vauhtia riitäis yks.
Paitsi että V-koneessa magneettien sijainnin ero toisiinsa ei oo 180 astetta, vaan +- 45 astetta.

Ja niinkuin Kokkonen sano just, V-moottorisuus aiheuttaa lisäpähkinää. Ja siks noista traktoreiden mankuista ei ihan vaivattomasti saa tehtyä.

Jokainen meistä on nähnyt laitteen missä kaks/nelipyttysen rivimotin Wico on pantu toimimaan 50 asteen inkkarin motissa. Eli Omega. Juttelin asiasta kerran rakentajan kanssa. Hän oli muistaakseni tehtyn kärkiä avaavan nokka-akselin uuden ja ajoittanut sen niin että kumpikaan magneetti suhteessa kelaan eli puolaan ei oo ihan optimaalisella tehokkaimmalla kipinänantoalueella. Toinen vähän myöhässä ja toinen vähän aikaisella.
Mutta sillä ei kai ookaan tarkotus vetää ovaalirataa sataa mailia tunnissa. 


Jack

inkkari on 42 astetta...50-asteista inkkaria ei taida ollakkaan.
Flatheads!!!

Hessu

Okei. Muistin kulman väärin. 50 astetta tais ollakin Hussessa. Mut toihan ei ollu homman pointti.

Jack

ei niin, mutta mun piti päästä viisastelemaan  ;D
Flatheads!!!

koovee

http://www.harleyparts.ch/HDMac/project_8.htm



and also the valve guide hole that had to be repaired. The difficulty here is to find the proper angle! Remember in the WR cylinder the two valve guides have both different angles and are not straight like the WL ones.

Ja sitten asiasta toiseen : Kertoisko Gurut höntille et mitäs tällä systeemillä on haettu. Parempia virtauksia vai....

Thomas

Guruista ja jogeista en tiedä, mutta WR ja myöhemmin K-malleissa venttiilit ovat kallistettuja 'sisäänpäin' - eli sylinterin sisälle päin. Virtauksethan tuossa ovat paremmat, eli palotila täyttyy paremmin. Aiheesta löytyy juttuja enemmänkin netistä, erinäisiä yrityksiä sovittaa K- tai WR-mallin pyttyjä/kansia WL'n lohkoihin..

-t-

ps. niin ja jotta homma ei olisi ihan noin simppeli, niin WR'ssä venttiilin kulmat ovat eri kuin K-mallissa, ja edelleen siinäkin erilaiset kuin KH-mallissa. Nuissa K- ja KH-malleissahan on pyttyjen korkeuksissa eroja, toisen tilavuus kun on 45cid ja toisen 55cid samalla borella..
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..