Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautiksen päivitys

Aloittaja RAUTIS65, 18 syyskuu 10, 10:29:17

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Mun tietääkseni tuohon malliin ei löydy mitään tehokkaampaa öljypumppua.
Tarkastamalla ja mittaamalla selviää, tarvitseeko se nykyinen mitään uutta.
Check valven kuula ja sen istukka myös tarkistukseen.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

RAUTIS65


RAUTIS65

Kävin tänään pajalla ja mulkoilessani :okonetta ,huomasin kiertikangen yläpään pusla(vai mikä sen nimi nyt on)mistä männäntappi menee läpi,on joku joskus antanut kipeetäja pitäisi uusia,
niin miten se lähtee helpoiten irti.

Kokkonen

Varmaankin helpoiten lähtee tuohon tarkoitetulla työkalulla.
Mulla on Georges Garagen poisto/asennustyökalu ja voin suositella. Sama käy myös ainaskin Shoveliin.

Ohessa kuva kyläsepän pajasta,   ;D  tosin asennus meneillään.



Sitten kun uusi pusla on paikallaan se pitää protsata eli kalvaa oikeaan kokoonsa, tuolla juttua:

Männän tapit ja puslat
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

RAUTIS65

Joo,näyttäs oleven sellanen työkalu,et ei löydy joka marketin hyllyltä,mutta kai joku liiteri totakin kalua myy? vai pitääkö tilata georgelta.

Kokkonen

Storehousen luettelossa se on numerolla 979401
(BT 1936 - 99 excl TC, 57 - 09 XL ja Buell XB mallit)

JIMS:n vastaava samassa luettelossa 519222, voipi verrata hintoja myyjän kanssa.

Georges Garage 340040
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Näppärä kaveri tekee tuon työkalun pitkästä pultista, mutterista ja kahdesta erikokoisesta holkista/putkenpätkästä. Pienempi holkinpätkä toiselle puolelle kiertokankea ja isompi toiselle. Pultti läpi ja mutteria kiristämällä painetaan pienellä holkilla pusla isomman holkin sisälle. Pienemmän holkin ulkohalkaisija pitää olla puslaa muutaman kympin pienempi ettei se jää kankeen jumiin. Jos haluaa hifistellä niin pienempään holkkiin sorvataan puslan sisään menevä kaulus joka toimii ohjurina.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

RAUTIS65

Thanks molemmille tiedoista,täytyy käydä pajalla katsastaa romulaatikosta mitä putkia löytyy

RAUTIS65

No nii,nyt kun koneessa on alakerta ja laatikko uutta ja pytyt kairattu ja kansiin ohjurit uusittu,niin mites noi venttiilin jouset,laittaako jäykempää vaiko vakiota?

Hemuli

Vakiolla vaan, rautapään kone on tehtaalta rakennettu kestämään kierroksia - ei sinne katukäytössä mitään jäykempiä tarvita.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

RAUTIS65


Make

Varmaan uudet laitat? Manuaalissa on ohjeet vanhojen tarkistukseen, jotta voit 2 parasta laittaa satulaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Lainaus käyttäjältä: Jack - 19 syyskuu 10, 12:43:29
Lainaus käyttäjältä: RAUTIS65 - 18 syyskuu 10, 20:12:44
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 18 syyskuu 10, 10:45:24
Itse nostasin pikkasen korkeemmaksi puristukset mitä noissa KB:n 9.0:1 männissä on. Eli Wisecon kymppipuristeista tai sit kikkailee noille männille puristuksia lisää. Sit kansiin pikku porttaus ja johan liikkuu  ;)
Jep,kävin hot biken sivuilla kyttäämässä wisecon hinnat,pääsee varmaan helpommalla jos hommaan noi kympin mukit?

ja ihan yleisesti, mukit on ne pytyt, männät on männät.

Sori ot, mutta meilläpäin mukit on aina olleet mäntiä.. Vai tarkoitetaanko takomukeista puhuttaessa takopyttyjä :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jack

ot jatkuu...

kaikkea sitä kuuleekin, :o ja näköjään oppii lisää suomen murteista.
Flatheads!!!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 maaliskuu 11, 20:19:53
ot jatkuu...

kaikkea sitä kuuleekin, :o ja näköjään oppii lisää suomen murteista.
...ja jatkuu. Meilläkin mäntä=muki, onhan ylösalaisin käännetystä männästä helpompi hörppiä, kuin pohjattomasta sylinteristä eli pytystä. Niinku WC-pytty. Ei pohjaa ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa