Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautiksen päivitys

Aloittaja RAUTIS65, 18 syyskuu 10, 10:29:17

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Täs sitä taas ollaan, mä olen aina tarkoittanut sylintereitä kun puhun mukeista näissä ympyröissä....kaks mukinen = kaks sylinterinen. Päästäänkö tästä mitenkään yhteiseen sopimukseen...?  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

RAUTIS65

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 23 maaliskuu 11, 19:49:45
Varmaan uudet laitat? Manuaalissa on ohjeet vanhojen tarkistukseen, jotta voit 2 parasta laittaa satulaan.

Tottakai uutta,konkurssi iskee muutenkin :),toi on muuten ihan hyvä idealaittaa satulaan noi jouset,kokeillaan!

RAUTIS65

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 24 maaliskuu 11, 21:08:00
Lainaus käyttäjältä: Jack - 24 maaliskuu 11, 20:19:53
ot jatkuu...

kaikkea sitä kuuleekin, :o ja näköjään oppii lisää suomen murteista.
...ja jatkuu. Meilläkin mäntä=muki, onhan ylösalaisin käännetystä männästä helpompi hörppiä, kuin pohjattomasta sylinteristä eli pytystä. Niinku WC-pytty. Ei pohjaa ;D
-Spöke-

Nyt ruvetaan puhuu oikeeta kieltä :D

mista

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 25 maaliskuu 11, 10:35:38
Täs sitä taas ollaan, mä olen aina tarkoittanut sylintereitä kun puhun mukeista näissä ympyröissä....kaks mukinen = kaks sylinterinen. Päästäänkö tästä mitenkään yhteiseen sopimukseen...?  :)

Meilläkin puhutaan kaksimukisesta, mutta tarkoittaen mäntien lukumäärää moottorissa. Nelimukinen voi olla nelisylinterinen kone vaikkei sylinterit erikseen olekkaan. vrt. lohko..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Spöke

Lainaus käyttäjältä: mista - 26 maaliskuu 11, 23:24:41
Meilläkin puhutaan kaksimukisesta, mutta tarkoittaen mäntien lukumäärää moottorissa. Nelimukinen voi olla nelisylinterinen kone vaikkei sylinterit erikseen olekkaan. vrt. lohko..
Se johtuu mista siitä, että Huittisista mäkin oon kotoisin. Sama murre, sama kieli. Mutta asiaan, rautiksiin...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

#35
Lainaus käyttäjältä: mista - 26 maaliskuu 11, 23:24:41
Meilläkin puhutaan kaksimukisesta, mutta tarkoittaen mäntien lukumäärää moottorissa. Nelimukinen voi olla nelisylinterinen kone vaikkei sylinterit erikseen olekkaan. vrt. lohko..

Mulla oli josku 127 fiat ja se meni semmoseks että oli 3 mukia ja 4 pyttyä.
Aika huono oli sellasenaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Raimo-Raato

Sopimukseen pääsyhän on helppoo... Sovitaan ettei käytetä muki-termiä ollenkaan niin avot!  :-*
(Niin ja että ei aloiteta "mitä mukissa"-threadia myöskään)
A.K.A. Rambe

filtteri

vaikeutetaans vähä,mun mielestä takomuki viittaa enemmänkin meksikolaiseen naposteltavaan

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 27 maaliskuu 11, 12:30:55
Sopimukseen pääsyhän on helppoo... Sovitaan ettei käytetä muki-termiä ollenkaan niin avot!  :-*
(Niin ja että ei aloiteta "mitä mukissa"-threadia myöskään)

Siis käytetään mieluusti mäntä ja sylinteri termejä ja palataan asiaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

RAUTIS65

Onhan tästäkin aiheesta vuodet vierineet nopeaan tahtiin ;D. Motti ollut hyllyssä kasattuna jo pari vuotta, mutta tollanen
JOE HUNT tai vastaava mengneetto sytytys ruvennyt kiinnostamaan ,sytytys järjestelmäksi? Toimiiko?

Saatanan kalliita ainakin uudet mangeetot on,mutta välillä näkyy olleen myynnissä kohtuu hintaan :)

Ja konehan on vm-74..