Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Johtojen jatko

Aloittaja Rautahauli, 16 syyskuu 10, 23:04:14

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Eli kun ohjaustanko vaihtuu ~20 senttiä leveämpään ja muutaman sentiin korkeampaan (½-apina) niin kahvoille menevät piuhat jää selkeästi lyhyeksi, on jo nyt aika jämptit. Kuinka ne olisi paras jatkaa, poikki ja piuhaa tinalla väliin, kutistesukkaa päälle vai päistä liittimet pois ja siihen lisää narua? Jälkimmäisessä tapauksessa ei tulisi kuin yksi jatkos ja sekin jäisi tangon sisään. En ole vielä edes katsonut minkälaisilla liittimillä johdot on liitetty kahvojen sisälle mutta eiköhän siihen sopivia löydy.

Vai onko muuta kikkaa/konstia/muuta tapaa?

Vaijerit on sitten oma juttunsa, niitä vaihdetaan jos tarvetta.

Mr Smith

Sopivasta kohtaa poikki,,narua valiin,,kutistejatkolla yhteen,,sama toistaen jokaiseen johtoon,
sitten muistaa vain tehda jatkot hieman erikohtiin,,jottei tule isoa moykkya yhteen kohtaan.
Nain olen itse menetellyt

Hemuli

Sulla tuntuu nyt olevan hirveä hätä ja hoppu sen projektin kanssa... Ota ihan rauhallisesti, avaa ne kahvat ja katso miten piuhat on siellä kiinni. Olettaisin että ne on juotettu katkaisijoihin. Jos pystyt niin jatka ne suoraan katkaisijoista, kaikki ylimääräiset liitokset on perseestä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 17 syyskuu 10, 08:01:53
Sulla tuntuu nyt olevan hirveä hätä ja hoppu sen projektin kanssa...

No tuo on totta, vaikka ei se rojekti oikeastaan ole. Hinku vaan koittaa jotain uutta ennen lumia vaikka parempi tosiaan laittaa pari jääpalaa hattuun. :D

Rautahauli

#4
Jees, ei tarvi jatkaa johtoja. Ostan uudet katkaisinpaketit kumpaankin kahvaan extrapitkillä piuhoilla ja pujotan ne tangon sisään. Piuhojen kytkennät tulee lyhdyn sisälle. Kytkinvaijeri on riittävän pitkä mutta kaasuvaijerit menee uusiksi.

Jarruvalokytkin on paketin sisällä, vanha kierretään pois ja uusi tilalle.

Rautahauli

Mahtaako johtojen päihin löytyä pinnejä jotka painetaan liittimien sisään? Jos niitä saisi irtotavarana niin jatkoja ei tarvisi tehdä ollenkaan, vaihtaisin vaan uudet johdot pinneineen. Sähkäri- A/V asentaja käy tänään tsekkaamassa liitäntöjä alustavasti mutta kertoi jo että yleensä ne pinnit on klipsin takana eli purettavissa olisi. Jos taas uusia pinnejä ei löydy niin johto poikki liittimen läheltä ja uusi tinalla kiinni.

Piuhat katkaisijoineen pitäisi olla ensiviikolla kätösissä.

Kokkonen

#6
Niitä löytyy paljon, mutta paljon on erilaisiakin.

AMP N-lock series, Delphi, Deutsch NAMZ, Deutsch DT, Deutsch DTM.

OEM 1st, OEM 2nd, OEM 3rd series.

Eikä ne siihen lopu.

Vanhempien liittimiä, uros että naaras, löytyy varmaan tuolta OEM 1st osiosta.
Nuo pinnit ovat tarkoitetut puristusliitokseen, ei juotettavaksi.
Nämä ovat Storehousen kataloogista, josta vertaamalla varmaan oikean voisi löytää. Ihan varmaan muidenkin myyjien luetteloissa on vastaavat tarvikkeet.

Edit: linkki V-Twinin liitinsivuille josta löytyy kuvat ja OEM numerot
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Rautahauli

Kiitti linkistä. Tosiaankin aika montaa sorttia näyttää olevan. Tutkitaan lisää.

Niin ja puristusliitokset näytti olevan nykyisetkin.

Rautahauli

Pinnien halkaisija on noin 2 mm. Harmi kun tuossa linkissä ei ole kokoja sen tarkemmin, vaikka selvinnee tuotekoodeilla.

Rautahauli

Näyttäisi siltä että Hotbikesta löytyy tarvittava määrä pinnejä. Olettaen että siellä ymmärrettiin mun s.postiviesti. :D

Tarkempi piuhojen syyni osoittaa että on ne piuhat hyvä vaihtaa kokonaan, eikä vain jatkaa. Eristeissä pientä murtumaa ja starttinapin johto liki poikki.


mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 28 syyskuu 10, 12:13:35
Näyttäisi siltä että Hotbikesta löytyy tarvittava määrä pinnejä. Olettaen että siellä ymmärrettiin mun s.postiviesti. :D

Tarkempi piuhojen syyni osoittaa että on ne piuhat hyvä vaihtaa kokonaan, eikä vain jatkaa. Eristeissä pientä murtumaa ja starttinapin johto liki poikki.


Osta sieltä Hot Bikestä sitten täydellinen johtosarja, niin siinä tulee nuo pinnit mukana. Näin ainakin mulla kun uusin -81 -rautiksen sähköt nelisen vuotta sitten. Tuohon johtosarjaan ei kuulunut katkaisijoita ja ne pitää hommata erikseen.
Aake
XLH -84

Rautahauli

Tulossa on käsikontrollien johdot katkaisijoineen ja niihin ei käsittääkseni kuulu pinnit, ja hyvä niin koska tilatut piuhat on muutenkin ylipitkät eli niitä pitää joka tapauksessa lyhentää. Johtojen liittimet on etulyhdyn sisällä ja siis sinne asti tulee kahvoilta uutta narua.  "Pinnityksellä" säästyn tekemästä jatkoja. Jos taas jatkossa pitää uusia johtoja niin kyseisiltä liittimiltä voi jatkaa vaihtoa eteenpäin, mutta ei nyt, lähtee mopo kinthaasta. :D

Lisäksi epäilen/luulen että jos ostaisin nyt täyden johtosetin niin siinä olisi käsikontrollien piuhat liian lyhyet jos ne on orggismittaiset, niitä pitäisi jatkaa ja juuri sitä koitan välttää, vaikkei se jatkos mikään kirosana ole.

Jake

Kaikissa ostamissani katkaisija/johtosarjoissa on tullut mukana pinnit. Ei valmiiksi asennettuna, mutta paketissa olleet. Sarjat tilattu suoraan jenkkilästä eBayn kautta.

mopopoika -65

#13
Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 29 syyskuu 10, 08:36:05
Lisäksi epäilen/luulen että jos ostaisin nyt täyden johtosetin niin siinä olisi käsikontrollien piuhat liian lyhyet jos ne on orggismittaiset, niitä pitäisi jatkaa ja juuri sitä koitan välttää, vaikkei se jatkos mikään kirosana ole.

Mulla siis ei tuohon "täydelliseen" johtosettiin kuulunut käsikontrolleja eikä niiden piuhoja, vaan kaikki muut mopon sähköpiuhat. Käsikontrollisetin hommasin erikseen ja siinä oli ne piuhat ylipitkät ja niitä pinnejä ei ollut valmiiksi kiinne (kuten Jake totesi). Piuhat sitten lyhennetään sopivan mittaisiksi ja asennetaan pinnit paikoilleen.

Tai tarkemmin kuin mietin, niin oliskohan ollut sittenkin niin, että tuossa täydellisessä setissä oli kaikki johdot, mutta koska vanhat katkaisijat olivat huonossa hapessa, niin hommasin vielä katkaisijasetin, jossa oli johdot valmiiksi kiinne. No joka tapauksessa - suosittelen pitämään sähköjohdotuksen alkuperäisen kaltaisena, niin on sitten se ongelman etsiminen tulevaisuudessa helpompaa.

t.nimim. sähkökaavio aina mukana rekisteriotteen välissä  ;)
Aake
XLH -84

Rautahauli

Tarkoitus onkin pitää sähköt alkuperäiskuosissa että niistä saa muutkin selkoa. Clymerin kirjassa on sähkökuvat jota maallikkokin ymmärtää.

Näyttää että räpellyksiä ei ole tehnyt edellisetkään omistajat, siis ainakin näyttää siltä. :D Se selkiää ajan mittaan. En ole törmännyt muihinkaan patentteihin tämän mopon kohdalla ja toivottavasti en törmääkään.